שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מזעזע: משטרת שטוקהולם התירה לשרוף ספרי קודש בשם חופש הביטוי
"חופש הביטוי"
משטרת שטוקהולם אישרה שלוש בקשות לשריפת ספרי קודש החשובים ליהדות ולהבדיל לאיסלאם | הקהילות היהודיות בוחנות אפשרויות פעולה למנוע את המהלך
הרב פנחס גולדשמידט | צילום: ועידת רבני אירופה

זעם רב בקהילה היהודית בשבדיה לאחר ששלוש בקשות שהוגשו למשטרה למתן היתר לשריפת התנ"ך ולהבדיל הקוראן אושרו בטענה שמדובר בשמירה על חופש הביטוי. הטקסים המזעזעים צפויים להתקיים מול מסגדים, בתי כנסת ומוסדות ציבור.

נשיא "ועידת רבני אירופה", הרב פנחס גולדשמידט אמר בתגובה כי "זהו מעשה מתועב המזכיר תקופות חשוכות בהיסטוריה המדממת של יבשת אירופה. המשורר היהודי גרמני היינריך היינה הזהיר בעבר שבמקום שבו שורפים ספרי קודש, ישרפו גם בני אדם. ממשלת שבדיה מצליחה לפגוע פעם נוספת ברגשותיהם של הקהילות הדתיות במדינה. לא נבליג על הפגיעה הזו. אנו בוחנים את כלל האפשרויות המשפטיות והפוליטיות בכדי לפעול נגד ההצעות המסוכנות הללו".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר הרב גולדשמידט כי "חופש הביטוי הוא לא ערך עליון לאנושות והוא אינו נותן היתר לפעולות שמעודדות את האזרחים לעבור על החוק במעשים שמקדמים פשעי שנאה והסתה נגד קהילות דתיות במדינה. אם אין גבול לחופש הביטוי, אז מה ימנע מהם להתיר גם אפשרות לקיום של תעמולה נאצית והכחשת השואה?" שאל נשיא ועידת רבני אירופה רטורית.

בשבוע שעבר, קיבל אישור מהמשטרה פליט עיראקי אנטי מוסלמי, חבר המפלגה הקיצונית SD, ושרף ספר קוראן עטוף בחזיר מול המסגד הגדול בשטוקהולם.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. מה מזעזע בכך שאנשים שורפים את הספרים שגרמו למאמינים בהם לרצוח ולרצוח ולרצוח, עד היום הזה? מזעזע ההיפך: שאנשים ממשיכים לרצוח בשם האל שבספרים אלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים