שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מאה אלף ערכות מצות כזית נשלחו לקהילות היהודיות
יוזמה לחג פסח
כל אחת מהערכות נעטפה באריזה מיוחדת כדי להבטיח שתגיע בשלמות ליעדה | מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב אריה גולדברג: "בימים אלה כבר נמצאים המצות בקהילות השונות"
הרב אריה גולדברג | צילום: מרכז רבני אירופה

בימים אלה הסמוכים לחג הפסח מסיימים ב"מרכז רבני אירופה" (RCE) ו"איגוד הארגונים היהודים באירופה" (EJA), מבצע לוגיסטי מורכב במהלכו חולקו 100 אלף ערכות מצה שמורה למאות קהילות באירופה. כולל קהילות נידחות השוכנות במרחק נסיעה רב. על הביצוע הופקד סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב יוסי ביינהקר.

כל אחת מהערכות נעטפה באריזה מיוחדת כדי להבטיח שתגיע בשלמות ליעדה. החלוקה התקיימה בסיוע ארגון בס"ד בהנהלת הרב יהודה רייכמן שמוציאים לפועל את הפרוייקט יחד עם רבני הקהילות השונות ברחבי אירופה. 

מדובר בלמעלה ממאה אלף ערכות של "כזית מצה" המחולקים על ידי רבני "מרכז רבני אירופה" שהעבירו את ערכות המצות לרבבות התושבים היהודיים ברחבי המדינות בכדי שהם יזכו לקיים את מצוות התורה בליל התקדש חג הפסח.

גם השנה ההיערכות הייתה מסובכת, וזאת בעקבות העובדה שהמצות נאפו באוקראינה, על אף המלחמה המתנהלת בסמוך, רעש ההפגזות והקושי להוציא  את המצות לאירופה. בחסדי שמים נמשכת עבודת הקודש ואספקת המצות לעם ישראל בתפוצות לא נפגעה. אנשי "מרכז רבני אירופה" הצליחו להעביר בשיירת משאיות את המצות לרחבי אירופה.

מדובר במבצע ייחודי במטרה שכזית מצות שמורה עבודת יד יגיעו לכל היהודים בקהילות השונות באירופה. כדי להביא להרחבת חלוקת המצות ובכדי להגיע לקהלים רחבים ככל הניתן, הפיקו "מרכז רבני אירופה" ו"איגוד הארגונים היהודיים באירופה" מארז ייחודי למצות. המארז מהווה פתרון מעולה לרבני הקהילות כמו גם ליהודים בקהילות כך שכולם יאכלו כזית מצה ויצאו ידי חובת המצווה.

פרויקט הענק שדואג לשנע את עשרות אלפי ערכות המצות היא  חלק מהפרויקטים הרבים והברוכים של מרכז רבני אירופה. אחת מהפעולות הללו היא חלוקת עשרות אלפי משלוחי מנות סמוך לחג הפורים בקהילות היהודיות השונות. החלוקה חשפה את רבני הקהילות ליהודים רבים ששנים רבות הסתירו את דבר היותם יהודים ובשנים האחרונות פונים ומבקשים סיוע במזון.    

במקביל, כמדי חודש, הופקה ערכת הפעלה מיוחדת אודות חודש ניסן והמצוות המיוחדות בו. הערכה הותאמה להפעלה בשפות שונות דבר שמאפשר לרבני הקהילות לקיים פעילות אינטראקטיבית לילדי הקהילות.

יו"ר "מרכז רבני אירופה" ו"איגוד הארגונים היהודיים באירופה" הרב מנחם מרגולין אמר כי על אף העלויות הגבוהות מאוד הכרוכות בכך נעשה מאמץ רב להבטיח שמשלוח המצות יגיע לכל קהילה יהודית ברחבי אירופה. 

מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב אריה גולדברג ציין כי התגייסות צוות 'המרכז' ורבני הקהילות, הבטיח שהמבצע הלוגיסטי המיוחד יצליח. בימים אלה כבר נמצאים המצות בקהילות השונות והן מתקבלות בהערכה רבה.

סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב יוסי ביינהקר, האיש אשר ריכז ועסק ימים רבים בכל המבצע אמר כי הטרחה הרבה והעמל המפרך היו שווים כאשר יהודי הקהילות השונות עם הרבנים שלחו תודות נרגשות על המשלוחים המכובדים שהתקבלו.      

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים