שיתוף
תגובות
חדשות » לראשונה: סרבנית גט נשלחה לבית הסוהר
תקדים
בפעם הראשונה בתולדות בתי הדין נשיא בית הדין הגדול אישר מאסר לסרבנית גט המעגנת את בעלה זה ארבע שנים
תגיות:
כלא | צילום: Bigflick, שאטרסבטוק

המדובר בבני זוג שנישאו בשנת 2000 ולהם שתי בנות, כיום בגילאי 13 ו-16. לפני כ-15 שנים התעוררו בעיות בקשר בין בני הזוג ובשלב מסוים עלו הנישואין על שרטון. בשנת 2018 פתח הבעל תיק גירושין בבית הדין הרבני, זאת לאחר שקודם לכן התנהל דיון ארוך בבית המשפט לענייני משפחה בעניין הרכוש והמשמורת ונקבע כי הקטינות יועברו לידי האב.

האישה לא התייצבה לאף אחד מהדיונים שהתנהלו בבית המשפט לענייני משפחה, כך גם לדיונים שהתנהלו בבית הדין הרבני. לפיכך נאלץ בית הדין להוציא נגדה צו מעצר והיא הובאה לדיונים באמצעות משטרת ישראל אך סירבה לענות לשאלות בית הדין ושוחררה בערבות. לדיונים הבאים הופיעה האישה לאחר שהופקדה על ידה ערבות, אך היא התעקשה שהיא איננה מוכנה לקבל גט והיא עומדת על דעתה להליך של "שלום בית" עם בעלה.

במהלך השנים הטיל בית הדין סנקציות על האישה: שלילת רישיון נהיגה, הקפאת חשבון בנק וכו' אך אלו העלו חרס. בשנת 2019 לאחר שכל מאמצי בית הדין להביא את האישה להסכמות עלו בתוהו העביר בית הדין את התיק לטיפול אגף העגונות שגייס לצורך העניין פסיכולוג שפעל מול שני בני הזוג במשך תקופה ארוכה. מאמציו לשכנע את האישה לשתף פעולה עם בית הדין לא צלחו והפסיכולוג קבע כי האישה מסרבת לקבל את המציאות ולשחרר את בעלה להתחיל חיים חדשים. כיוון שכך הוציא בית הדין החלטה לחיוב גט אך בדיונים הבאים האישה שוב לא הופיעה ובית הדין נאלץ להורות על מעצר שוב. האישה שהתה במעצר 24 שעות עד שגיסה שחרר אותה בערבות של עשרים אלף שקלים.

בשלב זה ניסה בית הדין להשפיע על האישה באמצעות מקום עבודתה וגם ניסיון זה לא צלח. אשר על כן הפנה בית הדין את הטיפול לעובדת סוציאלית שהוציאה דו"ח שבו עדכנה את בית הדין כי האישה איננה משתפת עמה פעולה.

משכלו כל הקיצין ביקש בית הדין את אישורו של נשיא בית הדין הגדול הגאון הרב דוד לאו להוציא פקודת מאסר כנגד האישה, לאחר דיון ארוך וניסיונות חוזרים ונשנים של הדיינים לשכנע את האישה לפעול בהיגיון סירבה האישה לכל הצעותיהם לנשיא בית הדין הגדול לא נותר אלא לאשר את פקודת המאסר של האישה.

הבוקר לאחר אין ספור ניסיונות להביא את האישה לקבלת גט בהסכמה פעל אגף עגונות באמצעות חוקרת פרטית, איתר את האישה וביצע אחריה מעקב. האישה התנהלה כמי שבורחת, הלכה דרך סמטאות צרות וחזרה על עקבותיה וזאת על מנת למנוע מעקב. לבסוף חזרה לביתה ונעלה את עצמה בתוך הבית. משטרת ישראל שנקראה לאכוף את החלטת בית הדין דפקה על הדלת אך האישה סרבה לפתוח, ובסופו של דבר נאלצה המשטרה לפרוץ פנימה. לאחר הפריצה הוצע לאישה לקבל את הגט ולהימנע ממאסר אך היא סרבה.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן: "בית הדין עשה כל מאמץ שלא לעשות שימוש בכלים העומדים לרשותו על מנת לאכוף על האישה את החלטות בית הדין. לצערנו האישה סירבה לשתף פעולה והתעקשה לכלוא את בעלה במערכת נישואין על הנייר בלבד. אני תקווה שבימים הקרובים תבין האישה את מצבה ותיאות לקבל את גיטה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים