שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מוסקבה שיגרה איום למדינות המערב אם ארה"ב תספק F-16 לאוקראינה
יממה אחרי הדיווח שנשיא ארה"ב ביידן הודיע על כוונתו לספק מטוסי F16 לאוקראינה, שיגר סגן שר החוץ הרוסי גרושקו אזהרה למערב וטען שהם יהיו אשמים בהסלמת המלחמה
מטוס קרב F16 | צילום: ויקיפדיה

סוכנות הידיעות הרוסית טאס, דיווחה היום (שבת) כי סגן שר החוץ הרוסי אלכסנדר גרושקו, איים על מדינות המערב ואמר כי אם בעלות הברית יספקו לאוקראינה מטוסי F16 הן יעמדו ב"סיכונים עצומים", ועלולות להביא להסלמה חמורה במלחמה. האמירה באה בעקבות דיווח אמריקאי על כך שארה"ב מתכוונת להעביר לאוקראינה מטוסי F16 ואף לאמן את טייסי הצבא האוקראיני.

בעבר טען הנשיא ביידן כי "אוקראינה לא זקוקה למטוסי F-16 ברגוע הנתון" ודחה את בקשתו של זלנסקי לאספקת מטוסי קרב. למרות זאת, בימים האחרונים אמרו בוושינגטון כי "הגיע הזמן לבדוק מה אוקראינה תצטרך כדי להרתיע את רוסיה מהמשך המלחמה".

עוד מבחזית החדשות

אתמול דווח ברשת NBC, מפי גורם בכיר בממשל ביידן, כי ארה"ב ומדינות המערב מתכננות לספק מטוסי קרב מסוג F-16, כחלק "ממאמץ ארוך טווח לחזק את ביטחון המדינה". עם זאת, לא ברור עדיין מתי יסופקו מטוסי הקרב לאוקראינה ואילו מדינות יספקו אותם. על פי אותו גורם, המטוסים לא ישמשו למתקפה הנגדית הקרובה של אוקראינה נגד רוסיה.

נשיא אוקראינה זלנסקי הודה לארה"ב ולנשיא ביידן בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "החלטה היסטורית, זה ישפר מאוד את הצבא שלנו". מוקדם יותר, התייחס לכך גם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שבירך על המהלך המתוכנן: "בריטניה תעבוד יחד עם ארה"ב, הולנד, בלגיה ודנמרק, כדי להעניק לאוקראינה את היכולת האווירית הקרבית שלה היא זקוקה, אנחנו מאוחדים". בעקבות האישור של ביידן – דנמרק הודיעה שתתחיל לאמן טייסים אוקראינים על המטוסים המשוכללים.

מוקדם יותר דווח כי ביידן הודיע למנהיגי מדינות ה-G7 כי ארה"ב צפויה לתמוך בקואליציה של בעלות הברית שתאמן טייסים אוקראינים בהפעלת מטוסי הקרב המתקדמים. על רקע המאמצים של קייב לקבל את מטוסי הקרב – הגיע הנשיא זלנסקי בסוף השבוע לפסגת הבכירים שנערכת בהירושימה, יפן. על פי הדיווחים, טייסי חיל האוויר של אוקראינה זקוקים לארבעה חודשים בלבד של הכשרה כדי להתחיל להפעיל את מטוסי הקרב.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לא משנה מה יספקו לאוקראינה, הם יושמדו. אין מצב שהנאצים האוקראינים ותומכיהם ינצחו.
    בכל מקרה כאשר המערב מודיע על הספקת נשק חדש, הם כבר סיפקו לאוקראינים ואך אימנו אותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים