שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מושל פלורידה נגד ביידן: "לישראל הזכות לקבל החלטות עצמאיות"
מושל פלורידה, רון דה סנטיס, המועמד הרפובליקני שמתמודד נגד טראמפ, השתתף בכנס ה"ג'רוזלם פוסט" והביע התנגדות להתערבות אמריקאית בנושא הרפורמה
רון דסנטיס, מושל פלורידה | צילום: NBS

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, השתתף היום (חמישי) בכנס "הפנים של ישראל" מטעם הג'רוזלם פוסט שנערך בירושלים, והתייחס ליחסים המדיניים והביטחוניים בין ישראל לארה"ב וגם על האיום האיראני. המושל, שצפוי להכריז בקרוב על ריצה לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, התייחס גם לסערה הפוליטית בישראל סביב הרפורמה המשפטית, וכיצד לדעתו הממשל האמריקאי צריך לפעול בנושא.

בפתח הכנס התייחס המושל לחגיגות יום העצמאות בישראל, ואמר כי "ישראל היא בת 3000 שנה, אך עדיין צעירה בת 75. לאורך השנים, היהודים עברו פרעות גם בארץ הקודש, וגם לאחר הצהרת בלפור שהכירה בקשר המיוחד של ישראל לאדמתה, ובהקמה מחדש של הבית היהודי כאן. דוד בן גוריון הקים את המדינה המודרנית של ישראל, גם כשידע שכל הסיכויים עמדו נגדו. במיוחד לאחר השואה, והעמידה מול צבאות ערב חזקים שרצו להשמיד את המדינה היהודית. אבל כמו שדוד הביס את גוליית, כך עשה בן גוריון מול הסיכויים שהיו נגדו, הניצחון של ישראל הדגיש כי החלום הוא מציאותי, בית לעם היהודי בארץ ישראל".

עוד מבחזית החדשות

דה-סנטיס התייחס לאיומים הביטחוניים שעומדים לפתחה של ישראל, ואמר כי: "הקמתה מחדש של ישראל הוא רגע מפתח בהיסטוריה. זה אתגר לא פשוט דמוקרטיה בלב המזרח התיכון, זו משימה לא קלה ובפני ישראל עמדו יותר אתגרים ב-75 שנות קיומה, מאשר כל מדינה אחרת. ראינו את הניצחון במלחמת ששת הימים ואיחודה של ירושלים, ראינו גם את מלחמת יום כיפור ואת ההשמדה של הכור הגרעיני בעיראק, ולצד זאת גם את האינתיפאדות והטרור הפלסטיני. כמו כן, ראינו גם ארגונים בינלאומיים הפוגעים בישראל, כמו תנועת ה-BDS, אך מעל הכל עומד האיום האיראני. ועדיין, למרות כל האתגרים, ישראל עומדת חזקה ואיתנה. היא אחת מבעלות הברית החשובות של ארה"ב, והיחסים בין המדינות היו בראש סדר העדיפויות שלי, וגם עבור הציבור האמריקאי".

עוד אמר מושל פלורידה כי: "לישראל ולארה"ב יש המון דברים משותפים וכך גם אויבים משותפים, אך אין אויב יותר מסוכן לשתי המדינות מאשר המשטר האסלאמי באיראן. כששירתי בחיל הים, נשלחתי לעיראק לפלוג'ה, ולאזורים עם אוכלוסייה סונית בעיקר, ומה ששמנו לב היה שרוב ההרוגים לא היו סונים, אלא שיעים, שהיו חלק ממיליציות שנשלחו על ידי המשטר בטהרן, והיו אחראיים למותם של אזרחים עיראקים ומאות אמריקאים. מאז המהפכה האסלאמית ב-1979, ארה"ב רואה באיראן כאיום. אם אנו מסתכלים על האתגרים האסטרטגיים באזור, הדהירה של איראן לגרעין גורמת לאיום שלא היה כדוגמתו, האידיאולוגיה של המשטר הוא איום קיומי על ישראל ועל ביטחונה של ארה"ב".

ביחס להסכם הגרעין עם איראן שבוטל ב-2015 בזמן כהונתו של טראמפ, אמר דה-סנטיס כי: "המשטר קיבל מיליונים על גבי מיליונים, והוא לא השתמש בו לשיפור איכות החיים של אזרחים, אלא כדי לממן את הטרור במזרח התיכון, ולכן ההסכם נכשל. למדנו מזה שהוא רק חיזק את המשטר בטהרן, וזו צריכה להיות המדיניות של ארה"ב – לפגוע במשטר, ארה"ב גאה לעמוד לצד ישראל, היא לא עומדת לבדה".

עוד מבחזית החדשות

מושל פלורידה הדגיש כי הוא עומד לצד ישראל נגד האנטישמיות, ואמר כי: "ישראל סובלת מביקורת ויחס לא הוגן מצד מדינות העולם והאו"ם, כאשר משנת 2015, עברו באו"ם 125 הצעות נגד ישראל, ורק 55 נגד שאר מדינות העולם, איך ניתן להצדיק דבר שכזה? וכשמסתכלים על ה-BDS, אנחנו בפלורידה עמדנו נגד הארגון מהיום הראשון בתפקידי. אפשר לבקר כל ממשל, אפשר לבקר את ישראל, אך כשממוקדים נגד מדינה אחת, ומבקרים בסטנדרט שונה את המדינה היהודית היחידה לעומת שאר מדינות העולם, זאת אנטישמיות, אתם פוגעים במדינה היהודית על ידי יחס לא הוגן".

בסיום דבריו, התייחס דה-סנטיס לרפורמה המשפטית שמקודמת על ידי הקואליציה, וגם שלח רמז לנשיא ביידן. לדבריו, "המשימה העומדת בפני האמריקאים היא לעמוד חזק לצדה של ישראל, וזה כולל שיתוף פעולה צבאי וגם להבטיח שלא משנה מה תהיה הרוח הפוליטית בעתיד, שגרירות ארה"ב צריכה להישאר בירושלים. ארה"ב חייבת להגן על ישראל מול היחס הלא הוגן של האו"ם והארגונים הבינלאומיים ולדחות את אלו שדוחים את זכות הקיום שלה. עם זאת, אנו צריכים גם לכבד את זכותה של ישראל לקיים בעצמה את ההחלטות הפנימיות שלה, אתם חכמים ואתם יכולים לקבל החלטות שנוגעות לעניינים שלכם. במקביל, עלינו להמשיך ולהרחיב את הסכמי אברהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים