שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מה יהיה? 40 מעלות חום בספרד
ספרד סובלת השבוע מטמפרטורות שגבוהות ביותר מ-10 מעלות מהממוצע | בקורדובה נמדדו היום קרוב ל-39 מעלות שיא של כל הזמנים לחודש אפריל | בסוף השבוע החום ילך ויכביד
תגיות: ,
שרב, אילוסטרציה | צילום: צילום: Zyn Chakrapong, שאטרסטוק

ספרד סובלת בימים האחרונים מגל חום יוצא דופן בעונה זו של השנה. בנמל התעופה בקורדובה שבחבל אנדלוסיה, בדרום ספרד נמדדו היום (חמישי) 38.7 מעלות – שיא כל הזמנים לחודש אפריל. החזאים מעריכים כי בסוף השבוע שיא החום יישבר פעם נוספת, והטמפרטורות יגיעו ל-40 מעלות.

הטמפרטורה בספרד גבוהה השבוע ביותר מ-10 מעלות מהממוצע לעונה. "זה לא נורמלי, הטמפרטורות השנה ממש יצאו משליטה", אמר ל-BBC דובר השירות המטאורולוגי בספרד, קאייטנו טורס. החזאים מעריכים כי גל החום נגרם כתוצאה מאוויר חם ויבש שהגיע מצפון אפריקה לחצי האי האיברי.

עוד מבחזית החדשות

רובן דל קמפו, דובר לשכת החיזוי הלאומית AEMET, אמר כי הטמפרטורות שנמדדו בימים האחרונים "נמדדות בדרך כלל בקיץ, וגבוהות בצורה יוצאת דופן לתקופה הזו של השנה". הוא הוסיף שלמרות שכל מקרה צריך להיבחן לגופו, נראה שגל החום הנוכחי הוא חלק מההשלכות של משבר האקלים. להערכת דל קמפו, החודש הנוכחי יתברר כחודש אפריל החם ביותר בספרד בכל הזמנים.

ברוב חבל אנדלוסיה בדרום ספרד נמדדו היום יותר מ-34 מעלות, והטמפרטורה מחר בקורדובה ובסביליה צפויה להיות 39 מעלות. גל החום מחריף את הבצורת שממנה סובל האזור. מאגרי המים מתייבשים, ועל פי דיווחי הממשלה, כ-80,000 תושבי אנדלוסיה תלויים במשאיות שמחלקות להם מים.

בעיירה אלקרסחוס שבאנדלוסיה התקבצו היום התושבים בכיכר המרכזית כדי לקבל מהרשויות מים לשתייה. אחת מתושבות העיירה, שהגיעה למלא מים בקבוקים אמרה: "מעולם לא חוויתי דבר כזה". היא סיפרה כי בעבר היו בעיירה ימים שבהם היו מים זורמים רק למשך שעות בודדות, אך לדבריה היא מעולם לא נזקקה לצאת עם בקבוקים ריקים מביתה כדי למלא אותם במים.

בספרד מזהירים מגל של שריפות יער, ונוקטים צעדים כדי להגן על הציבור מהחום הכבד. עקב השרב הכבד, תאפשר הממשלה לבתי הספר המקומיים לשנות במידת הצורך את לוח הזמנים שלהם. ברכבת התחתית של מדריד מערך הרכבות יתוגבר, כדי למנוע מהנוסעים להמתין לאורך זמן ברציפים, והבריכות הציבוריות ייפתחו מוקדם מהרגיל.

פורטוגל, שכנתה של ספרד בחצי האי האיברי, סובלת גם היא השבוע מחום כבד. החזאים העריכו כי הטמפרטורות בעיר אבורה שבדרום המדינה יגיעו היום ל-36 מעלות, נתון שלא נרשם בחודש אפריל בפורטוגל מאז שנת 1945. בעיר הבירה ליסבון טיפסו הטמפרטורות ל-32 מעלות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים