שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לראשונה מאז הקמת הממשלה: מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן יבקר בישראל
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ק סאליבן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן צפויים לבקר בישראל בסוף החודש | על רקע המהפכה המשפטית והביקורת על עלית בן גביר להר הבית
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן | צילום: State Department photo

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן צפוי לבקר בישראל בסוף החודש. בלינקן יהיה הבכיר האמריקני הראשון שיבקר בישראל מאז הושבעה הממשלה החדשה. בביקורו הוא גם יכין את התשתית לקראת הגעתו הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון בחודש הבא.

ביקורו של בלינקן מגיע על רקע החשש בממשל האמריקני, מהתנהלות הממשלה החדשה גם בנושא הרפורמה במערכת המשפט שהציג שר המשפטים יריב לוין וגם בעקבות ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית בשבוע שעבר.

עוד מבחזית החדשות

לפני ביקורו של בלינקן בישראל, צפוי להגיע ב-19 בינואר היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן, כדי לקיים שורת שיחות מדיניות עם ראש הממשלה נתניהו וחלק משרי הממשלה. סאליבן ובלינקן צפויים לדון עם בכירים ישראלים על איום הגרעין האיראני, הניסיון הפלסטיני לתביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג ומלחמת רוסיה באוקראינה.

לפני כשבוע שוחח בלינקן עם שר החוץ אלי כהן ובירך אותו על מינויו לתפקיד. הוא הדגיש את המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל. השניים שוחחו על המשך המאמצים האמריקנים להעמיק את הקשים של ישראל באזור, בין היתר באמצעות פורום הנגב, וכן על דרכי התמודדות עם האיום האיראני. בלינקן הדגיש בשיחה את מחויבותה של ארה"ב לפתרון שתי המדינות והתנגדותה למדיניות הפוגעת בקידום פתרון זה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים