שיתוף
תגובות
חדשות » מבצע "מגן וחץ": אלה שלושת הבכירים שחוסלו
חליל בהיתיני, שהיה אחראי על שיגור הרקטות לעוטף עזה והמפקד הבכיר המבצעי בג'יהאד האיסלאמי | ג'יהאד גנאם, מהפעילים הוותיקים | טארק עז א-דין
ההרס ברפיח | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

צה"ל פתח הלילה (שני) במבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה, ומטוסי חיל האוויר חיסלו באופן ממוקד שלושה בכירים בארגון הג'יהאד האיסלמי. חליל בהיתיני, שהיה אחראי על שיגור הרקטות לעוטף עזה בחודש האחרון והמפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה. בנוסף אליו חוסלו טארק עז אלדין, האחראי על הכוונות פעולות הג'יהאד באיו"ש מרצועת עזה וג'יאהד גנאם, מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד. על פי דיווחים פלסטיניים, גם בני משפחותיהם חוסלו בתקיפות.

דובר צה"ל מסר כי בהיתיני, היה אחראי בין השאר גם לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה. "בהיתיני עסק בהכוונת ותכנון פיגועים בעורף מדינת ישראל ותכנן ירי לעבר שטח ישראל בעתיד הקרוב".

עוד מבחזית החדשות

בהיתיני, בן 44 מעזה, החל את פעולתו בג'יהאד בסוף שנות ה-90 ובמהלך השנים היה מעורב בפעולות טרור רבות נגד ישראל, לרבות קידום פיגועי התאבדות, מטען, ירי רקטי והכוונת פעילות טרור ביו"ש. במסגרת מבצע "עלות השחר" באוגוסט 2022, חוסל תייסיר ג'עברי, שנחשב ליד ימינו של מנהיג הג'יהאד, ובהיתי החל למלא את מקומו. בהיתיני, שחוסל על ידי מטוסי קרב, חבר במועצה הצבאית של הג'יהאד ברצועת עזה ויש לו קשר ישיר עם גורמים בכירים בלשכה המדינית.

במקביל, חוסל בתקיפת מסוקי קרב טארק עז א-דין, האחראי על הכוונת פעולות הג'יהאד ביו"ש מרצועת עזה. הוא תכנן וקידם פיגועים נוספים נגד תושבי ישראל, ומדובר בשינוי משוואה, שכן בפעמים הקודמות ראשי הטרור ברצועת עזה לא שילמו את המחיר על המצב הביטחוני באיו"ש.

עז א-דין, בן 49, הוא במוצאו מעראבה שבשומרון. בשנים האחרונות הוא התקדם לדרג הפיקוד של הג'יהאד בעזה והיה אמון על הקשר בין הג'יהאד האסלאמי בעזה לבין שלוחת הטרור ביהודה ושומרון, על העברת כספים, על הסתה ועל הכוונה לביצוע פעולות טרור בשטחי ישראל מרצועת עזה.

עז א-דין היה כלוא בישראל ושפוט למאסר עולם ו-25 שנים, על רקע מעורבותו בפיגוע התאבדות ופיגועי מטענים בתחילת שנות ה-2000. הוא שוחרר במסגרת עסקת שליט וגורש לעזה שם התגורר בשכונת רמאל בעיר.

המחוסל השלישי הוא ג'יהאד גנאם, מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. גנאם, בן 62 מרפיח, הוא מהפעילים הבכירים והוותיקים ביותר של ארגון הטרור. הוא מילא תפקידי מפתח בארגון הטרור, כדוגמת ראש מרחב דרום. בתפקידו האחרון היה אחראי על התיאום והעברת כספים ואמצעי לחימה בין הג'יהאד לחמאס, ועסק רבות בקידום פעולות טרור ברצועת עזה, ביו"ש ובחו"ל. לפי דובר צה"ל הוא היה בין המעורבים בפיגוע שבוצע במאי 2004 אז נרצחה טלי חטואל יחד עם 4 בנותיה בפיגוע ירי בציר כיסופים.

גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, מסרו כי הם "אבלים על שלושת הבכירים ונשותיהם, שנהרגו כתוצאה מהפגיעה הישראלית ברצועת עזה הלילה. דם השהידים יגביר את נחישותנו, ולא נעזוב את עמדותינו. ההתנגדות תימשך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים