שיתוף
תגובות
חדשות » מחיר טסלה מודל Y: ישראל המדינה השניה היקרה בעולם
סינגפור היא המדינה היקרה ביותר בעולם, במחיר המכונית החשמלית. כך לפי מחקר שפרסם בבלומברג | מי המדינה שבה הכי זול לרכוש את המכונית?
טסלה מודל Y | צילום: טסלה

ממחקר שפורסם בבלומברג על מחיר רכב החשמלי, טסלה מודל Y עולה, כי ישראל היא המדינה שבה מחירי הטסלה מדגם זה הם השניים בגובהם בעולם, על פי המחקר, רק בסינגפור מחיר הדגם גבוה יותר, ואילו סין היא המדינה הזולה ביותר בעולם לרכישת טסלה מודל Y, לאחר הנחה במחיר שנקבעה על ידי היצרנית. 

פנים טסלה מודל Y

המחקר מתייחס למחיר ממוצע, זאת אומרת, מחיר משוקלל של דגמי מודל Y המוצעים במדינה מסוימת. בישראל טסלה מודל Yמוצעת רק בגרסאות בעלות הנעה כפולה, מה שבאופן טבעי מעלה את המחיר הממוצע. על פי המחקר, מחירה הממוצע של טסלה מודל Y בסין הוא 40,411 דולר. לדברי סת' גולשטיין, אנליסט ב-Morningstar Research Services שצוטט במחקר "רכבים הם יותר יקרים בסינגפור ובישראל עקב מיסוי גבוה, מכס ועלות רישום ביחס לסין ולאירופה". 

עוד מבחזית החדשות

אחרי סין, המדינה השנייה ברשימת המדינות הזולות לרכישת טסלה מודל Y היא אסטוניה, שם מחיר מודל Y חדשה עומד בממוצע על 44,323 דולר. במקום השלישי נמצאת יפן עם מחיר ממוצע של 46,300 דולר. אחריה במקום הרביעי ניו זילנד (48,393 דולר) ואילו במקום החמישי נמצאת מקאו, עם מחיר ממוצע של 49,509 דולר לטסלה מודל Y.

לשם השוואה, מחיר טסלה מודל Y בישראל מתחיל ב-331,500 שקלים לרכב כולל מסים, שהם כ-97,500 דולר, לפי שער הדולר והמחיר כיום. זאת לפני עליית מס הקנייה לרכב חשמלי הצפויה בינואר. בניגוד לכל יבואני הרכב בישראל ללא יוצא מן הכלל, טסלה ישראל היא היחידה שמיידעת את לקוחותיה בדיוק כמה מסים הם ישלמו עבור הרכב החדש, ומחירה של טסלה מודל Y מתחיל ב-234,990 שקל ללא מסים, שהם עדיין מחיר של כ-68 אלף דולר. מדובר במחיר ללא מסים שעדיין גבוה משמעותית מהמחיר בסין ובלא מעט מדינות באירופה. יחד עם זאת, הקונים בישראל יכולים לפחות להתנחם בעובדה שתושבי סינגפור, המדינה האחת שבה המחיר הממוצע של טסלה מודל Y יותר גבוה, נדרשים לשלם בממוצע 180 אלף דולר עבור טסלה מודל Y חדשה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים