שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » למרות הלחץ האמריקאי: מועצת התכון צפויה לאשר 4500 יחידות דיור ביו"ש
המועצה צפויה לאשר בנייה של כ-4,560 יחידות דיור ביישובים רבים כמו נווה צוף, עלי, גבעת זאב וביתר עילית | סמכויות רבות לאישור תוכניות בניה יעברו מגלנט לסמוטריץ
שומרון | צילום: ויקיפדיה

הממשלה תאשר היום (ראשון) החלטה שתעביר סמכויות לאישור תוכניות בנייה בהתנחלויות משר הביטחון יואב גלנט לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. ההחלטה תקצר משמעותית את תהליך אישור תכניות בנייה בהתנחלויות ותפחית את מספר הפעמים בהם הדרג המדיני יצטרך לאשר מהלכים אלה משישה שלבים לשניים בלבד. הדבר יאפשר לקדם בנייה בהתנחלויות במהירות רבה יותר.

בנוסף, מועצת התכנון העליונה של המינהל האזרחי תתכנס ביום שני הבא לאשר קידום של כ-4,560 יחידות דיור ביישובים רבים בשומרון. כך למשל, פורסמו תוכניות לבניית מאות יחידות בנווה צוף ועלי, מאות יחידות בגבעת זאב ובביתר עלית ועוד.

עוד מבחזית החדשות

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ': "תנופת הבניה ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו נמשכת. כפי שהתחייבנו, אנו מקדמים היום בניה לעוד אלפי יח"ד חדשות ביו"ש. תושבי יו"ש מפסיקים להיות אזרחים סוג ב' וההתפתחות הטבעית ביישובים מקבלת ביטוי בבניה והתרחבות. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה. אני מודה בנוסף לצוות של מנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון וללשכת התכנון על עבודה מאומצת ומדויקת. בע"ה נמשיך לפתח את ההתיישבות ולחזק את האחיזה הישראלית בשטח".

ישראל עדכנה את הממשל האמריקאי על כוונתה לבצע את המהלך. אישור התוכניות אמור להתרחש במקביל לביקורה של עוזרת מזכיר המדינה לענייני המזרח התיכון ברברה ליף בישראל. ממחלקת המדינה נמסר כי בשבוע הקרוב תשהה ליף בישראל ותיפגש ״עם ההנהגה המדינית והצבאית הבכירה בישראל כדי לדון בתחומי עניין הדדיים, לרבות הרחבה והעמקה של השתלבות ישראל במזרח התיכון והגבלת התנהגותה מערערת היציבות של איראן״. במהלך השבוע תצא ליף לרמאללה ותשוחח עם בכירים פלשתינים, ובשבוע הבא תצא לירדן.

לפני כחמישה ימים העבירו בוושינגטון מסר לישראל על רקע הכוונה לאשר את התוכניות. דובר הבית הלבן לנושא חוץ וביטחון ג'ון קירבי אמר בתדרוך לעיתונאים כי "מזה זמן רב אנחנו מביעים דאגה בפני ישראל לגבי הבנייה ביהודה ושומרון. אנחנו לא רוצים לראות פעולות שיהפכו את פתרון שתי המדינות לקשה יותר להשגה או פעולות שמגבירות את המתיחות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בהזדמנות זו שאוסישקין מת, אני רוצה לספר לארה"ב עד כמה אני מוטרד עמוקות משורה של נושאים:

    הבניה בשטחי קליפורניה, טקסס וניו מקסיקו אשר נגזלו ממקסיקו.

    החפירה של תעלת פנמה על שטח שהופקע מידי פנמה.

    הניסויים הגרעיניים באטול ביקיני, איים שלווים של האוקיינוס השקט, אחרי שהצבא האמריקני גרש משם את התושבים.

    הבניה על האדמות שנגזלו מן האומות הראשונות: הנבאחו, הלאקוטה, הסו, האפאשים, הקומנצ'ים, הקרואו ועוד עשרות שבטים ילידים שהוגלו מעל אדמתם בכוח הזרוע ונטבחו באלפיהם.

    הבניה על איי הוואי אשר נגזלו מתושביהם הילידים לטובת האינטרסים של כמה מגדלי אננס אמריקנים.

    הדברים הללו מטרידים עמוקות, והייתי שמח לדון בהם, לו רק היה עם מי. לצערי, נשיא ארה"ב עסוק בלחיצות ידיים עם הארווי הארנב הדמיוני הבלתי נראה ובנפילה על שקי חול, כך שאין ממש דרך לתקשר אתו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים