שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » מהו תפקידו של חשמלאי מוסמך?
ככלל כדאי לדעת כי איש המקצוע הבולט ביותר במתן שירותי חשמל ביתיים הוא זה המחזיק בהסמכת חשמלאי מוסמך
חשמלאי מוסמך | צילום: freepik

לעתים אנו נדרשים להזמין חשמלאי לביתנו לאור תקלה שאירעה במערכת החשמל או במכשיר חשמלי מסוים, ולעתים עולה הצורך להזמין חשמלאי כחלק מבדיקות שגרתיות שמטרתן להבטיח כי מערכת החשמל אכן תקינה ושאיננה מסכנת את הדיירים.

ברפרוף קל במקצועות החשמל, ניתן להיווכח ולראות כי ישנן דרגות חשמלאי שונות המבוססות על הכשרות וניסיון מקצועי. מחשמלאי עוזר למעשי, דרך חשמלאי מוסמך ועד לדרגות חשמלאי ראשי וצפונה משם – מיהו בעל המקצוע שאנו זקוקים לו עבור עבודות החשמל שבבית או במשרד? וכיצד נדע שפנינו לאיש המקצוע הנכון?

עוד מבחזית החדשות

אילו עבודות חשמל רשאי לערוך חשמלאי מוסמך?

ככלל כדאי לדעת כי איש המקצוע הבולט ביותר במתן שירותי חשמל ביתיים הוא זה המחזיק בהסמכת חשמלאי מוסמך.

הכשרת חשמלאי מוסמך מקנה לבעל המקצוע את היכולת לתת שירותי חשמל עד מתח של 30X80 אמפר. זוהי למעשה אמת מידה התואמת את הרוב הכולל של עבודות החשמל המאפיינות את הסביבה הביתית ואף את הסביבה המשרדית.

האם זה אומר כי חשמלאי בדרגה נמוכה יותר איננו יכול לעסוק בכך? כלל וכלל לא. משמעות הדבר היא כי חשמלאי בדרגה נמוכה יותר יוכל לתת שירות, אך רק כאשר איש מקצוע בדרגה התואמת את העבודה, מפקח על כל הנעשה בשטח.

אם ננסה לתרגם זאת 'לשטח', הרי שבעל מקצוע בעל דרגת חשמלאי מוסמך רשאי לתת שירותי חשמל כגון בדיקת הארקה לבית, בדיקת ותיקון לוחות חשמל, תיקון מכשור חשמלי, בדיקת עומס חשמל, תיקון דודי מים חשמליים המקצרים את הבית או שחדלים מלחמם את המים ואף עד להתקנתה של עמדת הטענה לרכב חשמלי. 

כיצד ניתן לדעת כי מדובר בבעל מקצוע מוסמך?

למרבה הצער תחומים מקצועיים רבים בארץ מתגלים כפרוצים. עם זאת, אין אלו הם פני הדברים בכל הנוגע לעבודות החשמל; תחום ובו כל עבודה רשלנית ולו הקטנה ביותר, עלולה לסכן חיי אדם באופן ישיר.

כדי שתוכלו לדעת כי אתם אכן נמצאים על הצד הבטוח, דעו כי חשמלאי בכל דרגת הסמכה, מוכרח להחזיק כמו תעודת רישיון המציגה באופן ברור ונהיר לכול את הסמכתו. התעודה תציג את הרישיון לעבודות החשמל בהתאם לדרגת ההסמכה, וכן את תעודת הזהות של החשמלאי ותוקף התעודה.

חשמלאים רבים נוהגים להציג תעודה זו באתרם כדי להבטיח את מהימנותם, וכן הם נושאים את התעודה איתם בכל עת ועת. 

עוד כדאי לדעת: ישנם המציגים עצמם כאנשי מקצוע ושמשתמשים בצילומי ההסמכה שאותם מעלים חשמלים לאתרם. על-כן, אל לכם להסתמך אך ורק על התעודה המוצגת באתר, וחשוב לבקש את הצגתה באופן פורמלי בעת בואו של איש המקצוע לביתכם.

עוד מבחזית החדשות

כיצד נמצא חשמלאי מומלץ?

לצד בדיקת אמיתות ההכשרה של החשמלאי המגיע לביתכם, חשוב גם לדעת כיצד לבחור את איש המקצוע הנכון אשר יספק את השירות על הצד הטוב ביותר.

ראשית כל, מומלץ לערוך חיפוש אחר חשמלאי מוסמך בהתאם לאזור מגוריכם.

שנית, מומלץ לערוך חיפוש אחר חשמלאים המביאים עמם המלצות. בעת שמצאתם חשמלאי שהותיר בכם רושם, רשמו את שמו ברשת ובדקו מהן התוצאות שעולות.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים