שיתוף
תגובות
חדשות » לשכת ההסברה הפלסטינית: משבר האסירות הוא קו אדום
סוגיית האסירים נחשבת לקונצנזוס ברחוב הפלסטיני ועלולה להצית את השטח | שרשרת האירועים שגרמה לירי הרקטות מעזה | סיקור משבר האסירות בתקשורת הפלסטינית
כלא | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

האסירים הביטחוניים הכלואים בבתי הסוהר והאסירות הכלואות בכלא דמון, הפכו השבוע לשיחת היום ברחוב הפלסטיני שהתייצב לצידם. הרחוב הפלסטיני רואה בהם גיבורים שיש לתמוך בהם ובמשפחותיהם ולפעול לשחרורם. העיתונים הפלסטיניים ואתרי החדשות הפועלים מרמאללה ורצועת עזה חושפים עד כמה הסוגייה נחשבת לקונצנזוס בכל בית פלסטיני.

שעות לאחר שארגוני הטרור החליטו להכניס את עזה למשוואה ולהגיב בירי רקטות לעבר יישובי העוטף, בשל סערת האסירות הפלסטיניות, אמרו היום (חמישי) גורמים בעזה ל-N12 כי "ירי הרקטות מעזה רק מציף מחדש את נושא האסירים שמייצג קו אדום עבור הפלסטינים. יש כוונה לאותת לקהילה הבין-לאומית להפעיל לחץ על ישראל למנוע את איומי הדיכוי של בן גביר כלפי האסירים". עוד אמרו אותם גורמים כי "המסר הכי חשוב הוא לממשלת נתניהו האיומים של בן גביר לדיכוי האסירים יציתו הסלמה חדשה וכדור האש הזה עלול להתגלגל למלחמה גלויה. זה לא מה שנתניהו מעוניין בעת הזו, לקראת חודש רמדאן ובזמן שהוא מנסה לסלול את הדרך לנורמליזציה עם סעודיה".

עוד מבחזית החדשות

בעיתון אל-חיאת אל-ג'דידה של הרשות הפלסטינית שיוצא לאור ברמאללה, זעקה הכותרת הראשית הבוקר "בן גביר הקיצוני ממשיך לפגוע באסירים ותנועת האסירים מדגישה שהיא מוכנה לכל צורות העימות". בין היתר, נכתב כי "השר לביטחון לאומי הקיצוני ממשיך ליישם החלטות שפוגעות באסירים והחליט לסגור את מאפיות הפיתות בכלא רימון וקציעות. בן גביר התחייב למנוע הטבות ומתכוון לחוקק עונש מוות למחבלים".

בעיתון אל-איאם נכתב בכותר בולטת כי "האסירים ממשיכים לתמוך באסירות ובן גביר סוגר מאפיות בשני בתי כלא".

בסוכנות הידיעות הפלסטינית צפא סיקרו בהרחבה את מחאת האסירות הביטחוניות עם הכותרת הראשית: "בצל מתקפת הכיבוש החריפה, מה נדרש מהפלסטינית כדי להגן על האסירות?" עוד נכתב בצפא כי "הרחוב הפלסטיני במצב של מתיחות כתוצאה מהמתקפה של ישראל על האסירות". דובר לשכת ההסברה של האסירים אמר לסוכנות הידיעות כי "נושא האסירות הוא סוגיה רגישה שעלולה לפוצץ את המצב".

בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען כתבו בכותרת "ישראל מזהירה מפני פיצוץ של המצב בבתי הסוהר". בין היתר, הם התייחסו לאזהרה של חמאס לפיה המצב עלול להסלים, לצד ההתרעות של גורמים בישראל מפני יישום תוכניתו של בן גביר.

בכלא דמון שבצפון יש כמעט 30 אסירות ביטחוניות, החל מנערות בנות 17 ועד לנשים בשנות ה-50 לחייהן שביצעו פיגועי תופת. עם היוודע על הפיגוע הקטלני שאירע בנווה יעקב בערב שבת, הפגינו עשרות אסירים בכמה בתי סוהר ביטחוניים גילויי שמחה עם קריאת צהלה ומחיאת כפיים ואלו הוכנסו לבידוד כעונש. בהמשך החלו להתפשט ברשתות הפלסטיניות השמועות על כך שהאסירות הותקפו לכאורה באכזריות, וכינו את המצב "דיכוי חסר תקדים" תוך שהם מאיימים שיהיו לכך "השלכות חמורות ביותר".

עוד מבחזית החדשות

ביום שלישי הבעירה אסירה ביטחונית בכלא דמון קרטון בניסיון להצית את התא שלה, הניסיון לא הצליח והיא הוצאה ממנו. במקביל, הודיע השר לביטחון לאומי על הארכת הצו המונע ביקורי משפחות מחבלים בכלא לאסירי חמאס ובכך הסעיר את הרוחות בקרב הפלסטינים שטענו כי מדובר ב"התנהגות ברברית". דובר משרד האסירים בעזה טען כי "החלטתו של בן גביר לא תצליח לשבור את נחישותם של האסירים. המטרה שלה היא להפעיל לחץ רב יותר על ההתנגדות הפלסטינית לעשות ויתורים בעניין השבויים".

אתמול פרסמה לשכת ההסברה של האסירים הקלטה שבה לכאורה זועקת אחת האסירות לעזרה. הקלטת עוררה הד חסר תקדים ברחוב הפלסטיני. "מי ילמד את האויב לקח ויראה לו שלא כדאי להתעסק עם האסירים? מי יציל אותנו מהתנכלויות?", אמרה האסירה וגרמה להתלכדות בין הרצועה לבין המתרחש בבתי הסוהר הביטחוניים שכל מטרתו לאותת לישראל: "האסירות הפלסטיניות הן קו אדום".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים