שיתוף
תגובות
חדשות » מדהים: הישראלי שגויס לחמאס התבקש לבצע פיגוע בהפגנה המונית אך הוא סרב
בכתב האישום נחשפו שיטות הפעולה, הסיורים, ההסוואה, שיטות הגיוס באמצעות הפייסבוק | לבסוף הפיגוע נמנע בנס: "הנאשם לא הצליח ליצור קשר עם הפעיל, הרכב היה נעול"
מעצר המחבל | צילום: דוברות המשטרה

כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה נגד מוחמד מחאג'נה, צעיר בן 20 מאום אל פחם, שגויס לזרוע הצבאית של חמאס, חושף איך כמעט הצליח הצעיר להוציא לפועל פיגוע קטלני. הקשר בין האזרח הישראלי, שנאשם במספר עבירות ביטחוניות חמורות, לארגון הטרור נוצר בפייסבוק. פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, שהציג את עצמו כ"זיין אחמד", פנה אליו בהודעה ברשת החברתית וכתב לו שהוא מכיר אותו וזקוק לעזרתו.

בהסכמת הנאשם, השניים המשיכו את הקשר בצ'אט סודי בטלגרם. הפעיל הסביר כי הוא משתייך לגדודי עז א-דין אל קסאם, ומחאג'נה נענה לבקשתו והצטרף לחמאס. הוא אף נשבע "באללה האדיר לפעול לשחרור פלסטין". על פי כתב האישום, "במהלך פברואר השנה קשרו הנאשם והפעיל קשר לבצע פיגוע בשטחי ישראל, שמטרתו לגרום למותם של ישראלים רבים".

עוד מבחזית החדשות

בהמשך, שוחח הנאשם עם שני פעילים נוספים בחמאס, שהוצגו בפניו כמומחה לענייני טכנולוגיה ומומחה לענייני הסוואה. הם העבירו לו הנחיות בנוגע לאופן בו עליו להתנהל במסגרת ההכנות לביצוע הפיגוע ובעת ביצוע הפיגוע.

בין השאר נמסר לו על ידי "מומחה הטכנולוגיה", כי עליו לכבות את מערכות ה-Bluetooth וה-GPS במכשירים הסלולריים בהם הוא משתמש, כך שיקשה על מעקב גופי הביטחון הישראליים אחריו. בנוסף נמסר לו כי עליו לבצע את השיחות מול הפעיל באמצעות תקשורת WI-FI בלבד, וכי עליו להימנע מלבצע עדכונים ביישומונים השונים שבמכשיר הסלולרי שלו.

מומחה ההסוואה, הנחה את הנאשם איך למנוע את חשיפת זהותו כפעיל חמאס בשטח ישראל. המומחה מסר לנאשם, בין היתר, כי כדי להקשות על זיהויו כמבצע הפיגוע, עליו להגיע לזירה עם שני סטים שונים של בגדים, כך שיוכל להחליף ביניהם לאחר ביצוע הפיגוע.

בנוסף העלה בפניו את האפשרות להגיע לזירת הפיגוע עם גבס, אותו יוריד לאחר מכן. לנאשם הוצגו עוד שתי אפשרויות, במטרה לבלבל את כוחות הביטחון: להגיע עם משקפיים לזירה ולהסירם לאחר הפיגוע או לצבוע את צבע שערותיו או עורו באמצעות ספריי.

לאחר ההתקשרות הראשונית וההנחיות שקיבל, במהלך חודשים פברואר-מרץ, ביצע מחאג'נה סיור בתחנה המרכזית בחדרה, בחן את סידורי האבטחה ואת פריסת מצלמות האבטחה במקום וזיהה "נקודות תורפה". את המידע העביר לפעיל החמאס שגייס אותו.

לאחר מכן הוא נסע לתל אביב עם אחיו, כדי "לאסוף מידע" על אזור קניון עזריאלי ובסיס הקריה. לאחיו סיפר כי הם נוסעים "לטייל" בעיר. "בהגיעו לת"א, הנאשם בחן את אזור גשר עזריאלי וקניון עזריאלי, ובהמשך בחן את הכניסות למחנה הקריה ואת סידורי האבטחה במקום. בנוסף, הנאשם בחן מקומות בהם ניתן לשכור אופניים חשמליים, סמוך לקניון עזריאלי, תוך שקילת האפשרות להניח את מטען החבלה בתא האחסון שלהם".

גם לאחר הסיור הזה, הנאשם העביר את המידע לפעיל החמאס, לרבות תמונות שהוריד מגוגל מפות, של אזור הקריה, הגשר שמוביל אל הבסיס והכניסה אליו וכן של מתחם "שרונה מרקט".

לטענת התביעה, הוא צילם במכשיר הסלולרי שלו צילומי מסך מאפליקציית "מוביט", ובהם נתיב הנסיעה בקו אוטובוס 921 הנוסע מחיפה דרך חדרה לפתח תקווה. "הנאשם סימן על גבי צילומי המסך תחנות אפשריות לביצוע פיגוע, וכן תחנות שבהן ניתן לרדת מהאוטובוס לאחר הנחת מטען החבלה. הנאשם העביר את צילומי המסך לפעיל החמאס".

בשלב זה, ולאחר שפעיל הזרוע הצבאית של חמאס הבחין בשיתוף הפעולה הפורה, הוא התעניין האם יוכל להסתנן למוקדי ההפגנות ההמוניות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב ובחיפה, לצורך ביצוע הפיגוע, אולם על פי כתב האישום "הנאשם סירב לאפשרות זו".

הנאשם, מצידו, חשב שניתן לבצע את הפיגוע בתחנת הרכבת בבנימינה, בבסיס צה"ל הסמוך לכפר קרע ובאוטובוסים שונים שעוברים באזור ואדי ערה ואום אל פחם, אך על פי כתב האישום "לא שיתף את הפעיל בנוגע למחשבות אלה". ב-30 במרץ השנה סיכמו הנאשם ופעיל החמאס כי הראשון יקבל לידיו מטען חבלה באזור התעשייה מבואות גלבוע הסמוך לעפולה, והמטען הונח ברכב מסוג סובארו לבן, יחד עם סכום כסף של כ-2,000 שקלים.

הנאשם הגיע לנקודת האיסוף יום לאחר מכן ותכנן להניח את המטען בקו האוטובוס 921 בדרכו מחדרה לפתח תקווה. כאשר איתר את הרכב ובו המטען ניסה לפתוח את הדלתות ואת תא המטען שלו אך הוא היה נעול. הוא ניסה ליצור קשר טלפוני עם פעיל החמאס, אך לא הצליח. לאחר כחצי שעה עזב את המקום וחזר לביתו.

"הנאשם תכנן להניח את המטען בתא המטען של האוטובוס, בעודו נוסע בו, כאשר בהמשך הנסיעה, ולאחר שירד מהאוטובוס, הוא יפוצץ את המטען מרחוק ויגרום למותם של נוסעי האוטובוס", נכתב בכתב האישום, "עוד במסגרת תוכנית הפיגוע, תכנן הנאשם להניח לצד התיק ובו המטען תיק נוסף עם בגדים, כדי להסוות את תיק המטען וכדי שיוכל לקחת עימו את תיק הבגדים במידה שמישהו יעיר לו כי שכח את תיקו באוטובוס, זאת תוך השארת התיק עם המטען באוטובוס לשם הבטחת הוצאת הפיגוע אל הפועל גם במקרה כזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים