שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מחיר הפטור מוויזה: 70 עד 90 אלף פלסטינים מהגדה יוכלו להיכנס לישראל
לא בכל מחיר
לפני כחודש התירה ישראל לפלסטינים אמריקאים מהגדה להיכנס לישראל, ולמרות שהאמריקנים העריכו שמדובר בכ-30 אלף פלסטינים בלבד, המספר כנראה גבוה בהרבה
ויזה אמריקאית | צילום: shutterstock

החל מהשבוע הבא יוכלו פלסטינים בעלי דרכון אמריקאי להיכנס לישראל מרצועת עזה, כחלק מדרישת האמריקאים להתקבל לתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית, ולאחר שהיתר דומה ניתן לפלסטינים אמריקאים תושבי הגדה לפני כחודש. משרד החוץ האמריקאי העריך שמספר הפלסטינים האמריקאים שיוכלו ליהנות מההיתר הוא כ-30 אלף בלבד, אך במערכת הביטחון מעריכים שהמספר הוא בין 70 ל-90 אלף איש, מה שמגדיל משמעותית את הסיכון הביטחוני הכרוך בצעד זה.

עד כה נכנסו לישראל כמעט 10,000 פלסטינים באמצעות ההיתר. במערכת הביטחון חוששים שחלק מהפלסטינים שיכנסו לישראל גם יפגשו בני זוג ישראלים וישתקעו בארץ בעקבות המדיניות החדשה.

עוד מבחזית החדשות

על רקע מספרים אלה, יש התנגדות למהלך אצל חלק משרי הממשלה. שר התיירות חיים כץ התבטא לפני כחודש נגד הצעדים שישראל נאלצת לנקוט על מנת לעמוד בתנאים לפטור. "אני לא מבין למה ישראל צריכה את זה. זה מרדף מטורף אחרי הוויזה לארצות הברית. זה יחייב אותנו לאפשר לגורמים פלסטינים לא רצויים להיכנס לארץ", אמר כץ.

בעוד כחודש ישראל אמורה להיכנס לתוכנית הפטור, שתאפשר לישראלים להיכנס לארצות הברית ללא ויזה. בחודש שעבר דווח שקיימים חילוקי דעות בין ישראל לארה"ב סביב דרישתה של ארה"ב למסור מידע פלילי על אלפי ישראלים כתנאי לפטור מויזה. לפי הדיווח, במשרד לביטחון לאומי שוקלים את הדרישה.

השר כץ מסר בתגובה: "נושא מורכב עם צדדים חיובים לצד ויתורים ביטחוניים".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. מישהו פה השתגע ארה"ב דוחפת לנו בדלת האחורית את זכות השיבה שתישאר הוויזה מה קרה מישהו מת ממנה

  2. אז שיכנסו לאמריקה עם ויזה מי צריך פטור ובגלל זה להכניס עוד חרא למדינה חבורת דפוקים עם תעודות הברבנל תמבלים לא יאומן לאיזה רמת מישכל מגובנת יכולים להגיע במדינה אחת כל כך קטנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים