שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן תוקף את המפלגות החרדיות: "מכינים שוד לקופה הציבורית"
נפרד מהאוצר
על רקע הדווח כי דרעי יקבל את תיק האוצר; ליברמן, "לא שמעתי טרלול כזה, להכפיל את הקצבאות לאברכים, זה תמריץ שלילי" | "אם מחלקים לך תלושי מזון, למה שתחפש עבודה"
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו | צילום: דוברות ישראל ביתנו

היום (שני) נערך יום עיון לזכר נופלי אגף התקציבים באוצר במלחמת יום הכיפורים. בכנס נשא דברים שר האוצר אביגדור ליברמן ותקף את הממשלה המתהווה ואת המשא ומתן הקואליציוני. לדברי ליברמן "אני לא יודע מי יהיה שר האוצר, אבל מכל מה שאני שומע וקורא לא מכינים תקציב מדינה, מכינים שוד לקופה הציבורית".

הקצף של ליברמן יצא על התוספת שהובטחה לאברכים ולטענתו "מעולם לא שמעתי טרלול כזה, להכפיל את הקצבאות לאברכים, זה תמריץ שלילי, תקף השר. "אף אחד לא ייצא לעבודה. זה דבר בלתי סביר בעליל. ומה זה לחלק מיליארד שקל בתלושי מזון? אם גם מכפילים לך קצבה, וגם מחלקים לך תלושי מזון, למה שתחפש עבודה? מה שמאיים על החברה הישראלית זה אי שוויון בנטל בביטחון, ובכלכלה. אם מישהו חושב שניתן להמשיך כשיש אי שוויון בנטל כה צורם גם בביטחון וגם בכלכלה זה לא ניתן".

עוד הוסיף ליברמן כי אי שילובם של החרדים עשוי להביא לחוסר יציבות חברתית. "יש כאן אי שיוויון בנטל, גם בביטחון וגם בכלכלה. אם אני לוקח את שתי הקבוצות הללו, חרדים וערבים, אני מגיע ל-34%, הם משלמים פחות מ-10% במסים ישירים. כשלוקחים את הדמוגרפיה בחשבון, מבינים שאי אפשר להמשיך ככה. זה איום על המרקם החברתי שלנו. אם לא נשנה את הכיוון, תוך עשור נצטרך להעלות את מס ההכנסה ב-16%, ואז אנשים יעזבו את הארץ. אני לא רוצה להיות נביא זעם, אבל אנחנו נעמוד בפני שוקת שבורה".

עוד מבחזית החדשות

לטענתו של ליברמן, "תקציב הישיבות היום הוא 1.15 מיליארד שקל – 750 מיליון שקל בתקציב המדינה ו-450 בכסף קואליציוני. אני רציתי לבטל את התוספת, אבל לא הצלחתי בגלל מפלגת ימינה. זה חייב להישאר על 750 מיליון שקל, כשנחזור לממשלה נבטל את זה. דרעי, גולדקנופף וגפני לא למדו ליבה, הם מתכחשים לחוקי ניוטון, הם שוכחים שככל שהם משתוללים כך תגובת הנגד תהיה חריפה יותר. כל הכספים שהם הולכים לשדוד אנחנו ניקח ברגע שנחזור בחזרה, ונעביר אותם לסטודנטים, לחיילים ולמשרתי מילואים".

דבריו של ליברמן מגיעים כתגובה על המשא ומתן הקואליציוני. על פי פרסומים שונים בנימין נתניהו הבטיח לסיעות החרדיות כי יכפיל את קצבאות האברכים. כמו כן הבטיח הרב אריה דרעי יו"ר ש"ס כי יגדיל את תקציב תלושי המזון לשכבות החלשות, בסכום של מיליארד שקלים, וכי ידאג לחינוך חינם מגיל 0 ועד גיל 3, בלי ההתניה שהנהיג ליברמן שכדי לזכות בהטבה על ההורים לצאת לעבוד. 

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. ליברמן היקר (עולה הרבה כסף למדינה. מחלק כסף לחתולים ולכל מי שרק לא יהיה חרדי )
    האמונה שלנו היא שהלוואי וכל מי שלומד תורה. ימשיך ללמוד ולא יצטרך לעבוד. כדי לקיים את צו הבורא ולהוסיף בעולם זכויות. המטרה שלך שיצאו לעבוד היא מטרה. אך ורק שלך. כי אתה לא מעריך רוחניות. כמו במולדובה. רובוטה. כמו רובוטים.
    ולא. אנחנו לא חיים מהאויר. הנשים שלנו מתאמצות לעבוד. ואנחנו חיים בצמצום ועם פחות מותרות והנאות. מתוך אידיאל וסדר ערכים יותר רוחני.
    בשונה מהיתר במדינה. ואנחנו לא גונבים מהכיס של אף אחד. להיפך. אנחנו משלמים מס שעובר ישירות לאוניברסיטאות. לתרבות. לקקל ליערות לחתולים ולעוד ארגונים שאנחנו ממש לא מאמינים בהם.
    אז מי שגונב את הקופה. ועיניו צרות במי שמקיים אמונה בת אלפי שנים. ושבזכותו יש לעם היהודי בכלל קיום פה בארץ. זה לא החרדים.

  2. בארץ מוצאך מולדובה כולם לומדים ליבה ללא יוצא מן הכלל…ומנהלים כלכלה לפי חוקי ניוטון…וההצלחה שלהם היא כל כך גדולה..שכל אחד מנסה למצוא סבא רבה יהודי למחצה ולעלות לארץ החרדים העניה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים