שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מבקש להשאיר את הר הבית סגור ליהודים"
גפני לנתניהו
יו"ר יהדות התורה הודיע לרה"מ שיהדות התורה מתנגדת ליהודים לעלות להר הבית: "מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית"
יו"ר ועדת הכספים משה גפני | צילום: דוברות

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הודיע הערב (מוצאי שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "יהדות התורה מתנגדת ליהודים לעלות להר הבית". לדבריו, "מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים".

גפני טען כי "אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם. אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים", מסר יו"ר יהדות התורה לראש הממשלה.

בכיר ביהדות התורה אמר לעיתונאי ליוסלה ברגמן בתגובה להודעת גפני לנתניהו: "אכן אסור להיכנס להר הבית, אך העובדה שגפני נזכר כעת להבהיר זאת, נותנת לגיטימציה לפורעים הערבים להמשיך להשתולל בירושלים".

גורמים ביהדות התורה שצוטטו ב'ערוץ 7' טענו כי גפני פועל משיקולים לא ענייניים ועלול להוביל להבערת הגזרה הפנים-ישראלית מחדש. "לעצם העניין אין ספק שעמדת הרבנים לא השתנה בכל הנוגע לאיסור העליה להר הבית. אך עיתוי הפניה בעת הנוכחית מקורו ברצון לא ברור להרשים את המפלגות הערביות".

"עמדת גדולי ישראל ידועה שלא עולים להר הבית, אך העיתוי של בקשת גפני לראש הממשלה נתניהו נועדה אך ורק כדי להרשים את המפלגות הערביות ותגרום לכך שלערבים תהיה לגיטימציה להמשיך עם פרעות ביהודים בירושלים", אמרו הגורמים.

בכירים ביהדות התורה למקור ראשון: "ההודעה של גפני לא תואמה עם כל יהדות התורה. גדולי ישראל נגד עליה להר הבית וזה אינו חדש. הטיימינג של ההודעה כעת כאשר ברור לכל שנתניהו לא יכול לסגור את ההר, נותנת לגיטימציה לטרור וסיבה לפורעים ערבים להמשיך להשתולל בירושלים".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר: "עושה רושם שגפני יודע על הסכם כניעה והתקפלות של ראש הממשלה בירושלים. לא נותר עוד הרבה זמן לדעת התשובה. מחר בשבע בבוקר ההר צריך להיפתח ליהודים – סגירה של ההר פירושה שישראל נכנעה לחמאס".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בתגובה לדרישת ח״כ גפני: "מצער לראות שיהודים ממשיכים להאשים את עצמם בפרעות הערבים. הר הבית הוא מקום המקודש ליהודים. גם אם יש מחלוקת הלכתית סביב עליה ותפילה בהר, אסור בשום פנים ואופן למנוע עליית יהודים להר".

ח"כ ניר אורבך מימינה: "הר הבית בידנו? המהלך היהודי-ציוני יושלם רק כשיהודים יוכלו לעלות ולהתפלל בהר הבית בחופשיות. כל אמירה אחרת היא ביטוי למדיניות גלותית מכילה ופחדנית. והיא הוכחה שהפסדנו במבצע. מי ששולט בהר הבית, שולט בירושלים. מי ששולט בירושלים שולט בארץ־ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. צודק גפני לא משנה העיתוי מאז ומתמיד ידוע שאסור ליהודי לעלות להר הבית. באשר לתגובת הערבים בכל מקרה הם פורעים ולא חשוב כמה נלך לקראתם. הם הפורעים מודיעים שהם רוצים להשמיד את ישראל.
    להיות יהודי בישראל הקדושה זה אומר קודם כל הלכות בן אדם לחברו ובין אדם למקום . וכל שאר המומנטים הפיזיים כמו הר הבית הדגל הצפירה והטקסים זה שולי לעת עתה.
    דרך אגב תוך כדי כתיבה אני מקבלת מסרון מקרובת משפחה : שבדרך מירושליים ליישוב קרוב ידו אבנים על האוטובוס. רוצו לטפל שם ותעזבו את הר הבית למשיח שיגיע. שבוע של בשורות טובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים