שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד בעדות נגד נתניהו: "לא ראיתי את הפניה של מילצ'ן בתור חבר"
יו"ר האופוזיציה סיפר בעדותו כי איש העסקים הציג בפניו את הטבות המס לתושבים חוזרים | לטענתו הוא אמר לראש הממשלה כי הוא מתנגד לפטור המס הזה
יו''ר יש עתיד יאיר לפיד | צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מעיד הבוקר (שני) במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מתיק 1000. על פי בקשת סנגורו של ראש הממשלה עורך דין עמית חדד עדותו של לפיד תימשך שלושה ימים.

ד"ר אלון גילדין מפרקליטות מיסוי וכלכלה חוקר את לפיד על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים. יו"ר האופוזיציה סיפר כי הכיר את מי שעומד במרכז תיק 1000, ארנון מילצ'ן, בשנות ה-90' בזמן שעבד בערוץ 1. "אחרי שעשיתי עליו כתבה הוא יצר קשר והציע לי לעבוד אצלו", העיד לפיד. "ב-1996 נסעתי ללוס אנג'לס ועבדתי שם כמה חודשים, הקמתי לו חברת טלוויזיה ואחרי חמישה חודשים עזבתי, אמרתי לו שזה לא בשבילי".

עוד מבחזית החדשות

גילדין שאל את לפיד באיזו מידה פנה אליו מילצ'ן בנושא מסוים בזמן שהיה שר האוצר ולפיד השיב, "ישבנו אצלי בבית בארוחת ערב והוא אמר לי שיש תקנת מס שנוגעת לתושבים חוזרים, אמר שזה פטור ממס שגורם לאנשים לחזור וכדאי להאריך. לא הכרתי את זה", סיפר. בהמשך ציין כי מילצ'ן הגיע עם עורך דינו פיני רובין והמשיך לשוחח על תקנת המס. "הם הסבירו שהטענה הייתה שזה מעודד תושבים לחזור, משקיעים בארץ ומייצר מקומות עבודה זאת הטענה. הם רצו להאריך אותה בעשר שנים. אמרתי שנבדוק ונחזור אליו".

גילדן שאל את לפיד האם הוא שוחח עם נתניהו על החוקה, והוא הודה כי אכן שוחח עם נתניהו בשני מקרים. "בפעם הראשונה הוא שאל אם מילצ'ן דיבר איתי על החוק, אמרתי לו שכן. הוא אמר לי שזה חוק טוב, באופן אגבי. בפעם השנייה אותו הדבר, הוא אמר שזה חוק טוב". הוא ציין כי השיחה עם נתניהו התקיימה אחרי שפנה לגורמי מקצוע בנושא. "במקור לא חשבתי שזה חוק מוצלח, למה שאנשים רגילים ישלמו מיסים ועשירים לא?".

לבסוף, אישר לפיד כי מילצ'ן ניסה לחבר בינו ובין נתניהו. "כשהייתי באופוזיציה בתקופות מאוחרות יותר, ארנון דיבר איתי על להיות בסדר עם נתניהו", סיפר. "הוא אמר לי אולי להיכנס לממשלה, אמרתי לו להפסיק עם זה".

בשלב זה התחילה החקירה הנגדית של עו"ד עמית חדד. לפיד נשאל, ואישר כי השיח עם מילצ'ן הוא "מקובל, לא הרגשתי משהו חריג". לדברי לפיד, מילצ'ן הציג בפניו את עורך דינו פיני רובין כ"מומחה" בנושא הטבת המס. לפיד אישר כי הוא לא אמר למילצ'ן שהוא לא יכול לשוחח עמו בנושא. "לא ראיתי את הפניה של מילצ'ן בתור חבר, ראיתי בנאדם שאומר שהחוק יעזור למדינת ישראל".

לפי כתב האישום בתיק 1000, נתניהו פעל לקדם את הארכת פטור ממס לתושב חוזר, הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן. על פי החשד, ראש הממשלה פנה בעניין לגורמי משרד האוצר, אולם אנשי האוצר בלמו את קידום הנושא בהסבר כי ההטבה איננה עולה בקנה אחד עם האינטרס הלאומי ושמירה על הקופה הציבורית.

לפיד הסביר בעבר: "את מה שנקרא "חוק מילצ'ן השני" סירבתי לקדם, למרות הלחצים, מפני שאני עובד רק אצל אזרחי ישראל. רק בשבילם. לא בשביל אף טייקון ולא בשביל אינטרסים של פוליטיקאי, בכיר ככל שיהיה".

מה שהוביל את החוקרים ללפיד היה המידע שהגיע לידי החוקרים מידי ארי הרו, ששימש כראש לשכתו של נתניהו ולימים הפך לעד מדינה בפרשה. חקירתו של עד המפתח ארנון מילצ'ן, תתקיים בלונדון בין 18 ביוני עד 29 ביוני. מילצ'ן יעיד בשיחת וידאו אחרי שהתקבלה בקשתו שלא להגיע לישראל בשל מצבו הרפואי. במהלך החקירה תותר נוכחות של הנאשמים מקרבה ראשונה, כלומר רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו תוכל להגיע לצפות בחקירה בלונדון. בנוסף לכך, התביעה תדאג למימון נסיעות הנסיעה של הסנגורים של הנאשמים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בושה כל השכנזים האלה ערב רב ביבי לפיד הכלב מלמין חיבק וץץץ גח כ ל השכנזים הכלבים השכנזים הקוזרים הי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים