שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » מחקרים: נשים מתות פחות מקורונה
הסיבה נחשפה
האם קורונה מבדילה בין נשים לגברים? מחקרים טוענים שכן • גם באחוזי התמותה אך גם באחוזי התחלואה בכלל ישנם הבדלים עקביים במספרים • למה? עכשיו גם החוקרים מנסים להבין
נגיף קורונה מסוכן יותר לגברים | צילום: Andrii Vodolazhskyi, שאטרסטוק

כבר בתחילת ההיכרות עם מגיפת הקורונה לפני מספר חודשים הוצג נתון מעניין: פחות נשים נפטרו כתוצאה מהנגיף. ככל שעוברים הימים, הסטטיסטיקה ממשיכה להוכיח את עצמה ונראה שהמגיפה הנוכחית דואגת להזכיר לנו כי גם בימים אלו טוב להיות אישה.

כמה טוב? מאמר שפורסם בכתב העת הרפואי Medical new today סוקר בדיוק את השאלה הזו, מה ההבדלים בין גברים לנשים בשאלת המוות מקורונה. הנתונים לא מדויקים עד הסוף בשל העובדה שמדינות כמו למשל ארצות הברית מסרבות לספק נתונים על היחס בין תמותת נשים לגברים מהווירוס. יחד עם זאת, מהתשובות שנאספו על כה, ניתן ללמוד לא מעט.

בדנמרק וביוון למשל, היחס בין הגברים לנשים שנפטרו כתוצאה מהנגיף הוא יותר מכפול, כלומר על כל אישה שנפטרה, נפטרו יותר משני גברים, 2.1 ליתר דיוק. באיראן ובנורבגיה הנתונים מצביעים על יחס של 1.1 גברים שנפטרו על כל אישה שנפטרה באיראן ו-1.2 גברים בנורבגיה. נתונים קצת פחות מוחלטים, אך גם הם תומכים ועמן מתיישרות גם שאר מדינות העולם שהיחס אצלן נע בין המספרים הללו.

אפשר לעצור פה ולהתפלל לטוב, אך אם ממשיכים ללמוד את הנתונים לעומקם, המאמר טוען כי מבין המדינות שנבדקו ושסיפקו נתונים, בלא מעט מהן היו יותר נשים חולות מגברים חולים ובחלק נוסף אחוז הנשים החולות היה לפחות חמישים. מה זה אומר? למרות שנשים חולות יותר, הן נפטרות פחות וניכר כי הנגיף קטלני פחות עבורן.

כשהמשיכו הנתונים להתברר שאלו החוקרים את השאלה המתבקשת: מדוע נשים מתות פחות? התשובות התחלקו לשתיים.

הסיבה הביולוגית, אותה מנסים חוקרים שונים להוכיח בימים אלו, טוענת כי להורמון האסטרוגן הנשי תפקיד חשוב בהגנה על המערכת החיסונית וכיוון שלנשים יש את ההורמון בכמויות גדולות יותר, הן מוגנות יותר.

סיבה נוספת היא סביבתית. נשים חשופות פחות לגורמי הסיכון למוות מהנגיף, כך למשל פחות נשים מעשנות מגברים ופחות נשים שותות אלכוהול בכמויות גבוהות – שני גורמי סיכון שמגבירים את הסיכוי למוות מקורונה.

כך או כך, נראה כי בימים אלו של חוסר ודאות בנושא הזה לנשים יש יתרון קל, אך מאחורי כל אישה עומדים אבות, סבים, בנים, אחים או ילדים ועל כן למרות ההקלה, נמשיך להתפלל לבריאות של כולם ושל כולן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים