שיתוף
תגובות
חדשות » מועצת שומרון חילקה מאות רובים לכיתות הכוננות
תיעוד
שבוע לאחר שראש מועצת שומרון יוסי דגן רכש באופן תקדימי 300 רובים לכיתות הכוננות בתרומות של מיליונים מידידי השומרון מחו"ל, הנשק חולק בישובים
ראש מועצת שומרון יוסי דגן בחלוקת הנשקים | צילום: דוברות

שבוע לאחר המהלך התקדימי שהוביל במסגרתו רכש ראש מועצת שומרון יוסי דגן בעלות של מליונים  שמומנה עי תרומות של ידידי השומרון ברחבי העולם, אמש הגיעו מאות נשקים למועצה האזורית שומרון והיא החלה בחלוקת הנשקים, בתיאום עם צה"ל.  אמש חולקו קרוב ל 200 נשקים ראשונים לכתות הכוננות במועצה האזורית שומרון ובימים הקרובים יושלמו רכישת 300 הנשקים למועצה. הרכישה נעשתה בתיאום ובאישור המשרד לבטחון פנים, ובתיאום מלא מול צה"ל ומשרד הבטחון. 

הנשקים שרכשה המועצה האזורית שומרון | צילום: דוברות

בשנים האחרונות המועצה האזורית שומרון בהובלתו של ראש המועצה יוסי דגן, מובילה בתחום ההסברה וקשרי החוץ בחו"ל של יו"ש, במסגרת זו מוציאה מועצת שומרון משלחות הסברה לפרלמנטים ולקהילות יהודיות ברחבי העולם לטובת הסברה וחיבור הקהילות היהודיות לשומרון. 

 בשבוע הראשון לתחילת המלחמה פנה יוסי דגן לקהילות עמם יצר קשרים במהלך השנים האחרונות, אליהם הוציא משלחות הסברה ואירח אותם בשומרון. וברצף של שיחות זום ושיחות טלפוניות, רתם אותם לנושא. ואכן הם פתחו את ליבם ותרמו מיליונים לצורך רכישת כלי נשק, רובים, תחמושת ואמצעי הגנה לישובים בשומרון. 

עוד מבחזית החדשות

הנשקים שרכשה המועצה האזורית שומרון הם רובי סער ערד (M16 מדגם M4 משודרג) – ללוחמה בשטח בנוי המשמש את הימ"מ ויחידות העילית ונרכשו מחברת IWI (תע"ש לשעבר). כמו כן נרכשו 100 רובי סער מחברת אימתאן בכרמיאל. אמש חולקו קרוב ל 200 הרובים הראשונים, בימים הקרובים יחולקו עוד למעלה מ 100 רובים.  

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר במעמד חלוקת הרובים לחברי כתות הכוננות: "אנחנו עומדים ביחד באגרוף ברזל, מאוחדים ומגובשים. אנו נותנים את חלקנו בהגנה על הישובים בשומרון ומתוך כך שותפים בניצחון, של מדינת ישראל.

"מה שקרה, לעולם לא יקרה שנית. אנחנו נגן על השומרון, אנחנו נגן על מדינת ישראל ויש כאן התגייסות מוחלטת בכל היישובים בצפון השומרון, מרכז השומרון, בגב ההר, בגוש קנה, בגוש מערבה, תאנים בכל מקום, בקדמה. אנחנו כאן עומדים גם על החיים שלנו וגם על הכבוד של עם ישראל"

דגן הודה לידידי השומרון באירופה ובארה"ב שתרמו מיליוני שקלים לרכישת הנשקים: "אני מבקש להודות לידידי השומרון ברחבי העולם ממיאמי, מנהטן, לוס אנג'לס, ממונטריאול, מפריז, מלונדון בכל מקום ומקום שבמשך שנים מלווים אותנו ועוזרים לנו. ועכשיו התגייסו, פתחו את ליבם במיליונים רבים, כדי לעזור בנשקים, באמצעי ההגנה ואמצעי לחימה. אנחנו יהודים! אנחנו לא מפחדים ואנחנו בעזרת השם ננצח יחד את הברברים האלה". 

בנימין הורגן ששכל את אשתו אסתר בפיגוע אכזרי והצטרף לכיתת הכוננות ביישובו "טל מנשה" הודה למועצה על קניית הנשקים: "אני רוצה להודות מעומק ליבי לכל התורמים, ליוסי דגן ולכל מועצה אזורית שומרון, שדאגו לציוד המאפשר לנו להגן על הישובים על המשפחות שלנו, ועל המדינה שלנו. אנחנו התכנסנו כאן אזרחים וחיילים כאחד כדי לנצח, לא ניתן לברברים הללו לעשות ככל העולה על רוחם. תודה רבה על כל התמיכה שלכם בזכותכם נוכל להגן על הבית ועל המשפחות שלנו".

בצוות האסטרטגי לרכישת הנשקים השתתפו: מנכ"ל המועצה אמיתי רויטמן, מנהל אגף הבטחון יהונתן שמחי והקב"טים האזוריים, מרכז המבצע גדי קינד מאגף הבטחון, רעות כץ  מנהלת הצוות האסטרטגי בלשכת ראש המועצה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים