שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מהומה בוועדת הכספים בדיון על קרן הארנונה
ועדת הכספים של הכנסת התכנסה להמשך הדיונים בסוגיית קרן הארנונה | מהומה פרצה כאשר גפני ביקש מעידן רול לצאת מהוועדה
חה"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני התכנסה הבוקר (שני) להמשך הדיונים בסוגיית קרן הארנונה, שעוררה סערה ביממה האחרונה. הדיון היה סוער ובמהלכו פרצה מהומה לאחר שגפני דרש מהסדרנים להוציא את ח"כ עידן רול מהוועדה.

בתגובה, איימו הח"כים מהאופוזיציה שיצאו מהדיון בוועדת הכספים במחאה על הוצאתו של ח"כ עידן רול בזמן ההצבעה, ואף ביקשו חוות דעת של היועצת המשפטית של הכנסת בעניין התנהלות ההצבעה.

עוד מבחזית החדשות

במקביל הצטרפו חברי האופוזיציה לקריאות לאפשר לראשי הרשויות לדבר. גלית שאול, ראש מועצה אזורית עמק חפר: "אנחנו בשעה קשה ואני מבקשת לדבר. אני לא מצליחה להבין למה לא נותנים לנו לדבר. יש לי יכולת שכנוע, אולי אשכנע את חברי הכנסת להצביע נגד החוק. יש לנו רשויות לנהל ואנחנו רוצים להגיד את המילים שלנו". גפני השיב בתגובהה: "אי אפשר להפריע באמצע הצבעות. ניהלנו פה 11 ישיבות. אתן לך לדבר אחרי ההסתייגויות".

ח"כ גלעד קריב תקף את היו"ר בתגובה להוראתו לסדרנים להוציא את עידן רול וסגן ראש מועצה נוסף. קריב צעק לעברו "מה אתם עושים, השתגעתם? הרב גפני, לאן הבאת את ועדת הכספים?" עוד אמר ח"כ קריב כי "בין הממשלה הזו לבין מחויבות לפריפריה למחויבות לרשויות מוחלשות והעצמתן, אין דבר וחצי דבר", הוא תקף גם את גפני אישית וקרא לעברו "התכונות הרעות של רוטמן דובקות גם בך".

ח"כ עידן רול סירב לצאת מהדיון וצעק: ""תתקדם, גפני. לא יקרה, לא יוצא מפה גפני, אתה לא תהיה בריון. אין לך זכות להוציא אותי, אני מצביע". בהמשך, הודיע ח"כ קריב כי מפלגת העבודה תעתור לבג״צ אם נוסח החוק לא יתוקן: ״אני מודיע לכם: אנחנו ניפגש בבג״ץ על החוק הזה, כל עוד יש בג״ץ. כי שר האוצר סידר לחבריו בהתנחלויות שהן מקבלות מקרן הארנונה ולא נותנות, כי היישובים הערבים מופלים בחוק הזה, מופלות כיוון שאתם לא מאפשרים להם היתרי בנייה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים