שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד נפגש עם עבאס – ליברמן ימליץ עליו
כל העדכונים
לפיד נפגש עם גנץ ששוקל להמליץ על בנט • הדרישות של רע"מ: חוק הלאום והנגב • איוב קרא מהליכוד נפגש עם עבאס • בכירים בימינה: "לפיד רוצה להקים ממשלת שמאל על מלא"
יאיר לפיד | צילום: אלעד גוטמן

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נועד בביתו עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס. לפי הודעת שתי המפלגות, השניים "קיימו דיון על האפשרויות להקמת ממשלה חדשה", והכריזו כי השיח ביניהם יימשך בימים הקרובים.

ב'ווינט' דווח כי רע"מ הציגה ללפיד את דרישותיה בתמורה לתמיכה בו, בהן הכרה בכפרים לא חוקיים בנגב, והקפאה של חוק קמיניץ וחוק הלאום לצד תוכנית מעשית למיגור הפשיעה בחברה הערבית. "עד כה לא הייתה התקדמות במגעים עם הליכוד, ולעבאס יהיה קשה מאוד להגיע להסכמים עם נתניהו בגלל מפלגות שמתנגדות לממשלה עם רע"מ", אמר גורם פוליטי.

לאור הדיווחים, מפלגת רע"מ פרסמה הודעה רשמית מטעמה בה נאמר כי "כל הפרסומים בכלי התקשורת בנוגע לדרישות שעלו בפגישה בין חה"כ ד"ר מנסור עבאס לבין חה"כ יאיר לפיד הם בגדר שמועות והשערות ועל דעת הגורם המפרסם בלבד". במפלגת רע"מ הודיעו כי יש להסתמך רק על הודעות רשמיות מטעמם בנושא המו"מ וכי "רק חברי הכנסת ברע"מ ובעלי התפקדים הרשמיים בתנועה ובמפלגה הם המוסמכים היחידים לייצג את עמדותנו".

לפיד נפגש עם גנץ

לפיד נפגש גם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, לראשונה מאז התפצלה יש עתיד מכחול לבן. מיש עתיד נמסר כי "השניים שוחחו על הדרכים להקמת הממשלה ולהחלפתו של נתניהו. השיח בין הצדדים צפוי להימשך בימים הקרובים".

ב'וואלה' דווח כי גנץ עדיין לא החליט אם להיענות לבקשת לפיד ולהמליץ עליו בסבב ההמלצות בבית הנשיא, ושוקל גם את האפשרות להמליץ על יו"ר ימינה נפתלי בנט. מקורבים לגנץ הביעו הערב חשש ש"אם לפיד יקבל את המנדט ראשון, בנט יידחק לכיוונו של נתניהו".

גנץ אמר ביום שישי כי "אנחנו עובדים בזה ויש פגישות ושיחות עם כל מי שמחויב לשינוי. כמו שכבר הוכחתי, במאבק על דמותה של מדינת ישראל אין לי שום בעיה לוותר ולהקריב ואין פה שאלה של אגו. עד שנחליף את השלטון ואת נתניהו, אני אשמור על מדינת ישראל מבחוץ, ואשמור על הדמוקרטיה והביטחון שלנו מתוך הממשלה ביחד עם חבריי. בעזרת השם ובזכותכם, אני מקווה שהחג הזה יסמל את היציאה של ישראל לחירות משעבוד פוליטי שנמשך הרבה יותר מדי זמן. אני מתכוון להשקיע את כל כולי כדי שזה יקרה".

ליברמן ממליץ על לפיד

במקביל, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע שימליץ לנשיא להטיל על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את מלאכת הרכבת הממשלה: "המצב הפוליטי המורכב בו אנו נמצאים היום הוא תוצאה ישירה של תוכנית ההישרדות הפוליטית והאישית של איש אחד – בנימין נתניהו, שנכשל כבר בפעם ה-4 להקים ממשלה יציבה ומתפקדת. כל בן אדם אחר שטובת המדינה נמצאת לנגד עיניו, היה מסיק מסקנות ברורות כבר מזמן ומעביר את המושכות למישהו אחר".

"לכן, עם השבעת הכנסת ה-24, ישראל ביתנו תגיש הצעת חוק שתגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות בלבד, הצעה שנתניהו תמך בה בעבר. הצעת חוק נוספת שנגיש תחייב התפטרות ראש ממשלה עקב הגשת כתב אישום, כפי שעברה בקריאה טרומית בכנסת ב-21.5.2008 בתמיכת הליכוד, כולל בנימין נתניהו, המפלגות החרדיות, מפלגת העבודה, שהצעת החוק הוגשה על ידי אחד מחבריה, ומרצ".

"חשוב להדגיש שכל התחייבות של ישראל ביתנו לפני הבחירות תקפה גם היום. כפי שהודענו, אנו נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי, שתקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר, כמועמד להרכבת הממשלה. כל מי שינסה להכשיל את המהלך ויעמיד את האגו שלו מעל האינטרס הלאומי ישא באחריות לבחירות 5. יציאה מהפלונטר הפוליטי מחייבת את כל המפלגות למצוא פתרונות יצירתיים מחוץ לקופסה", דברי ליברמן.

ציר בנט-סער

יו״ר ימינה נפתלי בנט ויו״ר תקווה חדשה גדעון סער נפגשו ביום חמישי. מטעם נמסר כי שוחחו גם הערב "לעדכון ותיאום עמדות לקראת המהלכים להקמת ממשלה חדשה. גורמים בכירים בימינה מסרו: "לפיד לא רוצה להקים ממשלת פיוס, אלא ממשלת שמאל על מלא".

יו"ר מ]לגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "אני מקווה מאוד ששיחות התאום המתוקשרות בין ‎בנט לסער עוסקות בגיבוש דרישות מהותיות שהשניים יציבו במשותף כתנאי לכניסה לממשלת ימין של המחנה הלאומי (רפורמות במשפט, התיישבות, כלכלה, וכו'), ולא חלילה בהקמת ממשלת שמאל מסוכנת שתישען על תומכי הטרור הערבים".

פגישת קרא-עבאס

בתוך כך, יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס, נפגש עם נציג הליכוד איוב קרא. קרא, לשעבר שר מטעם הליכוד ששובץ הפעם במקום ה-41 ברשימה ולא ייכנס לכנסת הנוכחית, ביקר היום (שבת) בכפר מרר, שם מתגורר עבאס.

קרא הסביר כי "נפגשתי עם מנסור עבאס למרות הקולות בימין נגד המהלך, ולעניות דעתי הם נובעים מתוך חוסר הבנה בסיסי. רה"מ נתניהו עשה צעדים אדירים בשנה האחרונה לקדם את השלום הכלכלי עם העולם הערבי ובנוסף בפעם הראשונה רה"מ שם לו למטרה גם לקרב את הציבור הערבי, וזאת בצל השלום הכלכלי והמלחמה בקורונה, וזה נתפש מאוד חיובי במגזר מיוחד זה".

"כל הצעדים הללו הביאו לפיצוץ ופגיעה במשותפת, הפלג של רע"ם פרש מהמשותפת ורץ באופן עצמאי לכנסת מתוך ראייה שהמשותפת איננה עוזרת בדרכה הקיצונית לשלב ולקדם את המגזר הערבי, והכלים הפלמנטריים לא מספיקים למטרה זו. הליכוד אמנם לא קיבל כצפוי הרבה קולות במגזר הערבי והפסיד גם קולות לבנט וסמוטריץ כתוצאה מצעדים אלו (אנו כליכוד לא מצטערים על כך כי המהפכה הזו היא לטובת מדינת ישראל)".

"רע"מ כן קיבלה תמיכה מכל המצב החדש והפכה לאלטרנטיבה למשותפת הקיצונית. צריך לברך על התפישה החדשה של מנסור וחבריו וחובה לחבק אותם כדי לנסות להביא את המגזר לדרך חדשה לטפל באלימות הבעייתית, בפיתוח הישובים ועוד – כי זה מה שמצפים בתנועת רע"ם החדשה".

"אחי סמוטריץ' ובן גביר היקרים המגזר הערבי לא מקשה פוליטית אחת והוא כמו עם ישראל יש בו דעות שונות. צריך לחבק את הזרם הפרגמטי של מנסור ולא לפגוע בו בהצהרות עקרות ומזיקות כדי לקיים את הפסוק 'וגר זאב עם כבש'", דברי קרא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים