שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מחאת נתב"ג: זה מסמך התנאים של המשטרה
לא לאנרכיה
לקראת ההפגנה מחר פרסמה המשטרה מסמך תנאים, ולפיו מספר המפגינים יוגבל ל-5,000, תיאסר חסימת כבישים וגם כניסה לשטח האווירי. המשטרה: "לא נאפשר הפגנה מחוץ למתחם"
שלט הכוונה לנתב"ג | צילום: Leonard Zhukovsky, שאטרסטוק

לקראת ההפגנה מחר פרסמה המשטרה מסמך תנאים שקבע מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, ולפיו מספר המפגינים יוגבל ל-5,000, תיאסר חסימת כבישים וגם כניסה לשטח האווירי. המשטרה: "לא נאפשר הפגנה מחוץ למתחם"

מסמך התנאים של המשטרה | צילום: דוברות המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

ניצב ביטון ומנכ"ל רשות שדות התעופה נועדו לקראת ההפגנה, ובהודעת המשטרה נקבע כי יושם דגש על שלושה פרמטרים. צירי התנועה יישמרו פתוחים בהיותם ציר ביטחוני בחירום, ציבור הנוסעים יגיע בזמן ובבטחה לטיסות, לוח הטיסות לא ייפגע, על השלכותיו הבינלאומיות.

במסגרת הדיון נקבע מתחם התקהלות מוסדר ומאובטח למפגינים, ובמשטרה הדגישו כי "לא תתאפשר מחאה או התקהלות בשטח אחר מעבר למיקום זה". על פי ההחלטה, מספר המפגינים יוגבל ל-5,000 משתתפים. בנוסף נקבע כי חל איסור על כניסה לשטח האווירי, על נסיעה בציר החירום שיוקצה לנסיעת רכבי חירום והצלה בלבד, על חסימת צירים, על ירידה לשולי הכביש, על ירידה רגלית לכביש, על חניה על מדרכות, בנתיב נסיעה או במקומות שיסכנו את משתמשי הדרך ועל האטת התנועה.

לאור נחיתת החירום הלילה בנתב"ג של מטוס יונייטד, הבהירו במשטרה כי "האירוע מחדד את הצורך בשמירת הזמינות של שערי נתב"ג הראשיים ונתיבי התנועה על פי פקודה מבצעית המתרגלת מדי שנה את המוכנות והמענה לתרחיש חירום המדמה התרסקות מטוס", נכתב. "כל טענה על קיומו של שער "אחורי" לחירום אינו רלוונטי".

המשטרה תפעיל לראשונה אמצעי אכיפה דיגיטליים לצד רישום דו"חות למפגינים שישבשו את התנועה, הדו"חות יישלחו גם לאלו שיתועדו על ידי המצלמות.

מובילי המחאה אמרו בתגובה למסמך התנאים כי: "זו פגיעה מכוונת בחופש המחאה מצד משרתיהם של בן גביר ומירי רגב. אנחנו קוראים לציבור הרחב להגיע בהמוניו לנתב״ג מחר. לא ניתן לאף אחד לפגוע בזכות המחאה. נפגין מחר כמתוכנן מחוץ לטרמינל 3, נממש את זכותנו הדמוקרטית, ונראה שזכותו של כל ישראלי וישראלית להפגין נגד הדיקטטורה".

רועי נוימן ממובילי מחאת קפלן אמר ל-ynet כי: "מחר נפגין בנתב"ג כי הממשלה הולכת לחקיקה חד צדדית. אנחנו קוראים לאנשים להגיע ברכבות לנתב"ג ולהפגין בטרמינל 3, באולם הנכנסים ואולם היוצאים. אין לנו כוונה לפגוע בטיסות, יש לנו כוונה להעביר מסר מאוד ברור לממשלת ישראל. מה שהיה בסיבוב הראשון עם ימי שיבוש כבר לא יהיה. אם אנחנו נצטרך להגיע לשיבושים הרבה יותר כבדים במדינת ישראל – זה יקרה".

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים הערכת מצב לקראת ההפגנה עם המפכ"ל, מפקד מחוז מרכז, ראש חטיבת המודיעין והיועץ המשפטי של המשטרה. "מתמונת המצב שהוצגה בפניי, עולה כי בכוונתם של פעילים רבים לשבש את התנועה במקום, ולהקשות על אלפי אזרחים שרכשו כרטיסי טיסה להגיע ליעדם בזמן ללא הפרעות", אמר בן גביר. "המדיניות שלי היא ברורה: חופש מחאה – כן. אנרכיה, חסימות כבישים, הפרעה לאזרחים תמימים שיתוק שדה תעופה וסיכון חיי אדם – ממש לא. אני מצפה מהמשטרה לפעול בהתאם לחוק ובשוויוניות ולגלות אפס סובלנות מול כל ניסיון לפעול בניגוד לחוק. אסור לאפשר לאף פורע חוק לחשוב שבגלל שהוא משתייך לזרם המתנגד לממשלה, יש לו פריבילגיות לשבש את חייהם של אזרחי ישראל".

מחר צפויים לעבור 88,450 נוסעים ב-536 טיסות בינלאומיות, נחיתות והמראות. בין השעות 17:00 אחר הצהריים, השעה המתוכננת לתחילת המחאה, לבין חצות, צפויים לעבור בנתב"ג כ-27 אלף נוסעים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים