שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מייד אין צ'יינה: סין פרסמה מסמך עמדה לתיווך בין רוסיה לאוקראינה
סין פרסמה מסמך עמדה, בניסיון לתווך בין רוסיה לאוקראינה כדי "למנוע מהמשבר באוקראינה לצאת מכלל שליטה" | למרות זאת סין מסרבת להכיר באופי הסכסוך
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: הקרמלין

לרגל ציון יום השנה למלחמת רוסיה אוקראינה, פרסם היום (שישי) משרד החוץ של סין מסמך עמדה, שבו נכתב כי סין מעוניינת "למנוע מהמשבר באוקראינה לצאת מכלל שליטה".

במסמך העמדה קורא משרד החוץ בבייג'ינג לחדש את שיחות השלום, להפסיק את הסנקציות החד צדדיות, והוא גם מדגיש את התנגדותו לשימוש בנשק גרעיני. במסמך העמדה נכתב כי: "סכסוך ומלחמה לא מועילים לאף אחד. על כל הצדדים להישאר רציונליים ולנהוג באיפוק, להימנע מלהחריף מתחים ולמנוע מהמשבר להידרדר עוד יותר או אפילו לצאת משליטה",

עוד מבחזית החדשות

המסמך כולל 12 נושאים ומשמש כחלק מהמאמצים של סין להציג את עצמה כמתווך שלום ניטרלי, שכן היא נאבקת לאזן בין ידידותה "ללא גבולות" עם מוסקבה לבין היחסים הרופפים עם המערב ככל שהמלחמה מתארכת.

למרות זאת, הטענה של סין לניטרליות לא אמינה במיוחד, לאור העובדה שהיא מסרבה באופן עקבי להכיר באופי הסכסוך, שהיא נמנעה מלכנות אותו "פלישה", וממשיכה עם התמיכה הדיפלומטית והכלכלית שלה ברוסיה. גורמים במערב העלו חששות שסין עשויה לשקול לספק לרוסיה סיוע צבאי קטלני, האשמה שהוכחשה בתוקף על הממשל בסין.

מסמך העמדה של סין חוזר על העמדה הידועה של המדינה, הכוללת דרישה משני הצדדים לחדש את שיחות השלום. לדעת מסמך העמדה "דיאלוג ומשא ומתן הם הפתרון הקיים היחיד למשבר באוקראינה", וסין מעוניינת למלא "תפקיד בונה" למרות שהמסמך לא מספק פרטים כיצד.

עוד מבחזית החדשות

עוד נכתב במסמך כי: "יש לשמור ביעילות על הריבונות, העצמאות והשלמות הטריטוריאלית של כל המדינות". למרות זאת, סין לא מכירה בהפרה של רוסיה את ריבונות אוקראינה. המסמך מציין כי יש לנטוש את "מנטליות המלחמה הקרה. אין להשיג את הביטחון של אזור על ידי חיזוק או הרחבת הגושים הצבאיים. יש להתייחס ברצינות לאינטרסים ולדאגות הביטחוניים הלגיטימיים של כל המדינות".

נראה כי המסמך גם מותח ביקורת על הסנקציות הכלכליות הנרחבות שהטילו ארה"ב ומדינות המערב על רוסיה. "סנקציות חד צדדיות ולחץ מרבי לא יכולים לפתור את הנושא, הם רק יוצרים בעיות חדשות", נכתב. "על המדינות הרלוונטיות להפסיק לנצל לרעה סנקציות חד-צדדיות ו"סמכות שיפוט ארוכת זרוע" נגד מדינות אחרות, כדי לתרום את חלקן בהפחתת המשבר באוקראינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים