שיתוף
תגובות
חדשות » מבצע בית וגן: צה"ל מכתר מסגד, מחבלים מתבצרים ומשליכים מטענים
מאות מטעני נפץ מוכנים לפיצוץ אותרו בג'נין | פירי מנהרות נחשפו במסגדים ובתוך בתי תושבים | כוחות הביטחון עוברים מבית לבית ומנהלים חילופי אש עם המחבלים
המסגד בו מתבצרים המחבלים | צילום: רשתות

הקרב סמוך למסגד במחנה הפליטים ג'נין נמשך, וכ-10 מחבלים מתבצרים בו, יורים ומשליכים מטעני חבלה החוצה. כוחות צה"ל כורזים להם לצאת ולהסגיר את עצמם, ומתחילים בנוהל "סיר לחץ" שעלול להסתיים בהחרבת המבנה על יושביו. במקביל, יותר ויותר מטעני גחון מוסתרים בקרקע ומופעלים על רכבי הכוחות.

מטענים מוכנים | צילום: דובר צה"ל

מחבלים יורים במחנה הפליטים לאור יום | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'
פיר בתוך בית | צילום: דובר צה"ל
פיר במטבח | צילום: דובר צה"ל

כאלף חיילים פועלים גם בשעות אלו נגד תשתיות טרור במחנה הפליטים ג'נין. כלי טיס תקפו מטרות מן האוויר, ובמקביל נכנסו כוחות חי"ר לעיר מכמה כיוונים. מטרת הפעילות במחנה, שממנו יצאו יותר מ-50 פיגועי ירי מתחילת השנה, היא פגיעה בחמושים, איסוף אמצעי לחימה, פגיעה במעבדות והשמד תשתיות הטרור. דובר צה"ל מסר כי: "המבצע יכול להימשך שעות או ימים".

עוד מבחזית החדשות

בפעילות משותפת של צה"ל, שב"כ ומג"ב, איתרו לוחמי יחידת מגלן מעבדת נפץ במחנה הפליטים ג'נין ובה מאות מטענים מוכנים לשימוש, מטעני גחון ובור אמל"ח. הלוחמים החרימו גם מכשירי קשר וציוד צבאי. בנוסף, לוחמי צה"ל איתרו מעבדת נפץ ובה עשרות מטענים מאולתרים וחוברת הדרכה להכנת מטענים נוספים. אותרה גם מעבדה נוספת עם אמצעים להכנת מטענים. הכוחות החרימו את כל אמצעי הלחימה.

שר הביטחון יואב גלנט: "המאמץ הממוקד של מערכת הביטחון נגד מוקדי הטרור בג'נין מתקדם כמתוכנן. בשעות האחרונות הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בעיר והצלחנו לרשום הישגים מבצעיים מרשימים. הפעולה שלנו ממוקדת נגד המחבלים ושולחיהם. אנו שומרים על דריכות וערנות גבוהות בכל הגזרות וערוכים לכל תרחיש".

בשעות הבוקר עדכן משרד הבריאות הפלסטיני על 9 הרוגים ו-27 פצועים – שבעה מהם במצב קשה. במסגרת הפעילות הצבאית פגע צה"ל במפקדה גדולה של ארגוני הטרור במחנה הפליטים ג'נין. בין היתר פועלים בג'נין כוחות צנחנים, ימ"ס, וימ"מ.

איחוד האמירויות גינתה בחריפות את המבצע בג'נין. בהודעת משרד החוץ נכתב כי: "מדגישים את הצורך לעצור באופן מיידי את המבצעים המתמשכים ומתגברים נגד העם הפלסטיני, וקוראים לרשויות בישראל לא לנקוט בצעדים שעשויים להגביר את המתיחות באדמות הפלסטיניות הכבושות ועלולות להוביל להידרדרות במצב והרחבת מעגל האלימות. קוראים לישראל לפעול לפי החוק הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון של האו"ם".

עוד נכתב: "משרד החוץ מדגיש את חשיבות המאמצים הבינלאומיים להפסקת האש כדי להחיות את מאמצי השלום במזרח התיכון. איחוד האמירויות תומכת בכל מאמץ אזורי ובינלאומי לשלום, כמו כן בעצירת הפעולות הלא-חוקיות ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67 עם ירושלים המזרחית עיר בירה".

עוד מבחזית החדשות

ערוץ הטלוויזה הקטארי "אל-ערבי" דיווח כי "מצרים הביעה בפני ישראל את כעסה מהפעילות בג'נין, שמנוגדת לתוצאות פסגת עקבה ופסגת שארם א-שייח". לפי הדיווח, "מצרים עדכנה את ישראל כי הפעולה בג'נין מהווה סכנה למצב הבטחוני בכל האזורים הפלסטיניים, ואף איימה שהמצב עלול לגרום לקהיר להפסיק את פעולות התיווך שלה בין ישראל לפלגים הפלסטיניים".

התנועה האיסלאמית ורע"מ גינו את המבצע של צה"ל בג'נין. "התנועה האיסלאמית והרשימה הערבית המאוחדת מגנות את התוקפנות של כוחות הכיבוש הישראליים נגד העיר והמחנה ג'נין, שגרמה עד כה ל-10 שהידים ועשרות פצועים, בנוסף להרס שהותירו במבנים ובתשתיות", נמסר. "אנו מזהירים את ממשלת נתניהו-סמוטריץ'-בן גביר הקיצונית מפני המשך או הרחבת התוקפנות, שתוביל להידרדרות חמורה יותר בביטחון העם והאזור כולו".

שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, אמר כי "ההסלמה הנוכחית בגדה המערבית הכבושה מסוכנת מאוד ומגיעה אחרי חודשים של מתיחות גוברת. שמונה פלסטינים, כולל חמושים, נהרגו, וכמה אחרים נפצעו מאש של צה"ל במהלך מבצע צבאי ישראלי שהחל מוקדם הבוקר. המבצע מגיע לאחר חודשים של מתח גובר שמזכיר לנו שוב את המצב ההפכפך והבלתי צפוי ברחבי הגדה המערבית הכבושה. כולם חייבים להבטיח שהאוכלוסייה האזרחית תהיה מוגנת. מההתחלה עמדתי במגעים ישירים עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי להוריד בדחיפות את המתיחות ולהבטיח גישה הומניטרית ואספקה רפואית ואחרת שנחוצה לתוך ג'נין".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר כי "המבצע חייב לשנות את המשוואה – כמו חומת מגן הראשונה". לדבריו, "10 חודשים אנחנו דורשים לצאת למבצע – והוא חייב להסתיים לא רק בהישג נקודתי, אלא בחיסול תשתית הטרור של הרשות הפלסטינית ואיסוף הנשקים. המענה האסטרטגי של הממשלה צריך להיות בניית ישובי צפון השומרון מחדש. לצערי הממשלה הייתה צריכה לצאת למבצע לפני חודשים רבים, אבל עדיף מאוחר מלעולם לא". הוא הוסיף: "הדרישה למבצע צבאי היא לא רק לביטחון תושבי השומרון – אלא לביטחון כל אזרחי מדינת ישראל. אנחנו מצפים שזה לא יהיה מבצע כירורגי נקודתי, אלא משהו שישנה את המציאות הביטחונית ויחזיר את ההרתעה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים