שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מבקר המדינה: חשוב שהציבור החרדי יכיר את פעילותנו
מפגש עם מבקר המדינה
נציגים מהציבור החרדי ברשויות המקומיות התכנסו למפגש ייחודי עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | המטרה: שיהיה לציבור החרדי כלים להתגונן מול עוולות שלטוניות
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בפגישה עם נציגים מהציבור החרדי | צילום: באדיבות המצלם

מפגש ייחודי בין נציגי הציבור מהמגזר החרדי ברשויות המקומיות ואנשי פניות הציבור לבין מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נערך ביום חמישי האחרון במשרד מבקר המדינה בירושלים.

המפגש נערך ביוזמת משרד המבקר במטרה להנגיש את פעילות המשרד ונציבות תלונות הציבור לציבור החרדי. המשתתפים במפגש באים במגע יום יומי עם הציבור החרדי שנתקל בעוולות שלטוניות של הרשויות ושל גופים ציבוריים כלפיו. המפגש נועד לחשוף את הכלים שמעמיד משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור עבור כלל אזרחי ישראל. כך שאלו יעמדו גם לרשות האוכלוסייה החרדית שפחות מודעת ליכולת לעמוד על זכויותיה בדין.

עוד מבחזית החדשות

כמו כן, מבקר המדינה אנגלמן קרא למשתתפים לשמור על טוהר המידות, על החוק ועל כללי המבקר במהלך הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו לקראת סוף 2023. הנחיות מפורטות מפורסמות באתר המשרד וישלחו למועמדים רלוונטיים, גם במגזר החרדי וגם במגזר הכללי בהמשך.

בשעות הערב של יום חמישי התכנסו ובאו ראשי מועצות, סגני ומ"מ ראשי ערים, חברי עירייה מכל רחבי הארץ, בערים חרדיות ומעורבות, מהנגב ועד הגליל, מיהודה ושומרון ועד מישור החוף, מנהלי אגפים ומנהלים בכירים ברשויות המקומיות וכן נציגי ציבור החרדי הפועלים במישור פניות הציבור ומעניקים מענה למספר רב של פניות מכל שכבות הציבור.

בתחילת המפגש נשא מבקר המדינה מתניהו אנגלמן דברים בליווי מצגת שחשפה בפני המשתתפים את תוצרי ביקורת המדינה והטיפול בתלונות שמתקבלות מהציבור. בהמשך נערך שיח ער בין המשתתפים הרבים שהעלו נושאים וסוגיות המוכרות להם מתחומי פעילותם ברשויות ובמוקדי הסיוע ופניות הציבור בציבור החרדי. היו בין הדוברים שהעלו על נס את אפקטיביות הטיפול של משרד המבקר ונציבות התלונות בתלונות שהועברו על ידם בעניין התנכלות והתנהלות שלא על פי דין, מצדן של גופים ציבוריים ורשויות מקומיות.

מבקר המדינה סיכם את הדיון באומרו שמשרדו על כלל אגפיו ועובדיו עומד לרשות הציבור החרדי שהוא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית וראוי שיכיר את דרכי הגשת התלונה  והטיפול שמשרד המבקר מעמיד לרשות כל מתלונן. "ביקורת המדינה פועלת לשיפור השירות הציבורי למען אזרחי ישראל וחשוב שגם האוכלוסייה החרדית תכיר את פעילותנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים