שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד: קורא למשאל עם, על הרפורמה המשפטית
ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא למשאל עם לגבי הרפורמה במערכת המשפט | הוא הסביר מדוע לא השתתף בהפגנה: "לא ענייני אגו, יהיו עוד הפגנות ונאומים"
יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד | צילום: Kobi Gideon / GPO

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התראיין הבוקר (ראשון) לאולפן ynet והסביר מדוע נעדר מההפגנה בה השתתפו כ-80 אלף איש, למרות שח"כים אחרים כמו בני גנץ ומרב מיכאלי כן בחרו להשתתף.

לדברי לפיד, "הרבה מאוד אנשים מיש עתיד היו בהפגנה. מארגני ההפגנה הרגישו לא בנוח, ויומיים שלושה לפני ההפגנה חלק נלחצו שהגעתי תצייר אותה פוליטי מדי, למרות שאני חושב שזה פוליטי וזה צריך להיות פוליטי. אז הודעתי מראש שאני לא אגיע ושאנשי יש עתיד יבואו, גם הפעילים וגם חברי הכנסת. אני שמח שההפגנה הזאת כל כך הצליחה, אבל זה צעד ראשון בדרך ארוכה. יהיו עוד הפגנות".

עוד מבחזית החדשות

לפיד טען שאי הגעתו לאירוע אינה קשורה לכך שלא אפשרו לו לנאום בה. לטענתו "הייתי בהרבה הפגנות שלא נאמתי בהן בשנים האחרונות. הודענו מראש שאני לא אגיע, אבל ההפגנה הזאת חשובה יותר מכל משתתפיה. יותר מ-80 אלף איש באו ואמרו "אנחנו לא מוכנים שייקחו לנו את המדינה מהידיים". אני אדבר עם המארגנים ויהיו עוד הפגנות, יהיו עוד נאומים. זאת דרך ארוכה".

עוד אמר לפיד "אני אהיה עם המפגינים עוד הרבה מאוד בגשם, בקור ועם מטריות, כמו שהייתי ב-11 השנים האחרונות. אני לא חושב שיש מישהו שמפקפק במידת המחויבות שלי במאבק הזה. אין פה עניינו אגו, הייתי בהרבה מאוד הפגנות שבהן לא נאמתי בחיי, כולל זו שרק לא מזמן התלוננו על כך שעוד כראש ממשלה הלכתי לגשרים, וגם שם לא נאמתי. אז תשאלו את גנץ למה הוא הלך ואני לא. קיבלתי את ההחלטה אחרי שדיברנו עם מארגני ההפגנות. הייתה הפגנה חשובה מאין כמוה, וכולנו הוצאנו אותה לדרך, גם ביש עתיד".

לפיד הצטרף לקריאתו של נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין, שהציע לקיים משאל עם לגבי תוכנית החקיקה של שר המשפטים. לדברי לפיד "ראיתי את התגובות של ראשי הקואליציה שאמרו "העם איתנו". העם לא איתם, כי זה לא מה שאמרו לו בבחירות האלה, אמרו לו משהו אחר לגמרי. הם לא הלכו לבחירות ואמרו "אנחנו הולכים להצביע על זה שישראל תפסיק להיות דמוקרטיה, שישראל תפסיק להיות מדינה שבה מותר חופש ביטוי". רק השבוע חברי קואליציה הודיעו שצריך לעצור אותי כי אני מדבר נגד הממשלה. אם אתם חושבים שזה לא יגיע גם אליכם, אתם טועים".

"אני חושב שהם מנסים להפוך את ישראל למדינה לא דמוקרטית, ובמדינות לא דמוקרטיות יש התנהלויות מסוימות. זה לא במקרה למשל שבמקביל הם הולכים לסגור את התאגיד? שהם הולכים על בתי המשפט? הולכים על התקשורת? יש טקסט בוק לאיך הופכים מדינה דמוקרטית למדינה לא דמוקרטית. מתחילים בבית המשפט כדי שהוא לא יעצור אותך, ועוברים משם לתקשורת. הציבור הישראלי הוא דמוקרטי, אבל הוא רומה בבחירות האלה על ידי אנשים שאמרו לו שהולכים לבחירות על ביטחון אישי, ואז התברר שהלכו לבחירות על לבטל את הדמוקרטיה בשליחותם של אנשים שיש להם בעיות משפטיות פרסונליות. בסוף, כל החקיקה הזאת נועדה לחלץ את נתניהו. נתניהו חלש, והוא נשלט על ידי אנשים סביבו. הוא מפחד מהסביבה שלו והוא חלש מולם".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף הבהיר לפיד "לא אמרתי מעולם שלא צריך לתקן. אין לי בעיה שתהיה פסקת התגברות עם רוב של 70 חברי כנסת, שמתוכם 10 מהאופוזיציה. אבל זה לא משנה, כי לא מדובר באמת בדיון מקצועי על המערכת המשפטית, זאת חבורה עבריינית שמנסה לחלץ ממשפט ומעמידה פנים, ואני לא משתתף בהעמדת הפנים הזאת. יש לי הצעה בשבילם: הם אומרים שהעם איתם? בואו נעשה על זה משאל עם לפני שמחליטים. סביר שלפני שמחליטים להפוך את ישראל מדמוקרטיה למדינה לא דמוקרטית נלך לעם ונשאל אותו, לא?".

לפיד אמר כי ישוחח על העניין עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. אמש הפגינו כ-3,000 איש מול מעון הנשיא בירושלים. בעת נאומו בתל אביב שרקו לו בוז מהקהל ויו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא קרא לנשיא "להכריז על ראש הממשלה נתניהו כבלתי כשיר למלא את תפקידו ועל נבצרותו".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים