שיתוף
תגובות
חדשות » מבקר המדינה: פרצת אבטחה בנתב"ג מאפשרת כניסת גורמים עוינים
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

מבקר המדינה גילה פרצות אבטחה במעבר הגבול בנתב"ג שעלולות לאפשר לעבריינים ולטרוריסטים להיכנס לארץ. בדו"ח המבקר, שפורסם אחר הצהריים (שלישי) נטען כי הפרצות נובעות מכך שבנתב"ג לא מיישמים נהלים של רשות האוכלוסין וההגירה שנועדו למנוע נקודות תורפה בביקורת הגבולות. הדו"ח שפורסם חסוי בחלקו מטעמי הגנה על ביטחון המדינה, ובחלקו הגלוי לא צוין באילו פרצות מדובר. המבקר, מתניהו אנגלמן, ציין שלרשויות נודע על כמה מקרים שבהם אנשים נכנסו לארץ תוך ניצול הפרצות הללו.

לפי בדיקת המבקר, מנהל ביקורת הגבולות לא פיקח על עבודת בקרי הגבול בנתב"ג בשנים 2022-2020. בדיקת המבקר התבססה על עיון במסמכי רשות האוכלוסין, סיורים, תצפיות ומעבר בביקורת הגבולות של נציגי משרד מבקר המדינה. לא ניתן לדעת כמה אנשים הצליחו לעבור עד כה בביקורת הגבולות תוך ניצול פרצות אבטחה אלו.

עוד מבחזית החדשות

בדו"ח כתב אנגלמן כי "החובה לתקן פער זה מקבלת משנה תוקף לנוכח העובדה שחלק מגורמי המקצוע של רשות האוכלוסין חזרו והדגישו, עוד בשנת 2016, כי שיטת הפעולה שעוגנה בנוהל אינה נותנת מענה מספק לחולשות מסוימות". ברשות האוכלוסין הודו שלא הייתה הקפדה מלאה על עבודה לפי הנהלים בנתב"ג, אך הבהירה שהנהלים חודדו אל מול האחראי על הנושא.

בנוסף, המליץ המבקר לעגן בחקיקה את שיתוף הפעולה בין רשות האוכלוסין לשירות הביטחון הכללי, שמוסדר כיום בנוהל. שב"כ השיב כי הוא אינו סבור שיש צורך בשינוי חקיקה בשלב זה, וכי די בחידוד נהלי רשות האוכלוסין. אנגלמן המליץ ששב"כ ישוב לבחון את הצורך בחקיקה לאחר שיסיים את ניתוח הסיכונים העדכני בתחום, "כדי להבטיח שהפרצות בביקורת הגבולות המפורטות בדו"ח זה לא יישנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים