שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מה מטרת כוח וגנר שהתקרבה לגבול פולין?
ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי טוען כי קבוצה של מאה לוחמים כוח וגנר התקרבה לגבול פולין בעיר גרודנו שבבלארוס | הוא הביע חשש מהתרחבות המלחמה לארצו
פריגוזין ואנשיו בבחמוט | צילום: צילום מסך מהתקשורת הרוסית

ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, אמר היום (שבת) כי קבוצה של מאה לוחמים מכוח וגנר, בראשות המנהיג יבגני פריגוז'ין, התקרבה לגבול פולין בעיר גרודנו שבבלארוס. מורבייצקי חושש שמלחמת רוסיה אוקראינה תגיע למדינתו. לדבריו "יש לנו מידע שלפיו יותר ממאה שכירי חרב של וגנר התקדמו אל עבר מסדרון סובאלק, לא רחוק מגרודנו בבלארוס", אמר מורבייצקי. "זה הופך את המצב בגבול לעוד יותר מאיים".

פולין, החברה בנאט"ו מאז 1999, החלה בתחילת החודש, להעביר אלפי חיילים מצבאה למזרח המדינה, עקב החשש הגובר כי הנוכחות של חיילי כוח ואגנר בבלארוס תגביר את המתיחות בגבולותיה.

עוד מבחזית החדשות

במסיבת עיתונאים שקיים ראש ממשלת פולין הוא אמר כי: "הסיטואציה הולכת ונעשית מסוכנת יותר, יש חשש כי חיילי כוח ואגנר יתחזו לשומרי גבול בלארוסים ויעזרו למהגרים בלתי חוקיים לחצות לשטחה של פולין ולגרום לאי-יציבות". יחד עם זאת הוא סירב לחשוף את מקור המידע שלו. האופוזיציה בבלארוס הכחישה את הדיווחים.

השבוע, אישר הפרלמנט הרוסי חקיקה חדשה, שבה יוכלו ראשי מחוזות ברחבי המדינה להקים חברות צבאיות. על פי הדיווח במגזין "ניוזוויק", שכירי החרב ימומנו מתקציבים פדרליים, כשלטענת הרוסים "הצעד יחזק את ההגנה והשמירה על הסדר הציבורי, וכן את הביטחון הלאומי בזמן חירום ובזמן מלחמה".

החוק החדש מגיע כחודש לאחר ניסיון המרד של שכירי "כוח וגנר" ופלישתם לרוסיה. פריגוז'ין, שהיה מקורב לנשיא פוטין, ניצל את מעמדו בתור מייסד כוח וגנר, כדי להגדיל על עוצמתו הפוליטית ברוסיה, עד כדי כך שהיו דיווחים כי הוא מאיים על שלטונו של פוטין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים