שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "ליל גיהינום": פוטין תקף מחסני תבואה באודסה
משבר התבואה
אש אדירה תועדה במחנה אימונים במחוז קירובסקה, ויותר מ-2,000 איש פונו מבתיהם בחצי האי קרים | הלילה: הפצצות כבדות בכל רחבי אוקראינה
ההפצצה בנמל אודסה הלילה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

השלטונות הרוסיים של חצי האי קרים נאלצו היום (רביעי) לפנות מבתיהם יותר מ-2,000 תושבים, אחרי ששריפה גדולה פרצה בבסיס אימונים של הצבא הרוסי במחוז קירובסקה. לפי שעה לא נמסרה הסיבה לפרוץ השריפה, אך נראה שאוקראינה הולכת ומגבירה את מתקפות המל"טים שלה על חצי האי במסגרת מתקפת הנגד שהיא מנהלת מול הצבא הרוסי.

בתקשורת האוקראינית ובערוצי טלגרם הקשורים לשירותי הביטחון של רוסיה דווח היום כי השריפה פרצה לפנות בוקר במחסן נשק, אחרי שצבא אוקראינה תקף את המקום בלילה. השריפה לא רק גרמה לפינוי המוני של תושבים מארבעה כפרים, אלא גם לסגירה חלקית של דרך טברידי, כביש ראשי חשוב ביותר באזור. בסרטונים שפורסמו מהזירה נראו להבות, פיצוצים ועשן סמיך.

עוד מבחזית החדשות

השריפה הגדולה בבסיס הרוסי מגיעה יומיים אחרי פיצוץ גשר קרץ', המחבר בין רוסיה לחצי האי קרים. בפיצוץ ההוא נהרג זוג הורים ובתם נפצעה. נשיא רוסיה הבטיח לנקום את הפיצוץ, ואכן בשני הלילות האחרונים הצבא הרוסי מפציץ בכל רחבי אוקראינה, תוך שהוא מרכז מאמץ מיוחד בעיר הנמל אודסה. לדברי האוקראינים, בתקיפות הלילה פגעה רוסיה בתשתיות חיוניות, בהן מסופי נפט ותבואה, ופצעה לפחות 12 בני אדם.

"זה היה לילה מהגיהינום", אמר דובר הממשל הצבאי של אזור אודסה, סרהי ברטצ'וק, על ליל ההפצצות האחרון, שלדבריו היה יוצא דופן. "זה היה עוצמתי, זה היה באמת מאסיבי". מיכאילו פודוליאק, יועצו הבכיר של הנשיא זלנסקי, האשים כי את תקיפותיה באודסה ממקדת רוסיה בכוונה במסופי התבואה ובתשתיות נמל, וכי "המטרה המרכזית שלה היא לסכל את האפשרות של אוקראינה לייצא תבואה".

העיר אודסה היא השער המרכזי שדרכו מייצאת קייב את התוצרת החקלאית שלה לעולם, וההפצצות באות על רקע הודעתה של מוסקבה שלשום כי היא פורשת מהסכם התבואה שגובש בשנה שעברה, ושאִפשר להמשיך את ייצוא הדגנים האוקראיני במקביל למלחמה. ההסכם ההוא הושג בחסות טורקיה והאו"ם, בצל החשש הכבד ממשבר מזון עולמי שהראשונות להיפגע ממנו יהיו המדינות העניות.

עוד מבחזית החדשות

במסגרת הסיכום שהושג אשתקד הסכימה רוסיה לאפשר לאוקראינה לייצא את הסחורה החקלאית שלה מדרום המדינה, ובתמורה הובטחו למוסקבה הקלות מצד הקהילה הבינלאומית בייצוא המזון והדשנים שלה עצמה. בהודעת הפרישה שלשום טענו הרוסים כי ההבטחות הללו לא קוימו, והיום הודיעו כי הם מקציבים לאו"ם שלושה חודשים כדי לעמוד בתנאי ההסכם אם ברצונם לשובו לשיחות על הארכת תוקפו.

אוקראינה ורוסיה, הן יצואניות ענק של תבואה, ושיבוש הייצוא האוקראיני בתחילת השנה שעברה גרם לטלטלה בשרשראות האספקה הבינלאומיות. על רקע אירועי הימים האחרונים כבר עלו אתמול מחירי החיטה ביותר מ-2.5%, והיום הם עלו ביותר מ-3%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים