שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לראשונה מתחילת המלחמה: שר החוץ אלי כהן שוחח עם מקבילו הרוסי לברוב
גורמים מדיניים אמרו כי בשיחה עלה נושא אוקראינה, וכי "אין שינוי במדיניות הישראלית" כלפי רוסיה | ברקע הביקורת כי בכוונת כהן "לדבר פחות" על המלחמה באוקראינה
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

יותר מעשרה חודשים אחרי פלישת רוסיה לאוקראינה, שוחחו היום (שלישי) בפעם הראשונה שרי החוץ של רוסיה וישראל.  

במשרד החוץ ציינו כי שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התקשר לשר החוץ אלי כהן לברכו עם כניסתו לתפקיד. השרים שוחחו על שורה של סוגיות בילטראליות ואזוריות. שר החוץ כהן התייחס בהרחבה לקהילה היהודית ברוסיה וליוצאי ברית המועצות לשעבר שחיים בישראל ולחשיבות ליחסים בין שתי המדינות.

עוד מבחזית החדשות

גורמים מדיניים מסרו כי בשיחה דנו השניים גם על נושא אוקראינה, והשר כהן העביר ללברוב את המסרים ממזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. הם הבהירו כי אין שינוי במדיניות הישראלית.

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם תקף הלילה את התבטאויותיו של כהן בטקס חילופי השרים, וצייץ בטוויטר כי "הרעיון שישראל תדבר פחות על הפלישה העבריינית של רוסיה לאוקראינה הוא די מטריד. אני מקווה שכהן מבין שכאשר הוא מדבר עם לברוב, הוא מדבר עם נציג של משטר המבצע פשעי מלחמה בסיטונאות, מדי יום. להישאר בשקט בנוגע להתנהגות העבריינית של רוסיה? זה לא ייראה טוב בעתיד". 

דבריו של גרהאם מהווים מכה לכהן, בפרט לאור העובדה שגרהאם נחשב לידיד גדול של ישראל ומקורב מאוד לנתניהו. בעניין רוסיה יש היום קונצנזוס בין הרפובליקנים לבין הדמוקרטים, ואם ישראל אכן תשנה מדיניות ותטה את הקו לטובת רוסיה הדבר עלול להביא להתנגשות ביחסים בין ישראל לארצות הברית.

גורמים מדיניים הסבירו כי "כשכהן אמר שהוא שצריך לדבר פחות, כוונתו הייתה לבקר את הפטפטת של בנט. המהלך של בנט שניסה לתווך בין הרוסים לאוקראינים והפומביות שלו פגעו בישראל. לדעת כהן, אם יש אפשרות לתווך, יש לעשות זאת מאחורי הקלעים, בשקט. לא הייתה לו כוונה שהדברים יתפרשו כשינוי מדיניות לטובת צד זה או אחר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים