שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מהומה על לא מאומה: האופוזיציה זועמת על תוכנית הרחצה הנפרדת של סילמן
הרוחות סוערות לאחר שהשרה עידית סילמן הציגה את תכנית פיילוט לרחצה נפרדת בשני מעיינות שך רשות הטבע והגנים לאחר שעות הפעילות הרגילות
שמורת נחל צלמון | צילום: אטי קוריאט אהרון רשות הטבע והגנים

סערה במערכת הפוליטית לאחר שהשרה להגנת הסביבה, חברת הכנסת עידית סילמן הציגה תכנית פיילוט לרחצה נפרדת באתרי רשות הטבע והגנים, שנחשפה ב"ישראל היום".

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים נזעקה על ההצעה ואמרה: "הפיילוט של השרה עידית סילמן צריך להדאיג את כולנו". "אף חוק עוד לא עבר, וכבר אפשר לראות את הצעדים להפרדה מתממשים לנגד עינינו. הזכויות שלנו כנשים בסכנה. הפרדה מגדרית מטרתה אחת: להעלים את הנשים מהמרחב הציבורי".

עוד מבחזית החדשות

לדברי דניאלי ילין: "הפרדה ברשות שמורות הטבע והגנים משמעותה בנים שלא יכולים לטייל עם אמותיהם ובנות שלא יכולות לבלות עם אביהן. זו לא יהדות, זו הדרך של הגברים להחזיר אותנו אחורה. זה מתחיל, לכאורה, "רק" בפיילוט, ונגמר בהפרדה מוחלטת. דווקא בימים כאלה, אסור לתת לאירועים מהסוג הזה לעבור מתחת לרדאר. אנחנו לא ניתן להעלים אותנו מהמרחב הציבורי. אנחנו לא חוזרות אחורה".

יש לציין כי במסגרת הפיילוט, תתאפשר רחצה נפרדת בסך הכול בשני מעיינות. בדרום – עין צוקים הסמוך לים המלח; ובצפון – בגן השלושה (הסחנה) הסמוך לבית שאן.

בנוסף, על פי מתווה הפיילוט, ההפרדה המגדרית תתאפשר רק לאחר שעות הרחצה בשני המעיינות, כדי לא לפגוע בזמני הרחצה של החברה הכללית. רוב אתרי רשות הטבע והגנים נסגרים כיום בשעה 17:00, וסילמן מתכננת להפעיל את הרחצה הנפרדת רק לאחר מכן, מהשעה 18:00 עד 21:00 או עד 22:00.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מסיעת ישראל ביתנו, אמרה על סילמן, כי "השרה "שהייתה בסדר עד הסוף" השתלבה יפה בממשלה הקיצונית והמשיחית ומיישרת קו עם גפני. הפרדה מגדרית בגנים הלאומיים היא המשך של ההפרדה בין נשים וגברים באוטובוסים ובמקומות אחרים והיא עוד צעד בדרך למדינת הלכה".

במפלגת העבודה התייחסו גם כן למהלך של סילמן. חברת הכנסת נעמה לזימי אמרה על סילמן, כי: "זו מכרה את המשרד שלה בלי להוציא מילה. נתנה שתכנס רפורמה שמבטלת את נציגי המשרד להגנת הסביבה בוועדות התכנון ומפקירה את האינטרס הציבורי שלנו לדורי דורות. ובזמן שהשרה הנעלמת שלא פוצה פיה על הפקר הסביבה והטבע לא ממלאת תפקידה, היא עוסקת בהדרה מגדרית".

לעומת זאת, שי גליק מנכ"ל בצלמו שהוביל את המאבק תמך בסילמן ואמר: "אני מברך על החלטת השרה סילמן. כמו שחזרנו ואמרנו גם לציבור הדתי והחרדי והערבי יש זכויות אדם וגם להם מגיע לקבל חלק לקבל ממשאבי הטבע. הפיילוט לא יפגע באף אחד אלא רק יגדיל את העוגה. נמשיך ונפעל למען זכויות כלל אזרחי ישראל והציבור הדתי והחרדי בפרט".

המהלך של סילמן בא בהמשך להצעת החוק של חה"כ גפני, שביקש לעגן בחקיקה 15% משעות הפעילות לרחצה נפרדת. כאמור, סילמן מבקשת בפיילוט לתת מענה לאוכלוסייה החרדית, אך מעבר לשעות הפעילות.

כזכור, בעבר כבר היה פיילוט לרחצה נפרדת שהופעל בתוך שעות הפעילות של מעיין עין צוקים, אך נפסל על ידי משרד המשפטים בטענה שהוא גורם לאפליה. גם השרה הקודמת, תמר זנדברג, התנגדה לקידום פיילוט לרחצה נפרדת במעיינות.

עוד מבחזית החדשות

מלשכת השרה להגנת הסביבה עידית סילמן נמסר כי: "משאבי הטבע שייכים לכולם. לכן, כחלק מהמדיניות עם כניסתי למשרד, שמנו דגש על יצירתיות ועל מציאת הפתרונות והדרכים להנגשת אתרי הטבע והשטחים הציבוריים לכלל הציבורים בישראל, ובכללם גם המגזר החרדי".

"הפיילוט שאותו אנו מעוניינים לבחון בקיץ הקרוב יפעל מעבר לזמני הביקור, ויאפשר גם לציבורים נוספים ליהנות מגישה למשאבי הטבע והמעיינות שאליהם לא נכנסו עד היום בשל אורח חייהם, וכל זאת מבלי לפגוע בשעות הפעילות של כלל האוכלוסייה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים