שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מה חושבים אזרחי אוקראינה על ישראל?
מסקר שערכה שגרירות ישראל בקייב עולה, 52% מאזרחי אוקראינה רואים בישראל מדינה ידידותית | 87% מאמינים שהטכנולוגיות הישראליות יסייעו בשיקום המדינה
הפגנת תמיכה באוקראינה | צילום: שאטרסטוק

אתר ynet דיווח היום (ראשון) כי מסקר שנערך לראשונה בתחילת החודש, על ידי המכון לסוציולוגיה של קייב, על פי בקשת שגרירות ישראל באוקראינה עולה, כי מרבית האוקראינים, 52%, רואים בישראל מדינה ידידותית שתומכת בהם לעומת 12% שאינם סבורים כך. עוד עולה מהסקר כי 43% מהאוקראינים לא מקבלים את החלטת ממשלת ישראל שלא להגיש סיוע צבאי לאוקראינה, למרות שחלקם מבינים מדוע החלטה כך ממשלת ישראל.

בנוס, עולה מהסקר, כי 64% מהנשאלים הביעו תמיכה בישראל בסכסוך מול איראן, לעומת פחות מאחוז אחד שתמכו בצד האיראני. כמו כן, 87% מהאוקראינים סבור שהטכנולוגיות הישראליות יכולות להועיל לארצם בתהליך השיקום לאחר המלחמה.

עוד מבחזית החדשות

על שאלת הסקר, כיצד מסייעת ישראל לאוקראינה, השיבו 48% מהנשאלים כי היא מעבירה סיוע הומניטרי, 17% טענו שישראל מעבירה מידע מודיעיני, ו-8% אמרו שישראל מעבירה ציוד ביטחוני ונשק. 11% סברו כי ישראל אינה מסייעת כלל לאוקראינה, ו-16% לא השיבו. 53% מהאוקראינים חושבים שישראל ואוקראינה דומות בחוסן שלהן, 33% חושבים ששתי המדינות דומות בדמוקרטיה, 30% במורשת ביצירתיות ובחדשנות ו-39% חשבו ששתי המדינות זהות בערכים המוסריים.

עוד עולה מהסקר, כי 60% מהאוקראינים חשים סולידריות עם הישראלים כאשר הם מותקפים על ידי הפלסטינים, ורק 1% מהם מרגישים סולידריות עם הפלסטינים. 33% מהנשאלים חושבים שההחלטה של ישראל שלא לספק נשק קשורה למצבה המסובך מול רוסיה. 17% אמרו שגם אם ההחלטה מובנת היא לא מקובלת ו-26% אמרו שההחלטה לא מקובלת ולא מובנת, מאחר שישראל היא מדינה חזקה.

ב-11 החודשים מאז תחילת המלחמה, הגישה ישראל לאוקראינה סיוע הומניטרי בהיקף חסר תקדים, ואף הקימה בית חולים שדה סמוך ללבוב במערב אוקראינה.

שר החוץ אלי כהן אמר בתגובה לסקר כי: "ישראל תומכת ואף תגדיל את תמיכתה ההומניטרית בעם האוקראיני בתקופה קשה זו". "מנתוני הסקר ברור באופן מובהק שגם באוקראינה מבינים שאיראן המעודדת טרור וזורעת הרס היא חלק מהבעיה, לא רק של ישראל, אלא של אירופה והעולם כולו".

כהן שוחח בשבוע שעבר עם עמיתו האוקראיני דמיטרו קולבה והבטיח להמשיך בסיוע ההומניטרי הישראלי, שיתמקד בעיקר בתחום האנרגיה. לעומת זאת, נמנע כהן מלהיענות לדרישה האוקראינית לקבל ציוד צבאי מישראל.

עוד מבחזית החדשות

כהן עדכן את קולבה במאמצי ישראל לשכנע את מדינות האו"ם להכריז על משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור, והדגיש כי "זה אינטרס משותף של שתי המדינות". לדבריו, משמרות המהפכה מעבירות נשק לרוסיה ופוגעות באופן עקיף באזרחים אוקראינים. הוא ציין כי גרמניה ובריטניה שוקלות את ההכרזה, וכי משרד החוץ מוביל מהלך לשכנוע מדינות נוספות.

עוד אמר כהן לעמיתו כי חשוב שישראל ואוקראינה ישתפו פעולה מול איראן, כמו כן עדכן אותו שר החוץ כי שגרירות ישראל בקייב תחזור לפעילות רציפה תוך 60 יום. כמו כן אמר כהן כי ישקול בחיוב לבקר באוקראינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים