שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מחיר המלחמה: מתנדב ישראלי בצבא אוקראינה נתפס והוצא להורג על ידי הרוסים
אלכסנדר דובוביק חזר לאוקראינה לפני כשנה כדי להתנדב לצבא | הוא נפצע קשה בקרב בבחמוט ועל פי דיווחים הוצא להורג על ידי הכוחות הרוסיים
אלכס דובוביק וחבריו לצבא | צילום: המשפחה

אלכסנדר דובוביק, אזרח ישראלי בן 34 שהתנדב לפני כשנה להילחם בצבא אוקראינה, נפצע קשה בקרב בבחמוט, ועל פי דיווחים נתפס והוצא להורג על ידי הכוחות הרוסים בבחמוט. דובוביק, שכונה בפי חבריו "הפרטיזן", נהרג בקרב ב-23 בדצמבר 2022 אך רק עתה פורסמה זהותו.

דובוביק נולד בעיר דניפרו, ועלה לארץ. הוא היה נשוי ואב לשני ילדים, בני 9 ושנתיים. הוריו, אחיו ואחיותיו מתגוררים בישראל. בפברואר 2022, עם פרוץ מלחמה רוסיה-אוקראינה, חזר דובוביק לאוקראינה כדי להתנדב לצבא. "אם אני לא אעשה את זה, איך אסתכל לילדינו בעיניים אחר כך?", הסביר אז.

עוד מבחזית החדשות

בני משפחתו מספרים ש"הוא היה אדם מרשים. אירוני, לפעמים עוקצני, אבל פתוח וישיר. היה לו חוש צדק חד. הוא היה יהודי, ענד מגן דוד על זרועו, למד לבטא נכון "שמע ישראל". במקביל, הוא אמר שהוא נלחם למען אוקראינה, ועוד יותר מכך, למען החירות ונגד העבדות".

חבריו ובני משפחתו סיפרו שהוא מעולם לא סירב להשתתף, אפילו בפעולות המסוכנות ביותר. בחודש אוגוסט האחרון, באחד הקרבות תחת אש כבדה, הוא הקליט הודעת וידאו קצרה לאשתו שכללה את המילים הבאות: "אני לא יודע אם נצא מכאן. אבל אני רוצה שתדעי, אני לא מתחרט על שום דבר". ההודעה לא נשלחה בסופו של דבר, מאחר שהוא חזר מאותו הקרב בשלום.

הקרב האחרון שלו היה בבחמוט. שם נפצע באורח קשה, ונתפס על ידי הרוסים. לטענת חבריו ומשפחתו, במקום לספק לו סיוע, הרוסים ירו בו והוציאו אותו להורג.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אם הוא החליט ללכת להילחם בשבילם שישא בתוצאות של לוחם בשביל אוקראינה מבחינתי כל עוד הוא נלחם שם אין לו מה לחפש בישראל .
    שלא נדבר על כל השאר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים