שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לקראת ליל ההצבעות על התקציב: סיקור נרחב
ראש הממשלה אמר לקראת ההצבעה על התקציב כי מדובר ב"תקציב אחראי" | ראש האופוזיציה תקף: "נכנע לכל מי שנכנס אליו לחדר"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים צח - לע"מ

לאחר שנפתרו המשברים עם עוצמה יהודית ואגודת ישראל, תתכנס הערב (שלישי) מליאת הכנסת למרתון ההצבעות על התקציב. במקביל, מאות בני אדם מפגינים בכניסה לירושלים במחאה על התקציב, כפתיחה לאירועים שכינו מנהיגי המחאה "ליל הביזה". ההפגנות צפויות להימשך כל הלילה במקביל להצבעות במליאה.

לקראת ההצבעה, כינסה ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבה של ראשי הקואליציה ומסר הצהרה לתקשורת: "אני אמרתי לחברים באופוזיציה שלא יפתחו ציפיות כי אנחנו נעביר תקציב ואנחנו מעבירים תקציב וכל פעם מפתיעים מחדש". לדברי נתניהו הממשלה מביאה "תקציב אחראי ונפתיע במאבק ביוקר המחייה ובחינוך חינם מגיל אפס עד שלוש". עוד אמר נתניהו כי זהו "תקציב אחראי שזוכה לשבחים מסוכנויות הדירוג". בפניה לאופוזיציה אמר ראש הממשלה: "יש לי עוד מילה אחת לחברי האופוזיציה: הממשלה תמלא את כל ארבע שנותיה".

עוד מבחזית החדשות

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר טרם ההצבעה שהתקציב כולל "בשורות אדירות, בדיור, בתשתיות, בחינוך, בבריאות, ברווחה, בהתיישבות, בחיזוק הזהות היהודית, בביטחון ובביטחון האישי". לדבריו, "בתקופה של סערה עולמית בכלכלה, אנו מעניקים יציבות וודאות למשק ולכלכלה עם תקציב אחראי ומקצועי שמאפשר לנו להילחם ביוקר המחיה ובעליית המחירים של השנים האחרונות". סמוטריץ' התייחס גם לקרן הארנונה, וטען שהיא "תביא להורדת מחירי הדיור ולצמצום פערים בין המרכז לפריפריה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה וטען שהוא "נכנע לכל מי שנכנס אליו לחדר". לדבריו "נכנסים אנשים שסוחטים אותו כי הוא חלש מאי פעם, אז הוא נתן להם 14 מיליארד שקל שיהרסו את כלכלת המדינה",

חבילת החוקים שתעלה להצבעה מורכבת משתי הצעות חוק התקציב לשנה הנוכחית ולשנה הבאה ומעוד חמש הצעות חוק משלימות, שנועדו לעגן את ההערכות ליישום התוכנית הכלכלית של הממשלה, בהן חוק ההסדרים. יש לציין כי הכנסת חייבת לאשר את התקציב עד סוף החודש, שאם לא כן, ייחשב הדבר כהכרזה על פיזורה. לכן, נערכים בוועדת הכנסת להצבעות ארוכות, ואף שריינו באופן חריג את יום ראשון לדיונים במליאה כדי לאפשר המשך הצבעות אם לא יאושרו החוקים עד חג שבועות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים