שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מינוי יו"ר הכנסת: נתניהו יכריע בין אמסלם לאקוניס
נתניהו יכריע עד יום שני על מועמדו לתפקיד, מה שיאפשר לקדם חוקים שנדרשים להקמת הממשלה | ח״כ דני דנון הכריז כי הוא מתמודד על התפקיד גם ללא תמיכת נתניהו
יו״ר הליכוד בנימין נתניהו וח״כ דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

מחר (יום שני) אמורה הכנסת להכריע על זהות יו"ר הכנסת. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צפוי להכריע עד אז מי יהיה מועמדו לתפקיד, והשמות המובילים הם של חברי הכנסת דוד אמסלם וח"כ אופיר אקוניס. מועמד נוסף שיכול לבוא בחשבון הוא חה"כ אמיר אוחנה, אם לא יקבל בסופו של דבר את תיק החוץ. מועמדים נוספים הם הח"כים יואב קיש ודני דנון. 

בליכוד מעריכים כי מי שיזכה בתפקיד הוא המועמד המוביל של נתניהו הוא אמסלם, שאיים במהלך מערכת הבחירות כי אם לא יקבל את תיק המשפטים יסרב לכהן כשר בממשלת נתניהו. בימים האחרונים אמר אמסלם "לא אמרתי רק שר משפטים או כלום. אמרתי או שר משפטים או יו"ר הכנסת".

עוד מבחזית החדשות

נתניהו מעוניין למנוע קיני התנגדות בתוך הליכוד, ובהם ישראל כץ, דודי אמסלם ודוד ביטן. לדברי בכירים בליכוד נתניהו עדיין לא הכריע לגבי זהות יו"ר הכנסת הבא, אבל הערכות הן כי במערך השיקולים יהיה גם הצורך למנוע "מאוכזבים", כמו כץ, ביטן ואמסלם, גם אקוניס נחשב לבעל סיכויים טובים לקבל את התפקיד.

בניגוד למינוי שר בממשלה, מינויו יו"ר כנסת צריך לעבור הליך בחירה חשאי בסיעת הליכוד בכנסת. נתניהו יכול לבחור את מועמדו לתפקיד, אולם אם יהיה מועמד נוסף לתפקיד תיערך הצבעה חשאית בסיעת הליכוד. במידה ומועמדו של נתניהו יהיה מועמד יחיד, הסיעה תאשר את מינויו בהצבעה גלויה. ח"כ דני דנון, שהכריז כי הוא מתמודד על תפקיד יו"ר הכנסת, אמר כי בכל מקרה יישאר במרוץ גם אם לא יהיה מועמדו של נתניהו. במקרה כזה תיערך הצבעה חשאית בסיעת הליכוד.

יש לציין כי מינויו של יו"ר הכנסת קריטי לנתניהו כדי לאפשר את קידום "חוק דרעי", שיכשיר את מינויו של דרעי לתפקיד שר בממשלה, וכן לצורך העברת חוקים רבים הקשורים בסמכויות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. לאחר שנתניהו קיבל ארכה נוספת של 10 ימים להרכבת הממשלה הוא יצטרך להעביר חוקים אלה בפרק זמן של שבועיים לכל היותר, כדי להספיק בפרק הזמן הזה להודיע לנשיא כי "עלה בידו" להרכיב ממשלה. לאחר הודעתו לנשיא יהיה לנתניהו פרק זמן של שבוע לכל היותר כדי להשביע ממשלה.

עוד מבחזית החדשות

יחד עם זאת, ההסכמים הקואליציוניים עדיין רחוקים מאוד מסיום. הליכוד חתם על הסכמים עם הציונות הדתית, עוצמה יהודית, נעם, יהדות התורה וש"ס על חלוקת תפקידים בכלל, אך הנושאים האידיאולוגיים וקווי היסוד של הממשלה לא סוכמו עדיין. בליכוד מתכוונים לקדם את הנושאים האלה במהלך השבוע הקרוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים