שיתוף
תגובות
חדשות » מבצע "מגן וחץ": חוסלו 3 בכירים בג'יהאד האיסלמי
סיקור נרחב
תושבי עוטף עזה מתבקשים לשהות בקרבת מרחבים מוגנים | שר הביטחון אישר לפנות תושבים לבתי הארחה ברחבי הארץ | חמאס מאיים: "גם אנחנו נגיב"
תקיפת צה"ל בעזה הבוקר | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

דובר צה"ל הודיע הלילה (שני) כי צה"ל תקף שורת מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. במסגרת התקיפה, חוסלו שלושה בכירים בארגון, בהם מפקד מרחב צפון רצועת עזה האחראי על הירי הרקטי לעוטף בחודש האחרון. על פי דיווחי הפלסטינים, 12 בני אדם נהרגו בתקיפה ויותר מ-20 נפצעו. הקבינט יתכנס הערב בשעה 19:00, לאחר שלא כונס לפני תחילת המבצע.

תקיפת צה"ל ברצועה | צילום: דובר צה"ל

תוצאות התקיפה בעזה | צילום: רשתות – לפי סעיף 27א' | צילום: רשתות – לפי סעיף 27א'

עוד מבחזית החדשות

הירי שבוצע לעבר בתי הבכירים היה מדויק, ונבע ממודיעין מדויק, מה שהביא להישג. כל המבנים הותקפו בתוך שניות בודדות. לאחר התקיפה, נסגרו המעברים מהרצועה לישראל. 

שר הביטחון יואב גלנט אישר גיוס מילואים מצומצם לתפקידים מוגדרים שנדרשים לפעילות. במקביל, הנחה פיקוד העורף את התושבים בעוטף לשהות בקרבת מרחבים מוגנים. בפעולה השתתפו כ-40 כלי טיס שונים, משלב גיבוש המודיעין ועד לשלב הביצוע. בנוסף לשלושת הבכירים שחוסלו, תקף צה"ל 10 אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של הג'יהאד האיסלמי.

בעקבות התקיפה, איימו בג'יהאד ובחמאס ב"תגובה מאוחדת" נגד ישראל. בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר כי "התגובה תהיה מאוחדת ומקיפה". בג'יהאד האיסלאמי מסרו כי "דם ההרוגים מגביר את הנחישות שלנו. לא נעזוב את עמדותינו". בנוסף, בכלי התקשורת של הארגון נאמר: "תהיה נקמה גדולה על החיסול. השעות הקרובות יוכיחו מהן היכולות שמצויות בידי הג׳יהאד האסלאמי כדי להגיב על כך".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד גיבה את המבצע של צה"ל בעזה. בחשבון הטוויטר שלו כתב לפיד: "מחזק את כוחות הביטחון על המבצע נגד הג'יהאד האיסלאמי. ארגוני הטרור ברצועה יודעים הבוקר שקהיליית המודיעין וכוחות הביטחון עוקבים אחרי כל צעד שלהם והחשבון איתם יסגר. תגובה ישראלית תקיפה במקום ובזמן שטוב לנו, היא הדרך הנכונה להתמודד מול הטרור מעזה. נגבה כל פעילות מבצעית למען הגנה על תושבי הדרום".

דובר הג'יהאד האיסלאמי הודיע: "נגיב באופן ובצורה הראויים, והתגובה לא תתעכב. כל הערים והיישובים בעומק הציוני יהיו באש ההתנגדות". במקביל, הודיע משרד הפנים העזתי על כוננות מלאה כדי "לשמור על יציבות העורף".

דובר חמאס: "הכיבוש הציוני והממשלה הפשיסטית-הקיצונית נושאים באחריות המלאה על הפשע המתועב וישלמו על כך מחיר כבד. הוא לא יוכל להשיג את מטרותיו, ההתנגדות תגבר בכל הזירות". מוחמד אל-הינדי, חבר הלשכה המדינית של הג׳יהאד האסלאמי, בכיר המגיבים בארגון עד כה: "האויב הישראלי ישלם את מחיר הפשע הבוגדני שלו, ההתנגדות ממשיכה ומסלימה והיא שתקבע את סוף העימות הזה. מות הקדושים הוא כבוד עבורנו וחיסול המפקדים מאיר לנו את דרך הג׳יהאד".

דובר צה"ל הודיע כי מלבד חיסול בכירי הג'יהאד האיסלאמי, הותקפו 10 אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של הג'יהאד האיסלאמי. בין האתרים שהותקפו, סדנאות לייצור רקטות בחאן יונס ואתר ששימש לייצור רכיבי בטון ששימשו לבניית מנהרות טרור. כמו כן, הותקפו 6 מתחמים צבאיים של הג'יהאד האיסלאמי, שרובם שימשו כמחסני אמצעי לחימה וכתשתיות לוגיסטיות של הארגון.

גורמים מצריים אמרו לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד, כי מצרים ותשהה את התיווך עם ישראל בשלב הזה, בגלל היציאה למבצע. אחד המקורות המצריים אמר כי "גורמים בממשלה הישראלית מטעים את המתווך המצרי. התנהלו ניסיונות למנוע הסלמה והיו איתותים ישראליים ברורים ששמים בצד את מדיניות החיסולים. הם עשו טעות, יש סבירות גדולה שחיזבאללה יכנס למערכה".

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק הבהיר כי "התגובה תהיה מאוחדת ומקיפה". בהצהרה רשמית מטעם ארגון הטרור נמסר: "הכיבוש הציוני והממשלה הפשיסטית-הקיצונית נושאים באחריות המלאה על הפשע המתועב וישלמו על כך מחיר כבד. הוא לא יוכל להשיג את מטרותיו, ההתנגדות תגבר בכל הזירות".

שר הביטחון יואב גלנט אישר את הפעלת תוכנית "משב רוח", המאפשרת לתושבי עוטף עזה לצאת להפוגה בבתי הארחה ברחבי הארץ.

המועצה האזורית אשכול עדכנה על חסימות כבישים וצירים: כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, כביש מספר 232 – במקטעים ממפלסים לסעד ומניר יצחק עד לכרם שלום, כביש מספר 34 – מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם וכביש מספר 4 – מצומת זיקים עד נתיב העשרה. כמו כן נסגרו לתנועה כביש 242 מצומת גמה ועד צומת כיסופים, הכביש מבארי לכיוון דרום עד לחיבור עם כביש 232, כביש מספר 2428 מניר עוז לכביש 2410, כביש 25 מסעד לכיוון מערב.

פיקוד העורף הנחה את תושבי עוטף עזה להישאר בסמוך למרחבים מוגנים. כמו כן, הוטל איסור על התקהלות של יותר מ-10 אנשים במרחב הפתוח, ועד 100 איש במבנה מוגן, הוחלט על פתיחת המקלטים הציבוריים עד למרחק של כ-40 ק"מ מהרצועה, ביטול הלימודים בגנים ובתי הספר, וכן ביטול אירועי תרבות וספורט.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום למעבר סחורות מרצועת עזה לישראל ולהיפך. גם רכבת ישראל הודיעה כי בשל הנחיות גורמי הבטחון, לא יופעלו עד הודעה חדשה רכבות בין תחנות נתיבות ואשקלון, ותחנת שדרות תישאר סגורה. רכבות יופעלו בין נתיבות לבאר שבע, ומאשקלון צפונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים