שיתוף
תגובות
חדשות » מונו חברי ועדת סל התרופות: התקציב נותר ללא שינוי
שיהיה לבריאות
בראש הוועדה תעמוד פרופ' דינה בן יהודה | תקציב הועדה יעמוד על 550 מיליון שקל | חברי הוועדה ידרשו להכריע בין מאות טיפולים, תרופות וטכנולוגיות חדשות
תגיות:
תרופות בבית מרקחת | צילום: שאטרסטוק

שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר אביגדור ליברמן מינו את חברי ועדת סל התרופות לשנת 2023. הוועדה תמליץ למועצת הבריאות ולממשלה על תוספת תרופות, טכנולוגיות רפואיות והשירותים לסל שירותי הבריאות. תקציב עדכון הסל יעמוד על 550 מיליון שקל.

לתפקיד יו"ר הוועדה מונתה פרופ׳ דינה בן יהודה, מנהלת האגף ההמטולוגי בביה"ח הדסה ודיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. מרכזת הוועדה היא ד"ר אסנת לוקסנבורג, ראש חטיבת טכנולוגיות רפואיות, חדשנות, מידע ומחקר במשרד הבריאות.

יתר חברי ועדת הסל לשנת 2023 הם: ד"ר דב אלבוקרק, סמנכ"ל חטיבת הרפואה בקופת החולים מאוחדת, ד"ר סוהיר אסדי, מנהלת מחלקת נפרולוגיה בבית החולים רמב"ם, פרופ׳ חיים ביטרמן, מנהל מדעי של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות, ליאור ברק, סמנכ"ל פיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות השופטת בדימוס הילה גרסטל, פרופ' נדב דוידוביץ, מנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן-גוריון וראש תחום מדיניות בריאות במרכז טאוב, חיים הופרט, סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות, נעה היימן, סגנית הממונה על התקציבים במשרד האוצר, פרופ׳ שלמה וינקר, ראש חטיבת הרפואה בלאומית, ד"ר ניקי ליברמן מהנהלת כללית, ד"ר דניאל לנדסברג, המנהל הרפואי של מכבי, ד"ר שגית מור, ראש המרכז לבריאות, משפט ואתיקה של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, ד"ר גל מרזן צימן, מנהלת המחלקה להכשרת כח אדם רפואי באגף הרפואה בחטיבת בתי החולים של כללית, הרב ד"ר שאול פרבר, מייסד עמותת עתים, רועי רייכר, רכז תחום בריאות באגף התקציבים במשרד האוצר, פרופ' יצחק שפירא, סמנכ"ל ומנהל בי"ח שיקומי, מרכז רפואי תל-אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב).

בין התרופות שיעלו לדיון וחברי הוועדה ידרשו להחליט אודותם ניתן למנות את לומיקראס, תרופה פורצת דרך בסרטן ריאה, המהווה בשורה אמיתית לחולים בשלב מתקדם לאחר עשרות שנים שבהן לא היה כל מענה לחולים אלה. ויקסאוס, תרופה חדשה לחולי לוקמיה מסוג חריף מאוד, שכיום רק 16% מהמטופלים מעל גיל 60 שורדים כעבור 5 שנים מגילוי המחלה. קימטראק, שהוא טיפול חדש במלנומה של העין, כאשר כיום רק למלנומה של העור יש מענה בסל. טיפול ויגורט לחולי מיאסטניה גראביס שאינם זוכים למענה כיום.

בפני חברי הוועדה גם יעלה לדיון טיפול פורץ דרך ממש בשם אפסטאזה המיועד לחולים במחלה נוירולוגית נדירה במיוחד וניתן באמצעי חדשני של הזרקה ישירות לתוך המח, כמו גם תרופה בשם בילווי המעניקה מענה לילדים וצעירים הסובלים ממחלת כבד קשה המסכנת את חייהם. כמו כן ידונו חברי הוועדה בהרחבת ההתוויות של המערכת ההיברידית האוטומטית "הלבלב המלאכותי" לילדים ומבוגרים חולי סוכרת.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר: "לוועדת הסל תפקיד מהותי במימוש הזכות הבסיסית לבריאות ועיצוב מערכת בריאות שוויונית ונגישה לכולם. בתקציב האחרון הבאתי להגדלת תקציב סל התרופות ועיגנו אותו בבסיס תקציב המדינה. המשמעות היא נגישות גבוהה יותר לטכנולוגיות ולתרופות החדשניות והחיוניות ביותר, עבור תושבים הזקוקים להן. אני מאחל הצלחה רבה לחברי הוועדה, אני סומך עליכם שתעשו את עבודתכם ברגישות הנדרשת ובאופן הכי ענייני ומקצועי".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "מדינת ישראל מחויבת להעניק את הטיפול המיטבי והאיכותי ביותר לאזרחיה, ועל כן נדרשת ועדת הסל לבחון ולשקול בין מאות תרופות וטכנולוגיות חדשניות את אלו אשר יעניקו את הטיפול המתאים ביותר, והכל ברגישות, במקצועיות ובמסירות. ברצוני לברך את חברי הוועדה המצוינים שמונו לתפקיד. זוהי נבחרת מקצועית ומאוזנת ואני בטוח שהם יקבלו את ההחלטות הנכונות ביותר עבור אזרחי מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים