שיתוף
תגובות
חדשות » מחיר המלחמה: עשרה חיילים נהרגו בקרבות ברצועה | רשת BBC ראיינה את הרצוג, כ-80% צונזר
היום ה-26 למלחמה
אחרי המתקפות מתימן והיירוטים באזור אילת, ספינות טילים של חיל הים הגיעו לים האדום | צה"ל הפיל טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון לעבר כטב"ם ישראליה
פעילות קרקעית בעזה | צילום: דובר צה״ל

תשעה לוחמים נפלו במהלך קרבות ברצועת עזה. אלה שמות החללים: סגן אריאל רייך, בן 24 מירושלים, קצין לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן'; רב"ט אסיף לוגר, בן 21 מיגור, לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן'; סמל עדי דנן, בן 20 מיבנה, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר הלל סולומון, בן 20 מדימונה, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר ארז מישלובסקי, בן 20 מאורנית, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר עדי ליאון, בן 20 מניל"י, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; רב"ט עידו עובדיה, בן 19 מתל אביב, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; רב"ט ליאור סימינוביץ, בן 19 מהרצליה, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר רועי דאוי, בן 20 מירושלים, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי.

בנוסף, במהלך הלחימה ביממה האחרונה נפצעו באורח קשה ארבעה לוחמים: שניים מגדוד 77, לוחם מגדוד צבר ולוחם מגדוד רותם. משפחותיהם עודכנו.

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר תנחומים למשפחות החללים בקרבות בעזה: "אנחנו במלחמה קשה, יש לנו בה הישגים חשובים, אבל גם אבידות כואבות. אנחנו יודעים – כל חייל שלנו הוא עולם ומלואו. עם ישראל כולו מחבק אתכן, המשפחות, מעומק ליבנו. חיילינו נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה – המלחמה על הבית. אני מבטיח לכם אזרחי ישראל: נשלים את המלאכה ונמשיך עד לניצחון".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הצהרה לתקשורת והדגיש כי ישראל ערוכה הגנתית והתקפית בכל הזירות. לאחר היירוטים אתמול באזור אילת והאיום מתימן, ציין: "לא נשקפה סכנה לאזרחים, אנחנו ערוכים ומוכנים – ויודעים גם להתקיף במקום ובזמן שנחליט". על הרחבת הפעולה הקרקעית אמר הגרי: "אנחנו מגיעים לקליפה המורכבת יותר, מדובר בקרבות פנים מול פנים. לצערנו יש הרוגים וגם פצועים, זה חלק מהלחימה. בכל קרב כזה שמתנהל – ידנו על העליונה – בכל קרב".

הותר לפרסום: חלל נוסף מגבעתי בעזה – סג"מ פדיה מרק מעתניאל נהרג אתמול במהלך הקרבות ברצועה. אביו נרצח בפיגוע בשנת 2016, ובן דודו אלחנן קלמנזון נפל במהלך הלחימה ביישובי העוטף בשבת השחורה.

סקיי ניוז בערבית: אמבולנסים מצרים נכנסו הבוקר למעבר רפיח כדי להעביר פצועים מעזה לטיפול במצרים. עוד מדווחים בערוץ, כי בעלי אזרחות זרה אמורים לצאת בהמשך היום מרצועת עזה למצרים דרך מעבר רפיח.

שר הביטחון יואב גלנט על נפילתם של לוחמי צה"ל בקרבות מול מחבלי חמאס: "מכה קשה וכואבת, ליבנו ומחשבותינו עם משפחותיהם היקרות. ‏הישגיה המשמעותיים של הלחימה העוצמתית בעומק הרצועה גובים לצערנו מחיר כבד. אנו ערוכים ונכונים למערכה ארוכה ומורכבת הדורשת העזה, נחישות והתמדה – אנחנו ננצח".

אחרי שבוליביה הודיעה אמש על ניתוק היחסים עם ישראל – צ'ילה וקולומביה מחזירות את השגרירים. נשיאי המדינות פרסמו הודעות חמורות וכינו את המלחמה בעזה "טבח העם הפלסטיני". במקביל, ברזיל ומקסיקו קוראות להפסקת אש מיידית. במשרד החוץ הגיבו בתקיפות על החלטת בוליביה לנתק את היחסים עם ישראל: "החלטת ממשלת בוליביה היא כניעה לטרור ולמשטר האייתולות באיראן. בצעד זה ממשלת בוליביה מיישרת קו עם ארגון הטרור חמאס שרצח למעלה מ-1,400 ישראלים וחטף 240 איש בהם ילדים, נשים, זקנים ותינוקות. ישראל מגנה את בוליביה על התמיכה בטרור ועל הכניעה למשטר האיראני המעידות על הערכים שמייצגת ממשלת בוליביה. מאז חילופי השלטון בבוליביה היחסים בין המדינות היו ממילא ריקים מתוכן".

מתחילת הלחימה צה"ל תקף יותר מ-11,000 מטרות של ארגוני הטרור בעזה, כך עדכן דובר צה"ל. הפעילות הקרקעית בשטח הרצועה נמשכת, וגם במהלך הלילה תקפו הלוחמים מטרות טרור רבות בהן: מפקדות מבצעיות וחוליות של מחבלי חמאס. במהלך הלחימה אתמול, זיהו לוחמי צה"ל מחבלים רבים של ארגון הטרור חמאס שהתבצרו במבנה רב קומות בג'באליה שבצפון רצועת עזה. המבנה מוקם בסמוך לבית ספר, מרכז רפואי ומשרדים ממשלתיים, הלוחמים הכווינו כוחות אוויריים שתקפו את המחבלים ששהו במבנה. בנוסף, הלוחמים זיהו רכב שנשא טילי נ"ט בזמן שהוא נוסע לכיוון הכוחות, כלי טיס ביצע ירי לעבר הרכב.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ספד ללוחמים שנהרגו בעזה: "הלב נשבר, הרוח הישראלית לא נשברת. מדינת ישראל כולה בוכה ומצדיעה לתשעת לוחמי צה"ל שנהרגו בעזה".

צה״ל הפיל טיל קרקע-אוויר, שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. עוד נמסר מדובר צה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו בתגובה את מקור הירי, שממנו שוגר הטיל וכן את החולייה ששיגרה אותו.

דובר צה"ל מסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה של האיום לשטח ישראל. ככל הנראה מדובר בירי נוסף של החות'ים בתימן, הנתמכים על ידי איראן, לעבר שטח ישראל.

רשת BBC קיבלה ריאיון בן כחצי שעה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, אך מתוכו בחרה לשדר שש דקות בלבד, כשעקיצה של הנשיא כלפי אופי סיקור המלחמה ברשת נחתכה החוצה. בבית הנשיא אומרים שהרצוג עקץ את הרשת בכך שאמר "אני לא אתייחס לאופי הסיקור שלכם". בריאיון ששודר בחדשות BBC, ונערך בירושלים, המראיינת ליז דוסט שאלה את נשיא המדינה יצחק הרצוג על המתרחש בעזה, כשלדבריה מספר המתים עולה והמשבר ההומניטרי מחמיר – מה שגורם לבנות בריתה של ישראל לדאוג.

הנשיא הסביר כי מדינת ישראל עושה את המיטב על מנת שלא לפגוע באזרחים חפים מפשע ולהתריע בפניהם כך שיוכלו להימלט לדרום לפני שמתקיפים את צפון הרצועה. כשאמרה שעל פי האו"ם אף אזור אינו בטוח בעזה וכי גם בדרום הרצועה ישראל מתקיפה – על כך ענה הרצוג כי מדובר בשקר וכזב. בהמשך שאלה אותו על השבתה של החיילת החטופה, אורי מגידיש, ועל התחושות של משפחות החטופים המודאגים מהפלישה הקרקעית שמסכנת את יקיריהם, הוא ענה כי השבתם נמצאת בעדיפות העליונה של מדינת ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תלמדו מאמנון. תמיד לבוא עם צלם משלנו שיתעד וכך נוכל להפיץ את הראיון האמיתי והלא ערוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים