שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מאסר עולם ו-32 שנות מאסר נגזרו על המחבל שהיה שותף לרצח הלוחמת בשער שכם
בלאל אבו זיד סיפק לשותפיו את הנשק וסייע להם להגיע לישראל ביום הפיגוע בשער שכם ב-2016 | בנוסף הוא ישלם 1.5 מיליון שקל פיצויים למשפחתה של הדר כהן ז"ל
כלא גלבוע | צילום: שירות בתי הסוהר

היום (ראשון) גזר בית המשפט הצבאי שומרון מאסר עולם ועוד 32 שנות מאסר נוספות על בלאל אבו זיד, שהואשם ברציחתה של לוחמת מג"ב רש"ט הדר כהן בפיגוע ירי בשער שכם  ב-2016 ופציעתה של לוחמת מג"ב נוספת. אבו זיד הורשע בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח בכוונה תחילה באיו"ש.

בית המשפט הצבאי פסק כי אבו זיד לא יצא לבדו לזירת הפיגוע כדי שיוכל, כדבריו, "להישאר בחיים ולהרוג יהודים" אלא שותפיו הגיעו לשער שכם ב-3 בפברואר 2016 ושם ירו למוות בכהן ופצעו לוחמת מג"ב נוספת. בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית, והרשיע את המחבל בעוון רצח, לאחר שהוכח שהיה שותף לתכנון הפיגוע, סיפק את השנק לשותפיו וסייע להם להגיע לשטח ישראל ביום הפיגוע.

עוד מבחזית החדשות

בית המשפט הצבאי הטיל על אבו זיד מאסר עולם בגין גרימת מותה בכוונה של כהן, 25 שנות מאסר בגין ניסיון לגרימת מותה של לוחמת נוספת ועוד שבע שנות מאסר בגין העבירות הנוספות שבהן הורשע. עוד נקבע כי עונשי המאסר יצטברו זה לזה. בנוסף, פסק בית המשפט פיצוי כספי בסך מיליון שקלים וחצי לטובת משפחת כהן ורבע מיליון שקל לטובת הלוחמת הנוספת שנפצעה בפיגוע.

כהן, שהייתה בת 19 בפטירתה, התגייסה למג"ב כחודשיים לפני שנרצחה. היא הצילה את חיי חברתה שנדקרה על ידי אחד המחבלים, וירתה בו. שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע חוסלו. מתחקור האירוע עלה כי המחבלים נשאו על גופם רובים, סכינים ומטעני צינור ותכננו לבצע במקום פיגוע גדול יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים