שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מהומות בברזיל: מאות מתומכי הנשיא לשעבר בולסונרו פרצו לבניין הקונגרס
תומכיו של הנשיא לשעבר מסרבים להכיר בהפסד הבחירות והם קראים לפעול להדחתו של הנשיא לולה דה סילבה, שהושבע לפני שבוע | הקהל פרץ לבית המשפט העליון ולארמון הנשיא
נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו | צילום: Jorge hely veiga, שאטרסטוק

כלי תקשורת מקומיים בברזיל דיווחו היום (ראשון) כי מאות מתומכי הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו פרצו לבניין הקונגרס. על פי הדיווח המפגינים דורשים להדיח את הנשיא הנבחר דה-סילבה. הנשיא לא נוכח במקום בזמן הפריצה.

עוד מבחזית החדשות

האזור סביב הקונגרס נסגר על ידי השלטונות, לאחר הגעתם של כמה אוטובוסים עם תומכי בולסונרו. למרות זאת, הצליחו תומכי הנשיא לשעבר לפרוץ את גדרות הביטחון כשהם מצוידים במקלות ודגלים.
על פי דיווחים, כמה עשרות תומכים טיפסו על הרמפה של הבניין והגיעו לגג הבניינים של לשכת הנבחרים והסנאט. הנשיא הזמני של הפרלמנט אמר לרשת CNN בברזיל כי כמה תומכים הצליחו לפלוש גם לתוך המבנה. לעת עתה משתמשת המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות, אולם נשקלת האפשרות לערב גם את הצבא.

מוקדם יותר, אמר שר המשפטים של ברזיל פלביו דינו, כי שוחח עם מושלים על "מעשים אנטי-דמוקרטיים" המתרחשים ברחבי המדינה ואמר כי הוא מקווה שהמשטרה לא תצטרך להתערב בפעולות מסוג זה. לדברי דינו "אתמול דיברתי עם המושלים, כולל אלה שאינם מהמחנה הפוליטי שלנו. אנחנו רוצים שהחוק ינצח ושלא יהיו פשעים. אני בברזיליה, אני מקווה שלא יתרחשו אירועים אלימים ושהמשטרה לא תצטרך לפעול. "תפיסת השלטון" יכולה להתרחש רק ב-2026, בבחירות חדשות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים