שיתוף
תגובות
חדשות » מה שמותר לספר: מאחורי הקלעים של החיסולים הממוקדים
חודשים לפני חיסול בכירי הג'יהאד האיסלמי, למדו במערכת הביטחון את אורח חייהם עד לפרטי פרטים | חיסולים ממוקדים לא מתבצעים בהחלטה של רגע
ההרס ברפיח | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה החל בחיסול ממוקד של שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי, בתגובה לירי הרקטות הכבד לעוטף בשבוע שעבר. החיסולים שיצאו לפועל הם תוצאה של מעקב צמוד של שב"כ על אותם גורמים בארגון, שנמשך חודשים ארוכים.

חיסולים ממוקדים הן פעולות מתוכננות, ולא משהו שמתבצע בהחלטה של רגע. מערכת הביטחון לומדת היטב את התנהלותם ואורח חייהם של יעדי החיסול, מי הם האנשים הקרובים אליהם וכיצד הם מתניידים ממקום למקום.

עוד מבחזית החדשות

ברגע שיודעים מהן דירות המסתור של הבכירים, נאסף מידע קונקרטי על המקום, ברמת הקומה והמיקום המדויק שבו הם מתגוררים ושוהים. המודיעין כולל גם פרטים על המבנה עצמו, כמה קומות יש בו, כמה חלונות יש, האם יש בו מרתף מתחת לאדמה וכדומה.

המידע נאסף מכמה מקורות במקביל, סוכנים שנמצאים בשטח, סיגנט שיושב על האלקטרוניקה שהם פולטים ומודיעין מזל"טים שחגים מעל שמי הרצועה ולומדים את נתיבי ההתנידות של היעד.

לאחר השלמת התמונה, המידע מועבר לידי חיל האוויר ולפ זה נקבע איזו תחמושת תשמש את התקיפה. כמו כן מתבצע ניתוח טכני של המיקום הפיזי שאליו מיועדת התקיפה, וכאשר מגיעה אינדיקציה שהבכיר נמצא בנקודה הספציפית באותו הבית, מופעל החימוש שחודר ישירות לבית.

לצד החיסולים הממוקדים, צה"ל מתמקד בהגנה גם מפני ירי נ"ט על גדר הגבול, מה שניסו לעשות בג'יהאד לפני מטחי הרקטות, במטרה לגרום לנפגעים בצד הישראלי. סרן במיל' ע', מפקד תא תקיפה שפיקד על סיכול הניסיון הזה במבצע הנוכחי, סיפר על הפעולה "אנחנו מתאמנים בעצימות גבוהה, כבר שבוע שעבר שאנחנו בכוננות מאז ליל התקיפות של שבוע שעבר" אמר סרן ע'. "זה לא תפס אותנו בהפתעה".

"אנחנו מתעסקים בסיכול פיגועי איכות", הסביר מפקד התא. "עומדים בקו הגדר, מכירים את מתווה הנסיעה שלהם – ויודעים להגיד לפי הכיוונים שאליהם הם נוסעים אם הם בדרך לעמדת נ"ט". עוד הוסיף סרן ע' "לפני שאני נותן פקודת ירי, עובר מטוס שמוודא שהציר נקי, בודקים כמה אנשים יש באוטו ואם הם פעילי ג'יהאד אסלאמי". לטענת סרן ע' במקרים רבים הג'יהאד משתמש בילדים כמגן אנושי.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים