שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד על טקס המשואות: "נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד"
לאחר שהודיע כי ייעדר מטקס המשואות, כתב לפיד: בשנה שעבר כשאנחנו הובלנו, נתניהו לא בא לטקס, לא עשינו מזה עניין" | אבל גם לפיד לא הגיע לטקס
יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: Kobi Gideon / GPO

לאחר תגובתו של יו"ר האופוזיציה, להזמנת השרה מירי רגב, הממונה על טקס המשואות ביום העצמאות ה-75 למדינה, שבה הודיע כי ייעדר מהטקס בטענה שהוא "מופע זיקוקים מזויף", הוא הבהיר הבוקר (חמישי) בפוסט שכתב בפייסבוק כי הוא: "לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים".

"בלב כבד החלטתי לא ללכת השנה לטקס המשואות", כתב לפיד "מגיע לאביגדור קהלני יותר מאשר מדינה שהיא מסך מפוצל, גם לדיוויד בלאט. מגיעה לכולנו מדינה שביום הולדתה יש בה אהבה והיא תנצח. אלא שאם זה היה כך, הם היו חוסכים מאתנו את הנאום המוקלט של נתניהו, ואת מדליקת המשואה שהיא חברת מרכז, ואת ההודעה המתגרה של רגב "שזה טקס של הממשלה, לא של הכנסת". אם הם רוצים שטקס המשואות יהיה של כולם, שלא יהפכו אותו למופע פוליטי".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתב לפיד: "בשנה שעברה, כשאנחנו הובלנו את הממשלה, נתניהו לא בא לטקס. לא עשינו מזה עניין. אתמול ערוץ 14 פתח את מהדורת החדשות שלו בזה שלא אבוא לטקס. אני לא רוצה לשנוא אף אחד, אני רק לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים. חתמתי על הקריאה לא לערב את יום השואה ואת יום הזיכרון במחאה. אהיה כמו תמיד, בבית העלמין הצבאי. השכול הוא המקום שאליו אסור לתת לוויכוח הפנימי להיכנס. בשנתה ה-75 של המדינה אנחנו נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד".

"אני לא מוותר על עם ישראל, אני לא מוותר על הרעיון המקודש של חיים משותפים וטוב משותף. אלה בדיוק הדברים שאנחנו נלחמים עליהם בחודשים האחרונים. מה אנחנו חוגגים ביום העצמאות? את ערכי מגילת העצמאות, את הדמוקרטיה הישראלית, את צבא העם, את המדינה היהודית שבה יש מקום לכולם. אין לי עניין לריב עם אף אחד ביום הזה. אני רק מעדיף לחגוג אותו עם מי שמאמין בערכים האלה, לא עם מי שמנסה למחוק אותם".

יש לציין כי לפיד אמנם מחרים השנה את טקס הדלקת המשואות, ‏אך גם בשנה שעברה, בזמן כהונתו כראש הממשלה החליפי, הוא לא הגיע לטקס, ‏וגם לא לטקסי יום השואה, ללא הודעה מוקדמת.

עוד מבחזית החדשות

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים