שיתוף
תגובות
בריאות » מימשו את האיום: ההאקרים שפרצו למעייני הישועה החלו לפרסם את המידע שגנבו
את אשר יגורנו בא לנו
כחודש לאחר שקבוצת Ragnar Locker פרצה לשרתי המרכז הרפואי, הודיעו ההאקרים כי החלו בפרסום חלק מהמידע שגנבו ובמהלך הימים הקרובים יפרסמו עוד נתונים
המרכז הרפואי מעייני הישועה | צילום: גוגל מפות

כחודש לאחר שהאקרים פרצו לשרתי בית החולים מעייני הישועה, הכריזו ההאקרים ערב (רביעי) כי הם פרסמו חלק מהמידע שגנבו.

קבוצת Ragnar Locker טענה בקבוצת הטלגרם שלה כי היא שחררה חלק ראשון מהמידע שגנבה מבית החולים, בנפח 402 גיגה בייט, לאחר שבית החולים סירב לשלם את דמי הכופר שדרשו על מנת למנוע את ההדלפה. עוד טענה הקבוצה כי שאר המידע יפורסם במהלך הימים הקרובים.

עוד מבחזית החדשות

כזכור, כפי שנחשף ב"ישראל היום", הקבוצה איימה כי אם לא ישולמו לה עשרות מיליוני שקלים, היא תפרסם את כל המידע שהצליחה לגנוב משרתי בית החולים, הכולל, לדבריה, מידע אישי וחומרים רפואיים על מטופלים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי כנסת, אדמו"רים, גדולי תורה ודמויות מוכרות בציבור החרדי.

במגזר חוששים מפני "ויקיליקס רפואי", שצפוי לזעזע את העולם החרדי ולהביא לפגיעה חמורה גם במשפחות רגילות. נוסף על כךך, אחת הדאגות המרכזיות שעלו מהמתקפה היא דליפת המידע על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעבר טיפול הקשור לבלוטת הערמונית בבית החולים ב-2015.

למרות דיווחים ממקורות שונים שהתפרסמו לאחר המתקפה, במשרד הבריאות הכחישו שמתקיים דיון בהול עם גורמים בכירים בהשלכות הנובעות מפרסום המידע הרפואי של ראש הממשלה וחברי כנסת.

עוד מבחזית החדשות

עם זאת, ל"ישראל היום" נודע כי במערך הסייבר הלאומי, יחד עם גורמי ביטחון נוספים, בדקו את האפשרות שמדובר במתקפת סייבר עם כוונת טרור, שיצאה לפועל בהובלת גורמים העוינים למדינת ישראל, ולא לקבוצת Ragnar Locker.

למרות העדויות שהקבוצה פועלת מרוסיה ואולי אף בהוראה ישירה מהקרמלין, מומחי אבטחת סייבר לא הצליחו לקשר באופן חד משמעי את הקבוצה לגורם או מעצמה כלשהי. עם זאת, מניתוח פעילותה מהשנתיים וחצי האחרונות, נראה כי הקבוצה נוטה להימנע מלתקוף את מדינות חבר העמים.

עוד מבחזית החדשות

לאחר היוודע דבר ההתקפה, אמר מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן כי: "המתקפה ממחישה חשיבות הטמעת אמצעי הגנת סייבר בבתי חולים, חשיבות לא פחותה ולעיתים אף גדולה יותר משל הכנסת ציוד רפואי נוסף. מה שקורה הוא שבדרגי קבלת ההחלטות במוסדות רפואיים יושבים באופן טבעי רופאים, שבין עוד מכשיר MRI ומכשיר להגנת סייבר – בחירתם בדרך כלל תהיה ברורה. מתקפות סייבר יכולות להשבית בית חולים שלם על כל מכשיריו הרפואיים, ולכן נכון לבחון שוב את סדרי העדיפויות".

מהמרכז הרפואי מעייני הישועה נמסר בתגובה כי: "בית החולים בשיתוף משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי וגורמי האכיפה, ממשיכים בחקירת התקיפה. בית החולים שב לעבודה מלאה תוך הקשחת מערכות המחשוב. לאור צו איסור הפרסום הגורף לא ניתן להתייחס בשלב זה לפרטי החקירה או לנושא פרסום המידע. אנו סומכים על הרשויות וגורמי האכיפה הרלוונטיים שיעשו עבודתם נאמנה. בהתאם להתפתחויות החקירה ובכפוף להוראות צו בית המשפט, בית החולים יפעיל מוקד טלפוני ייעודי לטובת המטופלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים