שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מודה ועוזב: עוד טרם הנחיתה התנצל טייס אל על
כשעתיים לפני הנחיתה בניו יורק, התנצל קברניט אל על על הדברים שאמר הבוקר, ופנה שוב לנוסעים: "הדברים נאמרו ללא כוונה לפגוע, מודע למשמעות המיוחדת של היום הזה"
תגיות:
מטוס אל על | צילום: דוברות אל על

דורון גינזבורג, קברניט טיסת אל על שאמר הבוקר (שלישי) בכריזה לפני ההמראה לניו יורק כי "דברים כמו יום השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים שישראל תישאר מדינה דמוקרטית", התנצל על הדברים טרם הנחיתה.

התנצלות הקברניט | צילום: רשתות – לפי סעיף 27א'

עוד מבחזית החדשות

כשעתיים לפני הנחיתה, הקברניט פנה שוב לנוסעים בעברית ובאנגלית ואמר: "בקשר להערה הקודמת שלי שנאמרה בזמן ההמראה, אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להבהיר שזה נאמר ללא כוונה לפגוע או להעליב מישהו מהנוסעים. אני מתנצל במיוחד בפני אלו שנפגעו ממילותיי". עוד הוסיף הטייס כי "היום אנחנו מציינים בישראל את יום הזיכרון לשואה, זה יום רגשי שמעורר תחושות בכולנו. כבן של מוטי גינזבורג, ניצול מחנה המוות בוכנוואלד, אני מודע לחלוטין למשמעות המיוחדת של יום זה".

במקביל, בוחנים באל על צעדים משמעתיים נגד הקברניט לאחר חזרתו לארץ, אך טרם הוחלט דבר, מכיוון שגרסתו טרם נשמעה והוא עדיין נמצא בדרכו לניו יורק. הוא יוזמן לשימוע לאחר נחיתתו.

מאל על נמסר בתגובה כי החברה "מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה, שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית על ידי הגורמים הבכירים בחברה. אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו".

גורם בכיר במשרד התחבורה אמר כי שרת התחבורה מירי רגב ניהלה שיחה קשה עם חברת אל על, שהגיעה לטונים גבוהים. "פעם אחר פעם הטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית", אמרה רגב בשיחה. "המציאות הזאת לא יכולה להימשך, משהו לא טוב קורה שם, החברה צריכה לפעול בהתאם ולכבד את היותה החברה הלאומית. אולי מסלולי הטיסה ברורים, אבל כנראה הכיוון של החברה הולך לאיבוד".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים