שיתוף
תגובות
חדשות » לפיד לחברי אופוזיציה: "אם אנחנו רוצים למנוע כפיה דתית, אנחנו צריכים לעבוד יחד"
אופוזיציה מפולגת
לפיד פנה למפלגות האופוזיציה, לראשונה מאז סיום הבחירות, "רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה" | חבר מפלגתו, רם בן ברק הודיע כי יתמודד על ראשות יש עתיד
יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: Kobi Gideon / GPO

בפוסט שפרסם ראש הממשלה יאיר לפיד היום (חמישי) ברשתות החברתיות, לראשונה מאז התפרסמו תוצאות הבחירות לפני כשבוע, הוא קרא למפלגות שמתנגדות לנתניהו להתאחד כנגד הקואליציה שצפויה לקום בקרוב. לדעתו של לפיד "רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה". לטענתו "אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד".

"אם אנחנו רוצים להגן על הדמוקרטיה הישראלית ולמנוע כפיה דתית והדרת נשים, אנחנו צריכים לעבוד יחד". "אם אנחנו רוצים לחזור לשלטון, אנחנו חייבים לעבוד יחד".

ראש הממשלה גם התייחס למערכות היחסים העכורות בין המפלגות השונות לאחר מערכת הבחירות, והבהיר כי "אחרי הפסד בבחירות תמיד יש משקעים, תמיד יש כעסים. זה אנושי ומובן, אבל יש לנו משימה חשובה הרבה יותר. אנחנו חייבים לאחד כוחות במאבק על המדינה האהובה שלנו. בכנסת, ברחובות, בכל הזירות האפשריות".

עוד הוסיף לפיד "בשנה וחצי האחרונות האופוזיציה הייתה רעילה ואלימה, אבל עבדה בתיאום מלא. זה עבד לה, עכשיו אנחנו יוצאים למאבק פרלמנטרי, משפטי ואזרחי ובעיקר מאבק גורלי לעתיד המדינה. אסור לבזבז כוחות על מריבות פנימיות. אם אנחנו רוצים לעצור את הטירוף, האופוזיציה צריכה לעבוד יחד, בתיאום מלא".

עוד מבחזית החדשות

דבריו של לפיד מגיעים לאחר הפסדו בבחירות לנתניהו. אתמול החל "מצעד הממליצים" של ראשי המפלגות בבית נשיא המדינה, ועל פי הצפוי נתניהו אמור לקבל את המלצתם של 64 ח"כים ולפיד צפוי לקבל את המלצתם של 28 ח"כים בלבד ממפלגתו וממפלגת העבודה.

ויש מי שכבר לוטש עיניים לתפקיד יו"ר יש עתיד. חה"כ רם בן ברק הודיע כי יתמודד על ראשות מפלגת יש עתיד מול יו"ר המפלגה יאיר לפיד. לדבריו "כשתהיה ההתמודדות הבאה במפלגה, מן הסתם אני אתמודד. אם יאיר לפיד יתמודד, זה יהיה מולו". למרות זאת, הוא גם הביע הסתייגות ואמר "אני חושב שהסיכוי שלי הוא לא גבוה,  כי לפיד הוכיח גם בשנה וחצי האחרונות וגם בארבע החודשים שבהם היה ראש ממשלה יכולת מנהיגות וגם יכולת לנווט את המדינה במצבים ביטחוניים מאוד מאוד רגישים. הוא קיבל ציון מאוד גבוה על התפקוד שלו בתור ראש ממשלה".

בהמשך כתב חה"כ בן ברק בפוסט ברשתות החברתיות כי "אני מאמין ותמיד האמנתי בראש הממשלה יאיר לפיד וכל רצוני היה שיהיה ראש הממשלה הבא". "כרגע כל רצוני שיוביל את האופוזיציה אל מול מה שמסתמן כפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית, ואני אמשיך לתמוך בו ולעמוד לצדו במאמץ החשוב כל כך לשמור על הדמוקרטיה הישראלית".

יש לציין כי גנץ וליברמן החליטו שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים. חבר הכנסת זאב אלקין מהמחנה הממלכתי הסביר ש"להמליץ על לפיד כמועמד לראשות הממשלה זה לעשות מעצמנו בדיחה", מכיוון ש "ברור שלפיד לא יכול להרכיב ממשלה".

עוד הוסיף אלקין"זה לא עניין של חוסר לכידות אלא שלפי החוק צריך להמליץ על מועמד שיש לו סיכוי גבוה להרכיב ממשלה. התמונה ברורה, אנחנו התנגדנו מאוד לממשלה שהולכת לקום, פעלנו בבחירות כדי לשכנע, אבל העם הכריע וברור מי הולך להרכיב כאן ממשלה ואיך הולכת להיראות הקואליציה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים