שיתוף
תגובות
חדשות » מדאיג: זינוק של 80 אחוזים במספר החולים הקשים בקורונה
בימים האחרונים נרשמת עלייה דרמטית של 80 אחוזים במספר החולים הקשים בקורונה | פרופ' נדב דוידוביץ': אם מרגישים לא טוב, לא ללכת לעבודה ולא לשלוח ילדים
תגיות:
קורונה | צילום: AtlasStudio, שאטרסטוק

בימים האחרונים נרשמה עלייה דרמטית של כשמונים אחוזים במספר החולים הקשים בקורונה. פרופ' נדב דוידוביץ', מנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון וראש תחום מדיניות בריאות במרכז טאוב, התראיין ל-103FM והתייחס לנתונים.

בפתח דבריו הבהיר פרופ' דוידוביץ' כי: "הקורונה היא חלק ממה שקוראים היום הנורמלי החדש, כולנו נתקלנו בה כבר, אם זה באופן טבעי ואם זה בחיסון".

עוד מבחזית החדשות

"אנחנו כרגע יכולים לדעת בעיקר על פי החולים הקשים, היום אין ניתור מסודר כמו שהיה בעבר, וראינו עלייה של כשמונים אחוזים בחולים הקשים. כל אותם דברים שאנחנו מכירים מבחינת הנשימה, מבחינת האשפוז, מעבר לטיפול נמרץ. כרגע מדובר על כ־63 של חולים קשים כאשר כמו שאמרתי זו עלייה של כשמונים אחוזים אבל זה עדיין מספרים שזה לא עושה השפעה אדירה על מערכת הבריאות".

עוד אמר הפרופ' כי "אנשים אם הם מרגישים לא טוב לא ללכת לעבודה, לא לשלוח ילדים. יש חום, כאבי גרון חזקים, שיעול, תסמינים של מחלות נשימתיות. הרבה אנשים יש להם בבית את בדיקות הקורונה, חלקם עושים. אם אדם לא מרגיש טוב בסה"כ הסימנים הם סימנים רגילים. הזנים עכשיו הם זנים שעברו מוטציות אבל עדיין דומים למשפחת האומיקרון. החיסון שנמצא ומגיע, יגיעו עכשיו 200 אלף מנות חיסון, הוא חלק מההכנה לחורף, אפשר לקחת את החיסון הזה יחד עם החיסון של השפעת".

באשר לשילוב בין החיסונים של מודרנה ופייזר, הדגיש: "אין שום בעיה לקחת את חיסון המודרנה, החיסון הזה די דומה לפייזר. מבחינת היעילות של זה הם דיי זהים. גם במחלות אחרות כמו צהבת A, B. גם אפילו בעבר היו מצבים שאנשים לקחו את אחד הבוסטרים של מודרנה או שהתחילו חיסוני מודרנה בארה"ב והגיעו לארץ ולקחו פייזר, החיסונים האלה יכולים לשמש אחד במקום השני. הדבר הזה נבדק גם מעבדתית וגם מבחינת אנשים שהתחסנו במנות השונות ואיך זה הגן עליהם".

עוד מבחזית החדשות

"ההגנה מצוינת מפני מחלה קשה, לא מונעת לגמרי מפני תחלואה. היא כן כמו חיסון השפעת, מומלצת לכולם. לזכור שחיסון זה לא רק מה שיש, כל הדברים של היגיינה שלמדנו וגם ארגון הבריאות העולמי, נחתמה אמנה על כל הנושא של איך לשתף מידע יותר טוב בנושא הקורונה, שיהיו יותר חיסונים בכל העולם. הסיכון ללונג קוביד יותר גדול בטבעי".

לסיום, אמר פרופ' דוידוביץ' "משרד הבריאות כבר נתן הנחיות. ההבדל מהתקופה שהיינו בה לפני שנתיים שלוש, המצב הוא כבר לא כזה. רובנו נתקלנו, היא עדיין יכולה להרוג, מתו בשבוע האחרון שישה אנשים, זה בוודאי דבר שכדאי למנוע אותו אם אפשר להתחסן. אם אדם נמצא בסיכון והוא הולך למקומות הומי אדם אז כן אפשר לשים מסכה אבל לא עושים את זה בצורה של חקיקה. הדבר האחרון, לצערנו יש הרבה לקחים מהקורונה ואנחנו לא מיישמים הרבה מהם, גם בנושא של התחסנות בכלל. ללכת להתחסן, זה דבר חשוב מאוד".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. קשקוש מוחלט אם קודם היה חולה אחד ועכשיו יש שניים זה עליה של 100 אחוז ולכן אם עכשיו יש 63 חולים וזה עליה של 80 אחוז אז קודם היו 35 בלבד

  2. לא למד ליבה והוא כבר רופא
    עליה של 80 אחוז ויש 63 חולים
    זה אומר שלפני זה היה מינוס
    במקסימום זה עליה של63 אחוז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים