שיתוף
תגובות
חדשות » מבצע "מגן וחץ" – סיכום נרחב
למרות שהפסקת האש נכנסה לתוקף, הירי נמשך, אך בשעות האחרונות שורר שקט בדרום | ישראל : "שקט יענה בשקט" | הג'יהאד: "חיסול – והמלחמה תחל מחדש"
יירוט מעל שמי תל אביב,ארכיון | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

חמישה ימים לאחר שהחל מבצע "מגן וחץ", נכנסה הערב (מוצ"ש) הפסקת האש לתוקפה בשעה 22:00. מסיכום המבצע עולה כי לישראל שוגרו יותר מ-1,200 רקטות, שישה בכירי הגי'האד האיסלמי חוסלו ושני ישראלים נהרגו כתוצאה מירי הרקטות.

האזעקה האחרונה נשמעה בעוטף ב-23:11, כשעה לאחר תחילת הפסקת האש. זוהו שני שיגורים משטח הרצועה. כיפת ברזל יירטה אחד מהם ורקטה הנוספת התפוצצה בשטח פתוח. בתגובה החל צה"ל לתקוף מטרות של הג'יהאד האיסלמי.

עוד מבחזית החדשות

כשעה לאחר כניסת הפסקת האש לתקוף, הודתה ישראל לראשונה בקיומו. ראש המל"ל צחי הנגבי, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודה לנשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי, והביע את הערכת ישראל למאמציה של מצרים להביא להפסקת אש. הנגבי הבהיר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה "שקט ייענה בשקט, ואם ישראל תותקף או תאוים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

על פי דיווח ב"אל ג'זירה", "שני הצדדים מתחייבים להפסקת תקיפת אזרחים, הרס בתים ופגיעה באנשים". בג'יהאד האיסלמי מיהרו לומר כי מדובר למעשה בהתחייבות ישראלית להפסקת הסיכולים הממוקדים. "נעמוד בהסכם כל עוד האויב הישראלי יעמוד בו", אמר בכיר הג'יהאד, מוחמד אל-הינדי, ודובר הארגון טארק סלמי אמר ל"אל ג'זירה": "ההתנגדות הצליחה לאלץ את האויב הציוני להפסיק את החיסולים. אם האויב יבצע חיסול או הפצצה כלשהי, המלחמה תתחיל מחדש".

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה נשא נאום אחרי חצות והכריז "על סיום סבב נוסף. איבדנו רבים מאחינו היקרים, ואנו נפרדים מהם בגאווה. עם שמנהיגיו קמו כשהידים לעולם לא יובס". עוד אמר כי "כל הערים שלהם היו בטווח של גדודי אל-קודס וטילי ההתנגדות, וכולכם התבוננתם בהם מסתתרים במקלטים ומתחבאים מתחת לתחנות האוטובוס מפחד. עמנו עמד איתן ולא נשבר, וגם לא יישבר".

"שמרנו, למרות כל הנסיבות הקשות, על אחדות עמנו. האויב החמיץ את ההזדמנות להפריד בינינו, וסבלנו כדי שהעמדה תישאר מאוחדת, חזקה ואיתנה", אמר על הניסיון הישראלי לבדל בין חמאס לג'יהאד האיסלמי. אני מודה לכל אלה שעמדו לצידנו, בראשם איראן, חיזבאללה, קטאר ומצרים, שעשו מאמצים רבים לבלום את התוקפנות. אנחנו יוצאים מהקרב הזה כשהנשק שלנו בידיים והלוחמים שלנו עדיין בשטח, מוכנים בכל עת להילחם".

החמ"ל המשותף בעזה, הכולל את הג'יהאד האיסלמי וחמאס מסר מעט אחרי 22:00 כי "סבב לחימה, התנגדות ואיתנות הסתיים, אך ההתנגדות שלנו עוצמתית ותוקפנית יותר. הרצון להילחם לא נסוג ולא ייסוג לעולם".

לטענתם "האויב טעה כשחשב שהזמן לטובתו ושההזדמנות בשלה להתנקשות בקבוצה של מנהיגי התנגדות טובים. הוא רצה לסגור את הסבב בהקדם האפשרי, אך הופתע מחוכמתה ויציבותה של ההתנגדות וכושר ההמצאה שלה בניהול הקרב שהכניס אותו למשוואת השחיקה".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. אמר לחברי מפלגתו: "מה שהיה במבצע זה טוב וחשוב אבל אנחנו לא יכולים להיכנס לתקופה של הכלה ושקט. המבצע הבא חייב להיות ביהודה ושומרון. יוצאים משם לא מעט מפגעים ולכן הדרישה הבאה היא סיכולים ממוקדים גם ביהודה ושומרון".

עוד הוסיף בן גביר: "אם דוברי הליכוד חשבו שאבוא עם זנב ברגליים, המצב הפוך. אני בא עם תחושה שהשפעתי על המבצע. לא נפרק את ממשלת הימין, אבל לא נשב בממשלה שהולכת בקו שהוא לא ימני. המבצע האחרון טוב וחשוב אבל צריך להיות המשך".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר על הסכם הפסקת האש: "מדינת ישראל והחברה הישראלית הוכיחו בימים האחרונים שוב את עוצמתן והעבירו מסר חד וברור לארגוני הטרור – מול אויבינו כולנו יחד, כאגרוף אחד עוצמתי. זה עוד לא נגמר".

לפי הנתונים שפרסם צה"ל, מעודכנים לשעה 16:00 אחר הצהריים, שש שעות לפני סיומו של המבצע, שוגרו מתחילת המבצע 1,234 רקטות ופצצות מרגמה לשטח ישראל. 371 מהם יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, ושניים נוספים על ידי מערכת "קלע דוד" (רקטה שנורתה לגוש דן ואחת ששוגרה לאזור בית שמש).

עד אחר הצהריים חצו 976 שיגורים לשטח ישראל, ומספר גבוה מאוד, 221 שיגורים כושלים. כמה מהם, גרמו למותם של פלסטינים ובהם ילדה בת 10 ונער בן 16. בסך הכול נהרגו בעזה 33 בני אדם במהלך המבצע, ובהם שישה בכירים בג'יהאד האיסלאמי. צה"ל תקף בימי המבצע 371 מטרות ברצועת עזה.

מירי הרקטות נהרגו שניים: אינגה אברמיאן, תושבת רחובות בשנות השמונים לחייה, ועבדאללה אבו גבה, בן 34 מעזה שעבד בחממות ליד שוקדה. במהלך המבצע העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ל-77 נפגעים, מתוכם 32 נפגעי גוף ו-45 שלקו בחרדה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. כמה טוב ה וכמה שמירה על בניו עם ישראל
    איך אפשר להסביר שמכל הטילים נפגעו רק שני גויים? זאת אומרת שלא טיל הורג אלא אנשים נהרגים! בינו זאת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים