שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » מה הסיכוי של הילד שלכם להיוולד שמאלי?
יום השמאליים הבינלאומי
החל מאיזה גיל ניתן לאבחן את היד הדומיננטית של הילד ועד איזה גיל הנטייה ניתנת לשינוי? • על ההתמודדויות של המשתמשים ביד שמאל כעיקרית ועוד
שמאלי | צילום: itakdalee, שאטרסטוק

אם טרם עודכנתם, אנו מתכבדים לעדכן אתכם, כי בימים אלה ציינה האנושות את "יום השמאליים הבינלאומי". יום זה, המוגדר כ'יום מודעות', מצוין בכל שנה מאז שנת 1976 בתאריך 13 לאוגוסט ותכליתו העלאת המודעות העצמית ליתרונות ולחסרונות לכך שאתה שמאלי, לצד אי הנוחות הנגרמת כביכול למי שנולדו כך לאחר שרוב העולם נחשב ל'ימין'.

העובדה שרק 10% מאוכלוסיית העולם הם שמאליים, דורש מהם התאמה אישית לעולמם של הימנים. מתברר, כי עבור השמאליים אין מדובר בענין של מה בכך. שכן כמעט בכל תחום בחיים עמו נפגשים המשתמשים ביד השמאלית כדומיננטית, הם נתקלים במוצרים המונגשים באופן מבני עבור רוב האוכלוסייה שעבורם יד ימין היא הדומיננטית. כך למשל, העברת כרטיס ברכבת, מספריים, אפילו העכבר במחשב וכיסא הסטודנט מעוצבים ומונחים ל'ימניים' בהתאמה, שלא לדבר על כלי נגינה. כל אלו ועוד מאתגרים את חיי האדם השמאלי.

לצד המיתוס כי קביעת היד הדומיננטית מקורה ב'גן' תורשתי, מחקרים שנעשו לאורך השנים מעידים כי החל מגיל שנה וחצי ניתן על פי המוטוריקה של הילד כבר לדעת את הכיוון. זאת, על פי האכילה, ציור, משחקים ופנאי ועוד. עם זאת, המחקרים קובעים כי עד גיל 5 ניתן עדיין 'להחליט' איזה יד לאמץ בעיקר כחבר לחיים.

כתוצאה מכך, נוטים שמאליים רבים לסבול יותר מכאבי גב ושרירים.

לדברי הגב' יסמין קליין מבית החולים השיקומי רעות בתל אביב, מחקר שבדק 221 סטודנטים שמחציתם שמאליים, גילה כי כאבים בצוואר ובכתפיים היו נפוצים יותר בקרב סטודנטים שמאליים מאשר ימניים. לדבריה, במחקר נוסף בו התבקשו סטודנטים שמאליים לכתוב במשך 30 דקות כשהם יושבים בשני סוגי כיסאות, נמצא שפעולת הכתיבה הייתה טובה יותר באופן משמעותי כאשר הם השתמשו בכיסא מותאם. ההבדל ניכר בפעילות שריר נכונה, תפיסת כאב, מהירות הכתיבה ואיכות היציבה.

באופן כללי, גילו המחקרים כי קיים שוני בסף הכאב בין שתי הידיים, בין אנשים ימניים לשמאליים. כלומר: סף הכאב של ימנים הוא נמוך יותר ביד הדומיננטית מאשר ביד הלא דומיננטית. לעומת זאת, הבדל זה לא נמצא אצל שמאליים שסף הכאב שלהם היה זהה בשתי הידיים.

עם זאת, החדשות הטובות אצל אנשי שמאל הוא העובדה שכבר ניתן כיום לרכוש אביזרים המותאמים במיוחד לשמאליים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים