שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מי המפקד? בן גביר מקים צוות ניצבים בדימוס "לסייע למפכ"ל"
על רקע הטיפול בהפגנות מחריף העימות בין המפכ"ל לשר לביטחון לאומי | בן גביר יקים צוות של ניצבים בדימוס "לסייע למפכ"ל שמתקשה להתמודד עם המצב"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: צילום מסך

העימות בין המפכ"ל לשר לביטחון לאומי מחריף, בן גביר טוען: שבתאי מתקשה להתמודד עם המצב הנפיץ בחזיתות השונות. בכירים במשטרה תקפו את החלטת השר לזמן את מפקד מחוז ירושלים לבירור: "ביזיון של היה כדוגמתו"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע על הקמת צוות של שלושה ניצבים בדימוס "כדי לסייע למפכ"ל שמתקשה להתמודד עם המצב". בן גביר החליט על הקמת צוות שכולל שלושה ניצבים בדימוס, אחד מהם הוא אורי בר לב. בשיחה עם בכיר במשרד רה"מ אמר בן גביר שהמפכ"ל מתקשה בהתמודדות עם המצב הנפיץ בחזיתות השונות, מהמחאה דרך הפשיעה ועד המשילות. בן גביר הדגיש בשיחות את חוסר השליטה לדבריו בירושלים, אבל גם בגדרה ובנצרת.

עוד מבחזית החדשות

העימות בין שבתאי לבן גביר פרץ על רקע טיפול המשטרה במפגינים נגד הרפורמה המשפטית סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, שגלשה לעימותים אלימים בין המפגינים לפעילי ימין. השר לביטחון לאומי זימן את מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן לשיחת בירור וטען כי מדובר ב"אובדן השליטה של המשטרה לחבורת אנרכיסטים". המפכ"ל מיהר לגבות את מפקד המחוז ותקף את דברי השר.

המפכ"ל פרסם תמיכה חריגה הלילה בניצב תורג'מן, ובו כתב: "מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מגבה את מחוז ירושלים, מפקדיו והעומד בראשו ניצב דורון תורג'מן, על עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר" עוד נכתב "המפכ"ל מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל".

גם בכירים נוספים במשטרה תקפו את החלטת השר "ביזיון של היה כדוגמתו". אחד מבכירי המשטרה אמר כי "מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן למד על הזימון לבירור בעודו בחפ"ק ועוד טרם האירוע הסתיים". וכי "עוד לא היה כדבר הזה, ואם חיפשנו הוכחה לרצון הכמוס של השר בן גביר להיות מפכ"ל על קיבלנו אותה הערב".

על רקע הטיפול בהפגנות מחריף העימות בין המפכ"ל לשר לביטחון לאומי ו בן גביר יקים צוות של ניצבים בדימוס "לסייע למפכ"ל שמתקשה להתמודד עם המצב".

עוד מבחזית החדשות

בסביבתו של השר בן גביר טענו אמש שהמפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים נפגשו מוקדם יותר וסיכמו שבהפגנה לא יבוצעו מעצרים ויאפשרו למפגינים בירושלים לעשות ככל העולה על רוחם. מקורב לשר אמר שאת ההנחיות האלה העביר ניצב תורג'מן לכוחות בשטח בידיעת המפכ"ל שבתאי ובהסכמה שבשתיקה.

בתגובה לדברים אמר גורם בכיר במשטרה כי "דבריו אלה של השר בן גביר גובלים בחוצפה". לדבריו, המפכ"ל כלל לא נפגש עם מפקד מחוז ירושלים ולא שוחח עימו על הנושא. הוא הכחיש מכל וכל את הטענה על סיכום כלשהו בינו לבין ניצב תורג'מן. עוד הדגיש הגורם הבכיר, כי בשיחה שקיים המפכ"ל הבוקר עם כל מפקדי הכוחות, הוא הורה להימנע מהסלמה בהפגנות ולא להיסחף לעימותים מיותרים ולא הכרחיים עם מפגינים כדי שהמשטרה לא תהפוך להיות הסיפור המרכזי בהפגנות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים