שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » "לפתוח רק למחוסנים את קבר הרשב"י בל"ג בעומר"
יוזמה
ההצעה מגיעה במטרה להגביר את קצב ההתחסנות ולשמור על בריאות כחצי מיליון המבקרים • גורם במשרד הבריאות: "הדבר מהווה תמריץ למתמהמהים"
ל"ג בעומר במירון | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

ל"ג בעומר במירון הפך בעשרות השנים האחרונות לשם דבר בעולם היהודי. כחצי מיליון בני אדם מגיעים בכל שנה לציון קברו של רבי שמעון בר יוחאי, מתפללים וחוגגים. אמנם נותרו כחודשיים בלבד עד ל"ג בעומר, שיחול השנה בערב ‭ 2 ‬ באפריל, אך הדיונים לקראת האירוע הגדול ביותר בחברה החרדית בכל הנוגע להתקהלות כבר החלו.

כזכור, בשנה שעברה המתחם היה סגור ומסוגר, למעט מספר קטן מאוד של משתתפים שעלו למקום עם אדמו"רים ורבנים מוכרים. היתה זו מכה קשה במיוחד למאות אלפי החסידים, שחלקם לא יכלו לעלות להר לראשונה בחייהם.

ב'ישראל היום' דווח כי במטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות העלו על השולחן הצעה, שלפיה רק מי שיתחסן או החלים מהקורונה יוכל לעלות למירון בחג. מדובר במהלך שמטרתו הן למנוע הדבקה על ההר והן לעודד את החסידים להתחסן בהקדם כדי שיתאפשר להם להגיע לציון קברו של רבי שמעון בר יוחאי, לאחר שבשנה שעברה לא התאפשר להם לעשות זאת.

כידוע, למרות שרוב האדמו"רים הורו להתחסן והחסידים מיהרו לעשות זאת, עדיין יש כאלו שמתמהמהים. נוסף על כך, יש חסידויות וקבוצות קטנות שבהן לא התחסנו, ובהן חלק מהחצרות הירושלמיות ואנשי העדה החרדית שטרם הוציאו קריאות רשמיות להתחסן, וכרגע מבקשים חבריה לבצע בדיקות סרולוגיות לפני קבלת החיסון.

"היות שמגיעים למירון כחצי מיליון בני אדם וההתכנסות כוללת צפיפות וכניסה לתוך הציון, שהוא מקום סגור, יש בעיה של סיכון הציבור", אומר אבי בלומנטל, יועץ משרד הבריאות למגזר החרדי לחנן גרינווד. "לכן התקהלות בסדר גודל כזה חייבת להיות מבוקרת. לא מדובר חלילה בעונש, אלא ברצון להגן על שלום הציבור. אנחנו מאמינים שיש בזה תמריץ למי שרצה להתחסן וטרם עשה זאת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים